Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی سرانجام طرح تحقیق و تفحص از مجلس دهم را تشریح کرد. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از مجلس، گفت: این طرح در حدود 3 سال است که مطرح شده اما، متأسفانه هیئت‌رئیسه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس آنقدر معطل کردند که عمر مجلس دهم رو به پایان است و طرح بدون سرانجام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از 30 نماینده خواستار تفحص از مجلس بودند و بنده بارها در جلسه علنی درباره رسیدگی به این طرح تذکر شفاهی دادم، یادآور شد: البته بنده تجربه تحقیق و تفحص از مرکز پژوهش‌ها در مجلس هشتم را داشتم که در آن زمان هم موضوع را به عقب انداختند و با معطل کردن باعث شدند که عمر مجلس هشتم به پایان رسید و تفحص بی سرانجام ماند؛ این تفحص از پارلمان که در مجلس دهم مطرح شد نیز به سرنوشت تفحص قبلی دچار شد.

چه کسی مانع تحقیق و تفحص از مجلس است؟یک نماینده: تکلیف تحقیق و تفحص از مجلس مشخص شودشکایت از هیئت رئیسه پارلمان برای عدم توجه به طرح تفحص از مجلس

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در توضیح روند بررسی تفحص از قوه‌مقننه، اظهار داشت: طرح مذکور برای رسیدگی و بررسی از سوی هیئت‌رئیسه به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارجاع شد، اما اعضای این کمیسیون به بهانه‌های مختلف طرح را بلا‌تکلیف گذاشتند و اجازه ندادند تا روند قانونی رسیدگی به این طرح، مانند طرح‌های تفحص طبق آیین‌نامه داخلی مجلس طی شود.

ابطحی درباره هدف مطرح کردن تفحص از مجلس، گفت: بنده معتقد بودم که شفافیت باید از خودِ مجلس آغاز و وضعیت همه دستگاه‌ها و نهادهای زیرمجموعه نهاد قانون‌گذاری بررسی شود، لذا به نظر بنده برای اینکه مجلس در رأس امور واقع شود، همین است که مجلس یازدهم تفحص کاملی از ادوار مختلف مجلس از دوره ششم تا دهم را انجام دهد و اگر تخلفی بود، به دستگاه قضا و نهادهای مربوطه اعلام کنند تا جلوی تکرار تخلفات گرفته شود و اگر تخلفی هم نبوده، به مردم اعلام شود.

وی با بیان اینکه طرح تفحص از مجلس از دوره ششم تا دهم را در برمی‌گرفت، افزود: سفرهای خارجی نمایندگان، انعقاد قرارداد با پیمانکارها، همچنین انتصابات و استخدام‌ها در مجلس، خبرگزاری خانه ملت و مرکز پژوهش‌های مجلس از جمله محورهای این تفحص است.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان مجلس دهم سید محمدجواد ابطحی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان مجلس دهم کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان مجلس دهم تحقیق و تفحص از مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم

فارس نوشت: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دفاع نماینده عضو جبهه پایداری از گشت محلی سپاه/ حاجی دلیگانی: تعارضی با وظایف نیروی انتظامی ندارد وقتی نماینده مجلس وزیر ارشاد را نمی شناسد! (عکس)

دیگر خبرها

  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • حاجی دلیگانی، نماینده مجلس: طرح نوری که در فراجا در حال اجراست، مناسب است و از آن حمایت می کنیم
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس