Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که بیش از ۵ ماه از ثبت سفارش برخی واردکنندگان کاغذ می‌گذرد و روند اداری نیز طی شده،‌ ارزی برای واردات اختصاص نیافته است. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ سال گذشته اگرچه سال پر فراز و نشیبی برای حوزه کاغذ به شمار می‌رفت،‌ اما در نیمه دوم سال بازار کاغذ چاپ و تحریر نفس آسوده‌ای کشید و قیمت‌ها به رقم واقعی خود نزدیک شدند،‌ بازار نسبتا ثبات پیدا کرد و  مصرف‌کنندگان توانستند با اطمینان بیشتری خرید کنند،‌ هر چند که به باور برخی از کارشناسان قیمت‌های موجود در بازار حتی از قیمت تمام شده برای واردکننده نیز کمتر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این میان البته نباید از تاثیری که عرضه کاغذ دولتی  بر بازار آزاد گذاشته است، غافل شد. اما نکته مهم ادامه دار بودن این ثبات در بازار کاغذ در سال ‌جاری که در ابتدای آن هستیم است.

از نخستین روزهای پس از تعطیلات در بازار کاغذ افزایش قیمتی چند هزار تومانی را شاهد بودیم که طی روزهای اخیر برطرف شده و قیمت کاغذ کاهش داشته است. بر این اساس قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 70 گرمی، 327 هزار تومان و قیمت هر بند کاغذ تحریر 60 در 90 70 گرمی 280 هزار تومان بفروش رفته است.

البته کاهش قیمت در حوزه کاغذ اندونزی نبوده است،‌ کاغذ اندونزی در روزهای گذشته با افزایش قیمت مواجه شده و به بندی 410 هزار تومان رسیده است.

با این حال به نظر می‌رسد در دوره پساکرونا مشکلاتی برای کاغذ نیز به وجود آمده است، از آن جمله کاهش تولید کاغذ در کشورهایی چون چین،‌ هند،‌ اندونزی و ... و کندی برورکراسی اداری در ایران برای واردات کاغذ است.

کاغذ ارزان شد، مقوا و گلاسه گرانقیمت کاغذ دوباره افزایش یافتانبار میلیاردی کاغذ احتکار شده در "اکبرآباد" پلمب شد

در این خصوص برخی از واردکنندگان مدعی هستند که بیش از 5 ماه از ثبت سفارش آن‌ها می‌گذرد،‌ اما هنوز با وجود طی شدن روند اداری، ارزی برای واردات تخصیص نیافته است.

محمد متولی از ناشران واردگننده کاغذ در این زمینه به تسنیم گفت:‌ ثبت سفارش ما 5 ماه پیش انجام شده است،‌ کارگروه وزارت ارشاد و بانک مرکزی آن را تایید کرده است،‌ اما تاییده به بانک عامل نرفته و ارزی اختصاص نیافته است.

وی ادامه می‌دهد:‌  اغلب وارد کننده‌‌های کاغذ دولتی با مشکل فعلی مواجه هستند،‌ چرا که در 5 ماه اخیر بسیار دشوار ارز اختصاص یافته است.

به نظر می‌رسد، این روند اگر ادامه داشته باشد در نیمه دوم سال با کاهش کاغذ دولتی مواجه خواهیم بود و این یعنی افزایش قیمت کاغذ در بازار.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT7 واژه های کاربردی مرتبط صنعت کاغذ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت کاغذ صنعت کاغذ برای واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.
قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.


اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.
تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.
اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.
بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید