Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@21:12:29 GMT

کرونا ۹۰۰۰ همدانی را بیکار کرد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۲۳۸۰

کرونا ۹۰۰۰ همدانی را بیکار کرد

ایسنا/همدان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از ثبت نام ۹۰۰۰ بیکار همدانی در سامانه بیمه بیکاری خبر داد و گفت: تا روز گذشته -یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه- ۹۰۰۰ نفر در همدان به علت انتشار کروناویروس بیکار شدند که برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

سیداحمد توصیفیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمامی کارگران بنگاه‌هایی که متأثر از کروناویروس کار خود را از دست  داده‌اند، می‌‍‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mcls.gov.ir ثبت نام کنند تا پس از بررسی‌های لازم و پایش متقاضیان گروه های ۱۰‌گانه دارای اولویت بیمه بیکاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی تعلق یا عدم تعلق مقرری به آنها از طریق پیامک اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری تا پایان اردیبهشت ماه است، خاطرنشان کرد: متقاضیان دریافت بیمه بیکاری که مشمول بیمه بیکاری و جزء مشاغل ۱۰ گانه اعلام شده هستند، باید تا پایان اردیبهشت در سامانه ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ رسته شغلی بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده‌اند، تصریح کرد: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، آبمیوه و بستنی، مراکز و مجتمع های وزرشی و تفریحی، مراکز و مجتمع ها فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی از مشاغلی هستند که از کروناویروس آسیب دیده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه هنوز رسته جدیدی به مشاغل آسیب دیده از کرونا اضافه نشده است، بیان کرد: براساس بخشنامه این مشاغل می‌توانند در سایت بیمه بیکاری ثبت نام کرده و از مقرری سه ماهه شامل اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر آخرین گزارش دریافتی ایسنا از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، تا ۲۶ فروردین ماه، ۷۱۲۵ همدانی برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیمه بیکاری کروناویروس تعاون کار و رفاه اجتماعی استانی اقتصادی بیکاری رفاه اجتماعی بیمه بیکاری ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت الله نوری همدانی در دیدار آیت الله عباس کعبی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وضعیت امروز جهان اسلام را حساس دانست و با تقدیر مجدد از نیروهای مسلح در پاسخ بجا و قانونی و به موقع به رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: لازم است کشورهای اسلامی خصوصاً علمای جهان اسلام بیش از گذشته وحدت و ارتباط داشته باشند تا بتوانند اثرگذار باشند.

وی با تأکید بر همراهی با رهبر معظم انقلاب در تصمیمات در مقابل دشمن خصوصاً رژیم صهیونیستی، افزود: باید هر گونه اختلاف را کنار گذاشت و با ایشان همراهی کرد. باید بدانیم امروز دنیای استکبار باهم متحد و آشکارا در یک صف واحد در مقابل ایران و گروهای مقاومت هستند، براین اساس‌ بر وحدت جهان اسلام تأکید می کنم و امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله کعبی گزارش کامل و جامعی از مسائل اخیر منطقه و جهان اسلام ارائه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • آیت الله نوری همدانی: مراکز علمی قم، نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • تاکسی داران همدانی در انتظار تحقق وعده شهرداری
  • با قطع سامانه بیمه سلامت خدمت به بیمه‌شدگان خللی ایجاد نکرده است
  • اهداء بیش از هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند همدانی 
  • همه چیز درباره بیمه بیکاری؛ کاهش مقرری‌بگیران بیمه بیکاری
  • توزیع ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در فامنین
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟
  • کاهش ۱۷ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری