Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: معرفی افراد به زندان صرفاً باید در رابطه با جرائم مهم صورت گیرد؛ قضات از نهاد‌های ارفاقی و مجازات‌های جایگزین استفاده کنند. تاریخ انتشار: 12:27 - 08 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۶۰۴۲ خبرگزاری میزان_ آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تویسرکان و رئیس دادگستری این حوزه قضایی با حضور رئیس کل دادگستری استان همدان و اعضای شورای تأمین شهرستان تویسرکان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد رضا عدالتخواه در این مراسم بر بازدید‌های مستمر و سرزده از تمامی حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها، بخش‌ها و شناسایی نیرو‌های مستعد و توانمند تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان همدان اظهار داشت: مردم باید در رابطه با آراء و احکام قضایی توجیه شوند و برگزاری ملاقات‌های مستقیم با شهروندان نیز در این راستا انجام گرفته است و بنابر اظهارات مراجع نظارتی در تهران آمار مراجعات مردم به مرکز و شکایات انتظامی با این قبیل ملاقات‌های مستقیم و حضوری به میزان چشمگیری کاهش یافته است.    بیشتربخوانید:    بیش از ۷ هزار رای جایگزین حبس سال گذشته در مازندران صادر شد وی عنوان کرد: برای اقدامات و عملکرد مجموعه‌های قضایی سراسر استان دو نوع برنامه کمی و (شعبه محور) و (کیفی و قاضی محور) لحاظ شده و برنامه‌های کمی شعبه محور از ۶ فروردین ماه به تمامی شعب قضایی در سراسر استان ابلاغ شده و بر اساس آن هر شعبه قضایی باید بر اساس آنچه نقطه مبدأ و مقصد در برنامه ریزی پیش بینی شده اقدامات خود را باید برنامه‎ریزی کند و در پایان سال به نقطۀ هدف و مقصد برسد.

عدالتخواه ادامه داد: برنامه کیفی قاضی محور نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجراء در استان است که بر اساس آن برای هر قاضی با هدف اتقان، اتحکام آراء و تصمیمات، شاخصه‌ها و معیار‌های متنوع و متعددی تعریف شده که در پایان مدت برنامه باید آن اهداف و شاخص‌ها را محقق کرده باشد.

رئیس کل دادگستری استان همدان تشکیل ستاد تألیف قلوب در استان را که بر اساس فرهنگ غنی اسلامی و آموزه‌های اخلاق دینی شکل گرفته را روشی مناسب برای ایجاد مصالحه و سازش در بین افراد از طریق خود آن‌ها عنوان کرد و بیان داشت: در کمیته معین این ستاد بنام "مصلحین" اشخاص از مردم و برای مردم تلاش خواهند کرد که با اطلاع یافتن از هرگونه اختلاف و مشکل در بین اطرافیان یا هم صنفی‌های خود با مداخله مصلحانه اقدام به حل و فصل مرافعات خواهند کرد.

عدالتخواه کمیته معین "معتذرین" را روشی برای زمینه سازی عذر خواهی داوطلبانه متهمان یا محکومان از طرف مقابل خود دانست که می‌تواند در ادامه منجر به برقراری صلح و سازش بین طرفین شود.

رئیس حوزه قضایی استان همدان تغییر رویکرد مجازات‌ها از تنبیه به اصلاح مجرمین مبتنی بر روحیه اصلاح‌گری را از دیگر سیاست‌های قضایی اعمال شده در استان عنوان کرد و گفت: طی آن فرد محکوم به جای انتقامجویی از جامعه با باز اجتماعی شدن بعنوان عنصری سازنده به اجتماع باز می‌گردد.

عدالتخواه با بیان اینکه معرفی افراد به زندان صرفاً باید در رابطه با جرائم مهم صورت گیرد؛ عنوان داشت:  قضات از نهاد‌های ارفاقی و مجازات‌های جایگزین استفاده کنند.   عدالتخواه بیان کرد: خدمتگزاری شأن اعلای تمامی مسئولین نظام است و تمامی دادستان‌ها و رؤسای دادگستری شهرستان‌ها در دوره جدید تحولات در حوزه قضایی مربوطه ساکن و مقیم شده‎اند تا زمینه ارائه خدمات مطلوب و مضاعف به شهروندان شریف را فراهم آورند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری همدان مجازات جایگزین حبس رئیس کل دادگستری استان همدان باید در رابطه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه شدت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، نادر نوروزی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع معاون، مدیران و کارکنان حوزه معاونت فنی و شهرسازی شهرداری کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که طی سال گذشته با جدیت پیگیری شد جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه بود.

وی افزود: به طور حتم این روند در سال جدید با قاطعیت و شدت بیشتری انجام خواهد گرفت.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: نظارت بر ساخت و سازها بیشتر خواهد شد و برای نظارت بیشتر در این خصوص راه اندازی پلیس ساختمان امری است که ضروری به نظر می‌رسد و باید در خصوص تشکیل پلیس ساختمان بصورت مستقل هر چه سریع‌تر اقدام لازم را انجام دهیم.

نوروزی اضافه کرد: در حوزه شهرسازی روند صدور پروانه به صورت قابل توجهی روند کاهشی داشته و این امر در گذشته تا ۲ ماه هم طول می‌کشید، اما اکنون به یک هفته تا ۱۰ روز کاهش یافته است.

شهردار کرمانشاه در پایان گفت: در رابطه با ساخت مسکن ملی شهرداری نهایت همکاری را داشته و در رابطه با مواردی مانند الحاق اراضی و صدور پروانه بیشترین همکاری را با دولت داشته‌ایم.

کد خبر 6064467

دیگر خبرها

  • برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه شدت می‌گیرد
  • آزادی ۳۱۸ مددجوی جرائم غیر عمد از زندان های کرمان
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • لزوم تشکیل اتاق فکر با مشارکت مردم برای اجرایی و عملیاتی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب در باب جهش تولید 
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • تشکیل اتاق فکربا مشارکت مردم برای اجرایی کردن جهش تولید
  • کمک ۵۰۰ میلیون تومانی نیکوکاران زارچی در جشن گلریزان