Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@23:29:32 GMT

دولت۹۰ درصد هزینه معادن شاهکوه نهبندان را بر عهده گرفت

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۲۰۹۹

دولت۹۰ درصد هزینه معادن شاهکوه نهبندان را بر عهده گرفت

بیکی گفت:۹۰ درصد هزینه ۲۷۰ میلیارد تومان معادن شاهکوه را دولت تقبل کرده است که اگر برق رسانی به این معادن به اتمام برسد، انقلاب بزرگی در معادن شاهکوه خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«مجید بیکی» (7 اردیبهشت) در دیدار با تشکلات کارگری و کارفرمایی، اظهار کرد: کارگران بازوان پر توان تولید، اشتغال و اقتصاد کشور هستند و نقش ویژه ای در توسعه و رشد اقتصادی کشورها ایفا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار نهبندان افزود: 11 ادیبهشت روز جهانی کار و کارگر است که باید در کنار بزرگداشت این روز، به مطالبات حوزه کارگری پرداخته شود چراکه مشکلات قابل حل است.

 

بیکی گفت: شهرستان نهبندان ظرفیت اقتصادی خوبی در حوزه معادن دارد، که اشتغال مناسبی در این حوزه به نسبت سایر حوزه ها وجود دارد ولی متاسفانه زیرساخت ها حوزه معدن در خصوص راه، دسترسی و تامین برق به دلیل کمتر توسعه یافتگی شهرستان ضعیف است.

 

وی با اشاره به گستردگی شهرستان نهبندان، افزود: سال گذشته در حوزه معادن، پیگیری‌های خوبی مانند برق رسانی به معادن شروع شد که جزو مطالبات جدی این شهرستان بود، با اولین سفر استاندار خراسان جنوبی در دی ماه سال 97، به این شهرستان موضوع برق رسانی به معادن کلید خورد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بیش از 270 میلیارد تومان اعتبار برای برق رسانی به معادن شاهکوه، اختصاص یافته است، گفت: بیش از 35 معدن در حوزه سنگ گرانیت و در مجموع با معادن منطقه هیرد و چاهدشتی 50 پروژه تحت اجرای این پروژه می توانند قرار بگیرند.

 

بیکی افزود: رایزنی های استاندار خراسان جنوبی با مجموعه توانیر، ایمیدرو و معاون وزیر صمت برای توسعه زیرساخت های معادن شهرستان انجام شده است.

 

وی ادامه داد: برای کارخانه طلای هیرد 145 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولت انجام شده که یکی از پیشران های اقتصادی شهرستان در سال های آینده، خواهد بود که منافع زیادی را برای شهرستان خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: کارخانه فراوری طلای هیرد، اویل نیمه دوم سال جاری آماده بهره برداری است، این کارخانه برای بیش از 100 نفر نیروی بومی اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

 

فرماندار نهبندان مطرح کرد: طرح برق رسانی به معادن تحت عنوان بزرگترین پروژه معدنی کشور در سال 98 با حضور معاون وزیر صمت در بیرجند مصوب شد، بر اساس این طرح، 270 میلیارد تومان برای معدن شاهکوه اعتبار برآورد و 70 کیلومتر خط انتقال برق و دو احداث پست باید انجام شود که به زودی به همت توانیر و ایمیدور کار آغاز خواهد شد.

 

بیکی ادامه داد: 90 درصد هزینه 270 میلیارد را دولت تقبل کرده است که اگر برق رسانی به معادن شاهکوه به اتمام برسد، انقلاب بزرگی در معادن شاهکوه خواهیم داشت.

 

وی بیان کرد: هم اکنون به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، بخشی از اجرای این تفاهم نامه به تاخیر افتاده است ولی استاندار خراسان جنوبی پیگیر اجرایی کردن این تفاهم نامه است.

 

بیکی با اشاره به ساخت 10 هزار واحد مسکونی در استان، افزود: از این تعداد واحد، بیش از هزار و 600 واحد در شهرستان نهبندان احداث می شود.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد: در حوزه راه سازی و احداث باند دوم جاده نهبندان، که سال ها تعطیل بود، کار آغاز شده و پیمانکاران با ظرفیت خوبی در محور زابل و بیرجند در حال فعالیت هستند.

 

بیکی افزود: 55 کیلومتر از محورهای شهرستان آماده مناقصه است که به زودی مناقصه برگزار می شود و بیش از 100 کیلومتر در حوزه باند دوم پیمانکار خواهیم داشت.

 

وی گفت: در حوزه واحدهای فراوری در شهرک صنعتی، یک واحد کنسانتره آهن در دهه فجر طی پنج ماه آینده با ایجاد اشتغال برای 100 نفر و کشتارگاه طیور با اشتغال 70 نفر آغاز به کار می کند.

 

وی بیان کرد: سال جاری، سال خوبی برای رونق در اشتغال و اقتصاد نهنبدان خواهد بود، ولی لازم است بازار شهرستان را تقویت کنیم، چراکه بازار شهرستان قوی نیست.

 

فرماندار نهبندان با اشاره به مطالبات کارگری، گفت: علی رغم مطالبات جدی در سال 97، سال گذشته کمترین مطالبات را شهرستان نهبندان در بین 11 شهرستان داشته است.

 

بیکی تصریح کرد: در حوزه بیمه بیکاری دولت پنج میلیارد تومان به اقشار و کارگران آسیب دیده کمک کرده است، و در شهرستان نهبندان، لیستی از مشاغل و کارگران آسیب دیده تهیه و به آن ها کمک خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: تولید در دنیا دچار اختلال شده است چراکه تقاضا برای کالاها، کاهش یافته است ولی بیماری همه گیر است، و همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرماندار نهبندان معدن بیرجند خراسان جنوبی فرماندار نهبندان شهرستان نهبندان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳

یوسف شعبانی افزود: تعداد بیمه‌شدگان اجباری سطح استان همدان در ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۱ هزار نفر بود که در پایان سال گذشته این تعداد به ۱۴۹ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به ثبت آمار در سامانه رصد تصریح کرد: ۹۱۷ طرح در استان در سامانه رصد قابل بررسی است. ضمن اینکه تمام طرح‌های قابل بررسی، باید با تعیین ضرب‌العجل تعیین تکلیف شود تا در راستی‌آزمایی دچار مشکل نشویم.

شعبانی همچنین بیان کرد: با توجه به وضعیت شهرستان بهار در حوزه کسب‌وکار، تزریق تسهیلات در بخش ایجاد توسعه و سرمایه در گردش به شهرستان ضرورت دارد و باید رفت و برگشت تسهیلات در حوزه شهرستان بهار متمرکز باشد تا ظرفیت‌های بالقوه به فعلیت برسد.

وی بیان کرد: شهرستان بهار در جذب اعتبار مشاغل خانگی با پرداخت ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، رتبه دوم استان را در سال گذشته به دست آورد. 

شعبانی ادامه داد: اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی استان همدان در سال گذشته افزون بر ۱۶۲ میلیارد تومان بود که از این میزان اعتبار افزون بر ۱۱۴ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌گذاری سال جدید گفت: امسال ۲۵ درصد تمام تسهیلات اشتغال در اختیار شهرستان‌ها، باید مختص به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد و ۴۲ درصد پیشرفت اشتغالزایی ما در فضای کسب‌وکار، با حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اضافه کرد: ایجاد کارگاه‌های جدید در قالب طرح‌های کارفرمایی در راستای اشتغال پایدار و بیمه‌های اجباری و جهش در فضای کسب‌وکار در سال‌جاری در اولویت خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق سیاست‌ها، ۲۵ درصد کل تسهیلات باید به حوزه تعاون، تشکیل و توسعه تعاونی و رونق کسب‌وکار در تعاونی‌ها اختصاص یابد و در این رابطه به روستا‌های کانونی در این حوزه توجه ویژه شود ضمن اینکه طبق برنامه هفتم توسعه، در هر سال از برنامه، لحاظ دو درصد پیشرفت تعاونی‌ها ضروری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • کشف بیش از ۹ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان