Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@17:56:28 GMT

جریمه دو میلیاردی یک شرکت تولیدی مواد پتروشیمی در تبریز

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۶۸۶۲

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احد یوزباشی با اعلام این خبر اظهار کرد: طبق گزارش بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در بررسی از یک شرکت تولیدی مواد پتروشیمی، مشخص شد که این شرکت ضمن خرید مواد اولیه خارج از بورس، به میزان 330 هزار کیلوگرم نیز به یک شرکت دیگر به فروش رسانده و مرتکب تخلف گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بررسی اسناد و مدارک موجود مشخص شد که این شرکت، فاقد واحد تولیدی بوده و با احضار متهم به شعبه نیز وی اعلام کرد که به عنوان یک واحد بازرگانی اقدام به خرید و فروش قانونی با مستندات تجاری کرده و مواد مازاد عرضه بر تقاضا را نیز با فاکتورهای خرید و فروش به صورت عرفی به فروش رسانده است.

وی گفت: با استعلام از سازمان صمت استان، اعلام شد که این شرکت مجوزی برای خرید و فروش نداشته و در بررسی فاکتورهای فروش مواد اولیه اضافه دریافتی و خرید خارج از شبکه داشته است.

یوزباشی افزود: با تحقیقات و بررسی‌های شعبه رسیدگی کننده، مشخص شد که شبکه‌ای برای این شرکت تعیین نشده و چون تولید کننده نبوده در خصوص خرید خارج از شبکه طبق دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی فروش خارج از بورس بلامانع است که در چنین صورتی عرضه خارج از شبکه موضوعیت نداشته و تخلفی در این زمینه مرتکب نشده است.

وی ادامه داد: اما در خصوص گرانفروشی مواد اولیه، باتوجه به اظهارات بی‌اثر متهم و گزارش و مدارک ارائه شده از طرف سازمان شاکی، تخلف گرانفروشی محرز و مسلم بوده و طبق قانون تعزیرات حکومتی، این واحد تولیدی به پرداخت مبلغ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.

 

                                                                  جریمه فروشگاه لوازم خانگی در تبریز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در بخش دیگری از سخنانش، گفت: یک فروشگاه لوازم خانگی در تبریز نیز به دلیل عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع، به پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

وی افزود: در اجرای طرح تشدید کنترل بازار و مبارزه با متخلفات اقتصادی جهت رسیدگی به تخلفات یک فروشگاه لوازم خانگی در تبریز به دلیل عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع در این اداره کل تشکیل پرونده و مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: پس از تشکیل پرونده و احضار، عدم حضور متهم منجر به صدور رأی غیابی شد اما نامبرده پس از مدتی اعلام کرد که کارت بازرگانی خود را در اختیار اشخاص دیگر قرار داده و از آن سوء استفاده شده است.

یوزباشی افزود: باتوجه به مقررات مربوطه و بررسی مدارک ارائه شده از طرف سازمان صمت استان و دفاعیات غیر موجه و عدم ارائه مدارک و مستندات محکمه پسند، اتهام وارده محرز و مسلم بوده و طبق قانون تعزیرات حکومتی متهم به پرداخت نزدیک پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی استان آذربایجان شرقی پتروشیمی تعزیرات گرانفروشی خارج از شبکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟

مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان و سازمان خصوصی‌سازی در طول ۳ سال اخیر به دنبال آن بوده‌اند تا بتوانند عمده سهام ۲ تیم پرطرفدار پایتخت را واگذار کنند تا رسماً دوران مالکیت دولت بر این تیم‌ها به پایان برسد. طی ماه‌های گذشته، تلاش‌ها برای تفکیک مالکیت سرخابی‌ها به اوج خود رسید، اما با وجود اینکه ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا نزدیک است، همچنان خبری از تفکیک سهام ۲ باشگاه به صورت رسمی نیست و تلاش‌ها برای واگذاری سهام‌شان ادامه دارد.

استقلالی‌ها برخلاف ۲ فصل اخیر که به‌واسطه مشکلات مالی و عدم پرداخت بدهی‌های خود نتوانستند مجوز حرفه‌ای دریافت کنند، حالا توانسته‌اند مشکلات مالی خود را رفع‌ورجوع کنند و خطری برای عدم دریافت مجوز حرفه‌ای از جانب عدم پرداخت مطالبات، آبی‌پوشان پایتخت را تهدید نمی‌کند. با این وجود، عدم تفکیک مالکیت باشگاه‌ها باعث شده تا آبی‌پوشان پایتخت که شانس بالایی برای کسب سهمیه لیگ نخبگان آسیا دارند، در خطر از دست دادن این فرصت طلایی باشند.

آبی‌پوشان پایتخت در طول ماه‌های اخیر مشتریان نام‌آشنایی داشتند و در ابتدا بحث واگذاری آنها به هولدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس مطرح شد که بعد از منتفی‌شدن واگذاری پرسپولیس به هولدینگ شستا، انتقال آبی‌ها به هولدینگ خلیج‌فارس هم منتفی شد. بعد از منتفی‌شدن انتقال عمده سهام باشگاه استقلال به پتروشیمی خلیج‌فارس، اسامی بانک‌هایی، چون رفاه و تجارت به میان آمد که در نهایت مشخص شد بانک‌ها مستقلاً حق بنگاه‌داری ندارند و همین مسئله گره به کار انتقال سهام باشگاه استقلال انداخت، اما حالا با توجه جلسات برگزار شده در میان اعضای هیات‌دولت شرایط تغییر کرده است.

دومین هولدینگ سرمایه‌دار خاورمیانه وارد می‌شود!

سازمان خصوصی‌سازی به تازگی آگهی عرضه عمومی سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را ارائه کرده که در آگهی منتشره، ارزش ۸۵ درصد سهام باشگاه استقلال حدود ۲۷۴۸ میلیارد تومان اعلام شده است. هر چند زمان عرضه سهام مشخص نیست، اما با توجه به ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین مالکیت باشگاه‌ها که روز پنجم اردیبهشت‌ماه است، مسئولان سازمان خصوصی‌سازی و مدیران وزارت ورزش‌وجوانان به دنبال واگذاری سهام ۲ باشگاه هستند.

هولدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس که بیش از ۱۵ شرکت خدماتی و تولیدی زیرنظر خود دارد و بعد از سابک عربستان، دومین هولدینگ پتروشیمی بزرگ در خاورمیانه است، توانسته مجوزات لازم برای فعالیت در عرصه‌های ورزشی را از وزارت نفت دریافت کند و در این زمینه گفته می‌شود که آنها با توجه به مجوزات صادر شده، جدی‌ترین متقاضی خرید بلوک عمده سهام باشگاه استقلال هستند و امیدوارند بتوانند در مزایده پیش‌رو عمده سهام باشگاه استقلال را در اختیار گیرند.

۲ هولدینگ وابسته به بانک‌های نام‌آشنا هم مشتری استقلال هستند

هولدینگ گروه توسعه ملی که زیرمجموعه بانک ملی ایران فعالیت می‌کند و بیش از ۷۱ درصد سهام آن به این بانک تعلق دارد، یکی دیگر از متقاضیان خرید عمده سهام باشگاه استقلال است. شرکت‌هایی، چون پتروشیمی شازند اراک، توسعه صنایع بهشهر و گروه صنعتی بارز از جمله زیرمجموعه‌های هولدینگ توسعه ملی هستند و آنها امیدوار هستند که در مزایده پیش‌رو بتوانند مالکیت باشگاه استقلال را به‌دست آورند و فعالیت خود در عرصه فوتبال را پی گیرند.

هولدینگ سرمایه‌گذاری غدیر هم که زیرمجموعه بانک صادرات است و البته سهام عمده آن به سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح تعلق دارد، دیگر مشتری استقلال در بازار فرابورس محسوب می‌شود. این هولدینگ هم شرکت‌های نفتی نام‌آشنایی، چون گروه گسترش نفت‌وگاز پارسیان و شرکت پالایش نفت بندرعباس را زیرمجموعه خود دارد و همچنین پتروشیمی پارس زیرمجموعه این هولدینگ فعالیت می‌کند. در روز‌های گذشته بحث انتقال امتیاز استقلال به پالایشگاه نفت تهران هم مطرح شده بود که پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که مسئولان این باشگاه که پیشتر تجربه فعالیت در لیگ برتر در کسوت مالک باشگاه نفت تهران را داشتند، در مقطع کنونی تمایلی به تیمداری ندارند و به نظر می‌رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، یکی از ۳ هولدینگ مطرح‌شده مالک باشگاه استقلال خواهد شد.

اول تفکیک مالکیت، بعد انتقال!

مسئولان وزارت ورزش‌وجوانان به دنبال تفکیک سریع‌السیر مالکیت دو باشگاه پرطرفدار پایتخت هستند تا مشکل مالکیت مشترک حل شود و آنها منعی برای دریافت مجوز حرفه‌ای نداشته باشند. در همین راستا، گفته می‌شود که احتمالاً تا پیش از ضرب‌الاجل پنجم اردیبهشت‌ماه، فرآیند واگذاری یکی از ۲ باشگاه انجام خواهد شد که با توجه به تشریفات اداری، احتمالاً واگذاری سهام پرسپولیس در اولویت خواهد بود و استقلالی‌ها زیرشاخه وزارت ورزش‌وجوانان می‌مانند و بعد از عبور از ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا، مقدمات واگذاری و انتقال مالکیت استقلال هم انجام می‌شود تا ۲ تیم رسماً دیگر با مالکیت وزارت ورزش‌وجوانان کار خود را پیش نبرند.

منبع: فوتبال ۳۶۰

tags # استقلال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش ؛ شماره‌ام رند نیست اما... | روی کمرم طرح یک گل خالکوبی کرده ام!
  • ماجرای سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش
  • تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد
  • جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلف در ارومیه
  • جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلفدر ارومیه
  • محکومیت یک میلیارد ریالی جریمه عرضه خارج از شبکه کود شیمیایی در نهاوند
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • ایجاد و تامین شبکه برق مستقل برای واحد‌های صنعتی شهرستان تبریز
  • بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی و صنعتی در ارومیه
  • پتروشیمی ارومیه میزبان راهیان پیشرفت نورانی سمپاد