Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ناصر شمس رئیس شورای اسلامی شهر بسطام، در نشست کارگروه رسانه‌ای مدیریت شهری بسطام با بیان اینکه مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان قول مساعد افزایش اختیارات اداره ورزش و جوانان بسطام را داده است، گفت: دو سال قبل در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان شاهرود برای دیوارکشی زمین ورزشی کلوت بسطام ١٧٠ میلیون تومان مصوب شد که تاکنون ریالی تخصیص داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در رابطه با سالن مدیریت بحران و پارک اکو توریسم بسطام که زمین آن متعلق به اداره اوقاف بسطام است مکاتباتی انجام‌شده که با همکاری اداره اوقاف به نتایج خوبی برسیم.

شمس درباره تأمین اجتماعی این شهر نیز بیان کرد: در تمامی دوره‌های شورای اسلامی این امر پیگیری شده، ولی علی‌رغم پیگیری حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس و دستور وزیر رفاه، تاکنون هیچ گونه پاسخ مثبتی از طرف مدیرکل تأمین اجتماعی استان سمنان برای درمانگاه بسطام داده نشده و هیچ منطق و قانونی نیز پشت عدم پاسخگویی وی وجود ندارد.

محمد سلیمان‌پور شهردار شهر نمونه گردشگری بسطام نیز در این نشست با بیان اینکه درخواست بازنگری طرح جامع شهری بسطام داده‌شده و از مشاوران برجسته کشوری استفاده خواهیم کرد، گفت: میدان ورودی بسطام از طرف آزادشهر که به نام امام رضا (ع) نامگذاری شده تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

او  با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی در ابتدای خیابانی به همین نام نصب خواهد شد، ابراز کرد: از ١۵ اردیبهشت‌ماه ساماندهی کارگران فصلی انجام خواهد شد و از کشاورزان و شهروندان بسطامی انتظار همکاری با این طرح را داریم.

دبیر کارگروه رسانه و تبلیغات بسطام نیز در این نشست ضمن اشاره به تعامل بین این کارگروه و مدیریت شهری، گفت: در روز‌های آینده کارگروه رسانه و تبلیغات بسطام با فراخوان جذب حداکثری افراد فعال در فضای مجازی و رسانه‌های نوپا و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ارتقای سواد رسانه‌ای افراد اقدام خواهد کرد.

محمد رضا بابا محمدی درباره اهداف کارگروه رسانه‌ای مدیریت شهری، بیان کرد: دریافت دغدغه‌ها، نیاز‌ها و پیشنهادات شهروندان و انتقال آن به مدیران و سپس گزارش آن به افکار عمومی از وظایف این کارگروه است.

او افزود: ایجاد حس نشاط و شادابی در جامعه با انتشار اخبار امیدبخش، ترغیب شهروندان به مشارکت در امور شهری و کمک به اجرایی‌شدن تمام برنامه‌هایی که در راستای پیشبرد اهداف کلان و مهم شهر و منطقه محسوب می‌شود، از اهداف اصلی این کارگروه خواهد بود.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهر سازی اوقاف و امور خیریه مدیریت بحران کارگروه رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری صبح پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکردها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضاها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضاها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر منجر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

وی بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

وی ادامه داد: این ناهماهنگی به اعتماد مردم آسیب می‌زند و این مساله آنها را نگران می‌کند و باعث عدم همراهی و مشارکت مردم می‌شود، در نتیجه به پاشنه آشیل طرح‌های بازآفرینی شهری تبدیل می‌شود و بازآفرینی که با رویکرد جلب مشارکت مردم وارد شده از همین جا آسیب می بیند.

حیدری اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلاتی که در اجرا با آن مواجه هستیم این است که وقتی بافت تاریخی یک محله در حد امروزی می‌خواهد بازسازی شود و در عین حال ساختارهای کلی آن حفظ شود، به ناچار باید یک سری محدودیت‌ها اعمال شود و این با منافع مردم ایجاد تعارض می‌کند همچون که بر اساس قوائد بازآفرینی نمی‌توان ساختمان‌های جدیدی در بافت تاریخی ساخته شود.

وی ابراز داشت: نباید به بافت‌های تاریخی به عرصه‌هایی برای تولید مسکن نگاه کرد این عرصه تا جایی که امکان دارد باید بازآفرینی شود.

شهردار بوشهر با بیان اینکه در شهر بوشهر بافت‌های فرسوده حدود ۳۰۰ هکتار است گفت: مساحت بافت تاریخی بوشهر تقریباً ۳۵ هکتار است و باید با نگاه بازآفرینی به این مجموعه‌ها نگاه کرد.

کد خبر 6088413

دیگر خبرها

  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • طعنه مورینیو؛ آرتتا جادو می‌کند اما من اتوبوس دو طبقه پارک می‌کردم!
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه