Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@03:16:34 GMT

مصرف لوازم آرایشی در ایران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۶۶۳۷

مصرف لوازم آرایشی در ایران چقدر است؟

به گزارش صدای ایران، وی با اشاره به ممنوعیت واردات بیش از ۸۰ درصد کالاهای این بخش در سال گذشته، گفت که رقم دقیق واردات محصولات آرایشی و بهداشتی در سال گذشته هنوز مشخص نیست، اما احتمالا رقم ناچیزی بوده، این در حالی است که در سطح عرضه اثری از کاهش محصولات خارجی نیست.

احمد زاده با بیان اینکه آمارهای جهانی حاکی از میزان بالای واردات و مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه است، تصریح کرد: کل حجم واردات قانونی، قاچاق و تولید محصولات آرایشی، یعنی کل مصرف این محصولات در ایران سالانه معادل چهار میلیارد دلار است و ایران دومین مصرف‌کننده محصولات آرایشی در خاورمیانه و در برخی محصولات اولین مصرف‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و وزارت بهداشت درخواست کرد که در بخشنامه محدودیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی بازنگری شود، چرا که این ممنوعیت باعث افزایش کالای قاچاق در سطح بازار شده است.

از اردیبهشت ماه سال گذشته واردات بیش از ۸۰ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی به غیر از عطریات، متوقف شد و در پی آن دست‌اندرکاران واردات این محصولات نسبت به افزایش قاچاق لوازم آرایشی هشدار دادند؛ چراکه به گفته آن‌ها تولید لوازم آرایشی در کشور پاسخگوی نیاز نیست و ممنوعیت واردات این محصولات باعث افزایش کالای تقلبی و قاچاق در بازار شده است.

البته در مهر ماه نشست مشترکی بین اعضای کمیسیون فرآورده‌های زیبایی، بهداشتی و عطریات مجمع واردات و مدیران اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو برگزار شد که طی آن مسئولان سازمان غذا و دارو مسئولیت ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی را به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت دانستند و ضمن تایید افزایش قاچاق به دلیل ممنوعیت واردات این محصولات، اظهار کردند که این سازمان نیز با ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی مخالف است.

برند ایرانی لوازم آرایش در شرف تولید

بروکراسی‌های اداری را یکی از موانع جهش تولید عنوان کرد و گفت: این بروکراسی‌ها و قوانین دست و پا گیر باعث شده تولیدکنندگان ایرانی نتوانند با کشورهایی که مزیت صادراتی دارند رقابت کنند.

به گفته وی در حال حاضر عده‌ای از واردکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی با استفاده از ظرفیت خالی کارخانه‌هایی که تاکنون تشکیل شده، یک برند مشترک ایجاد کردند.

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان محصولات آرایشی افزود: با توجه به اینکه ممکن است کسی توان مالی میلیاردی برای ایجاد یک برند وجود نداشته باشد تصمیم گرفته شد از پتانسیل مشترک استفاده شود.

احمدزاده با بیان اینکه در صورت رفع موانع تولید این واحد تولیدی می‌تواند ظرف مدت شش ماه نیاز خاورمیانه به محصولات آرایشی را برطرف کند، تصریح کرد: اما بیش از پنج ماه است که محموله مواد اولیه برای تولید این برند در گمرک مانده است.

وی همچنین با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر برای تولید محصولات این برند مشغول به کار خواهند شد، اظهار کرد که هدف تولید کالاهای صادرات محور است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران لوازم آرایش محصولات آرایشی و بهداشتی ممنوعیت واردات لوازم آرایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب‌های تقلبی هستند

حلاج کارشناس فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی با اشاره به عوارض و اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب، نسبت به فلزات سنگین موجود در رژ‌های لب گمنام و جعلی هشدار داد

حلاج با بیان اینکه رژ لب از جمله فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است که استفاده فراوانی را در نقاط مختلف دنیا دارد بیان داشت: زنان در طول زندگی خود  مقدار قابل ملاحظه‌ای رژ لب را ناخواسته می‌بلعند و مصرف مستقیم خوراکی آن اثرات منفی مواد شیمیایی مانند فلزات سنگین را تشدید می‌کند.

وی افزود: استفاده مداوم از این فرآورده‌های آرایشی می‌تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژ لب افزایش دهد.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با توجه به اثرات مضر فلزات سنگین به ویژه برای زنان باردار و کودکان، نسبت به پیامد‌های زیان بار استفاده از رژ لب‌های غیراستاندارد و قاچاق و همچنین افراط در مصرف این فرآورده هشدار داد 

حلاج در ادامه سخنانش مواردی نظیر استفاده نادرست از لوازم آرایشی و بهداشتی، کاهش سن استفاده از لوازم آرایشی بدون در نظر گرفتن استاندارد بودن آنها، قاچاق و تولید محصولات تقلبی را تهدید کننده سلامت عموم مردم به ویژه زنان بر شمرد.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: در صورت استفاده از فرآورده‌های غیراستاندارد و قاچاق که اکثراً حاوی مقادیر بالای فلزات سنگین نظیر ترکیبات سرب، آرسنیک و جیوه بوده و چنین ترکیباتی به دلیل داشتن خواص رنگی اغلب به عنوان رنگدانه‌ها در آن فرآورده‌ها استفاده می‌شوند که منجر به انباشته شدن این آلاینده‌ها در بافت‌های نرم خواهند شد  این امر می‌تواند عوارض و اثرات جبران ناپذیری را برای بدن ایجاد کند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • توقیف اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در دیلم
  • اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در «دیلم» توقیف شد
  • کشف لوازم آرایشی ۲۰ میلیاردی قاچاق در قائم شهر
  • عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی
  • ممنوعیت واردات گوشی‌ های دکمه‌ ای تکذیب شد
  • تکذیب ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای
  • اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب‌های تقلبی هستند