Web Analytics Made Easy - Statcounter

یداله کلهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان تقاضای مصرف محصولات پروتئینی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و تخم مرغ بیشتر از گذشته خواهد شد که در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان قزوین با تشکیل اکیپ‌های ویژه در دو شیفت کاری، نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی فرآورده‌های خام دامی را تشدید می‌نماید تا هموطنان با آسایش خاطر نسبت به تهیه مواد غذایی با منشأ دامی سالم و بهداشتی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، اداره کل دامپزشکی استان قزوین با تشدید نظارت‌های بهداشتی خود در مراکز کشتارگاهی و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌های نگهداری، ناوگان حمل و نقل اقدامات پیشگیرانه در زمینه جلوگیری از آلودگی محصولات تولیدی با این ویروس را از طریق ترشحات انسانی در مراکز و… انجام داده و در مراکز عرضه نیز با ممنوعیت قطعه بندی فرآورده‌های خام دامی و همچنین الزام به استفاده از تجهیزات حفاظت فردی نظارت‌های خود را ادامه خواهد داد.

کلهر در پایان به عموم مردم توصیه کرد: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در هنگام خرید به تاریخ انقضا محصول خریداری شده دقت کنند و با اعلام شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ از ایشان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را با دامپزشکی در میان بگذارند.

کد خبر 4910682

منبع: مهر

کلیدواژه: یدالله کلهر دامپزشکی قزوین نظارت و بازرسی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام شیوع کرونا کمک به نیازمندان قزوین شهرکرد بیرجند ستاد مقابله با کرونا جهش تولید بارش باران گردشگری فرآورده های خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان با بیان اینکه نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، شیر، تخم مرغ و... از ارکان مهم سلامت جامعه است، گفت: کارشناسان دامپزشکی استان در سال ۱۴۰۲ با تشدید نظارت‌های بهداشتی موثر بر فرآیند تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره، در افزایش تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه نقش موثری داشتند.


وی با اشاره به رشد چشمگیر ۷۷ درصدی کشف و معدوم سازی فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف در استان، افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۶۰۱ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی مشکوک در اماکن عرضه و کشتارگاه‌های دام و طیور ضبط و بیش از ۶۸۰ هزار کیلوگرم از این فرآورده‌های ضبطی ناسالم، زیر نظر کارشناسان دامپزشکی استان خوزستان معدوم و چرخه انسانی خارج شد.


عسکری فرد ادامه داد: با انجام بازدید‌های بهداشتی قبل و بعد از کشتار که توسط کارشناسان مجرب این اداره کل صورت می‌گیرد بیش از ۵۴۸ هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ، بوقلمون و بلدرچین در کشتارگاه‌های دام و طیور استان زیر نظر ناظر بهداشتی و شرعی کشتار شد.


مدیرکل دامپزشکی خوزستان در پایان تاکید کرد: هم استانی‌های گرامی در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که زیر نظر ناظران بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری و از خرید هرگونه گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • ۸۱ تن فرآورده دامی فاسد در تهران از چرخه مصرف خارج شد
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • ۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد