Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فیلم‌های «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن، «هفت و نیم» به کارگردانی برادران محمودی، پسرکشی به کارگردانی «محمدهادی کریمی»، «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی و «هایلایت» از اصغر نعیمی آمادگی خود برای اکران آنلاین در سینما‌ها را اعلام کرده اند. تاریخ انتشار: 09:58 - 08 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۵۹۴۹

خبرگزاری میزان - پس از شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سه ماهه سینماها، بسیاری اهالی فرهنگ و هنر، مخصوصاً اهالی سینما با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبرو شدند، اکثریت تولیدات متوقف شد و از سویی دیگر چرخه اکران به طور کامل از کار افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سینما‌های سراسر کشور از اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به مدت سه ماه تعطیلی را تجربه کرده اند و همچنان زمان دقیق و چگونگی بازگشایی آن‌ها در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد. احتمالاتی نسبت به بازگشایی سینماها در عید فطر وجود دارد اما هنوز مشخص نیست که تماشاگران تا چه از این بازگشایی استقبال می‌کنند. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

اتفاقی که بدون شک در هنگام اعلام آثار اکران نوروزی سال ۹۹ هیچکس انتظارش را نداشت و باعث شد چرخه اکران سینما در سال جاری با مشکلات فراوانی روبرو شود، چرخه‌ای که همواره منتقدان خود را داشت و بسیاری فیلمسازان از نبود عدالت در آن گلایه می‌کردند.

در این میان «ابراهیم حاتمی‌کیا» بار دیگر پرچم‌دار سینمای ایران بود و در گامی تازه آغاز اکران آنلاین در سینماهای کشور را به علنی با اکران فیلم سینمایی «خروج» به نام خود زد، اتفاقی که به زعم بسیاری از اهالی سینما ریسک بزرگ و البته جسورانه‌ای محسوب می‌شد. 

صادق یاری تهیه کننده فیلم سینمایی «پسرکشی» اعلام کرد که در صورت موفقیت فیلم سینمایی خروج در چرخه اکران آنلاین قصد دارد این فیلم را در به صورت آنلاین رونمایی کند. این اقدام در صورت رخ می‌دهد که پیش از این آثاری همچون «سراسر شب» به کارگردانی فرزاد موتمن، «هفت و نیم» به کارگردانی برادران محمودی، «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی و «هایلایت» از اصغر نعیمی نیز برای اکران آنلاین اعلام آمادگی کرده بودند. 

پنج اثر فوق می‌توانند بعد از اکران فیلم سینمایی خروج ساخته حاتمی‌کیا، دور تازه‌ای از اکران در سینماهای کشور را آغاز کنند، آثاری که در ژانرهای مختلف بوده و سلیقه بسیاری از مخاطبان سینما را پوشش می‌دهند. بدون شک با استقبال کارگردانان از اکران آنلاین مشکلات همیشگی صف اکران سینماها بسیار کم خواهد شد. 

حال فیلم پسرکشی آخرین گزینه از پنج فیلم مورد نظر است، اثری که در فجر سال گذشته رونمایی شد، پسرکشی ششمین تجربه محمدهادی کریمی در عرصه کارگردانی است، وی پیشتر سابقه آثاری همچون «غیرمنتظره»، «برف روی شیروانی»، «امشب شب مهتابه» و «کمدی انسانی» را در کارنامه خود می‌بیند. 

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: داستان «پسر کشی» که بیست و چهارمین نوشته‌ای است که از این سینماگر ساخته می شود، در دو دهه ۴۰ و ۷۰ می‌گذرد. ششمین ساخته محمدهادی کریمی، داستانی ‌معمایی از پیچیدگی های روابط خانواده ای است که به خاطر یک باور غلط، دهه ها دچار بحران هستند.

در این فیلم ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی ، گلوریا هاردی ، صحرا اسداللهی ، زینب قادری و لیلااوتادی، با حضور لیلا زارع با معرفی شهناز نصرتی و سهیل قاصدی بازیگران زیر به ایفای نقش پرداخته اند.

مدیریت تصویر، صدای همزمان، چهره پردازی، صحنه و‌ تولید «پسر کشی» به ترتیب برعهده حسن کریمی، عباس رستگارپور، شهرام خلج، حمید بخشی و حمید غفاریان بوده و صادق یاری تهیه کننده این اثر می‌باشد.

 

محمدهادی کریمی متولد ۱۳۵۱ تهران، فارغ التحصیل پزشکی است. وی فعالیت هنری را سال ۱۳۷۶ با نگارش فیلم «ساغر» به کارگردانی سیروس الوند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های وی میتوان به مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریات «تصویر روز» و سینما جهان» اشاره کرد.

جایزه اول بهترین نقد هنری از دومین جشنواره مطبوعات، برنده جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم «مارال» از ششمین جشنواره فیلم کرالا و همچنین برنده جایزه ادبی سووران چاکرام برای فیلم «مارال» از هند، کاندیدای دریافت سه سیمرغ بلورین برای فیلم «برف روی شیروانی داغ» در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر دوره بیست و نهم و همچنین جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلم «آدمکش» از دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های ایرانی تورنتو از جمله جوایز و عناوینی هستند که کریمی تاکنون از آن خود کرده است. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران محمدهادی کریمی فیلم سینمایی اکران آنلاین چرخه اکران برای فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری

آفتاب‌‌نیوز :

«سال گربه» در حالی با بازی بهرام افشاری از ۲۲ فروردین‌ماه اکران شد که بازیگر اصلی آن تمام سال گذشته با فیلم «فسیل» روی پرده سینما‌ها بود و به رکوردی قابل توحه رسید. 

افشاری این روز‌ها نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» را هم با نویسندگی، کارگردانی و بازیگری خودش روی صحنه دارد. او همچنین فیلم «هفتاد سی» را نیز با بازی هوتن شکیبا کارگردانی کرده و آماده نمایش دارد و پیش بینی می‌شود که تا چند ماه آینده اکران شود.

حالا، همزمان با آغاز هفته سوم اکران فیلم سینمایی «سال‌گربه» به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید خانی پوستر جدید این فیلم نیز با طرحی از محمد روح‌الامین و تصویر بهرام افشاری منتشر شده است.

«سال گربه» پس از دو هفته اکران با ۴۰۸ هزار تماشاگر، بیش از ۲۲ میلیارد تومان فروخته است.

در «سال گربه» بهرام افشاری، سارا بهرامی، هومن برق‌نورد، شبنم قربانی، لادن ژاوه‌وند، مرتضی تقی‌زاده، نوشین تبریزی و رضا رشیدپور و نیز علی اوجی و حمید معصومی‌نژاد (حضور افتخاری) بازی کرده‌اند.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مجری طرح و مدیر تولید: سعید عطائیان، مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی، تدوین: مرتضی سوری، صداگذار و میکس: علیرضا علویان، موسیقی: پیام آزادی، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه: محمدرضا میرزامحمدی، طراح لباس: آرام موسوی، طراح جلوه‌های بصری: امین پهلوان‌زاده، طراح جلوه‌های میدانی: آرش آقابیک، جانشین تولید: شهرام شاهرخ، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: سعید بیات، منشی صحنه: حمیرا نعمت‌اله، دستیار تهیه‌کننده: امیرعلی خانی، عکاس: اردلان معروفی، طراح لوگو و پوستر: محمد روح‌الامین، پخش: خانه فیلم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • «سال گربه» و سالی برای بهرام افشاری
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • (تصاویر) اکران خصوصی فیلم سینمایی «مست عشق»
  • افزایش ۹ درصدی مخاطبان سینما‌های خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۳
  • «پرویز خان» راهی اکران آنلاین شد
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب