Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی از صدور حکم پرونده مربوط به عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی پلی اتیلن سنگین اکستروژن و پلی وینیل کلرید و گرانفروشی مواد اولیه یک شرکت در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان سیداحد یوزباشی اظهار داشت: طبق گزارش بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در بررسی از یک شرکت تولیدی مواد پتروشیمی  مشخص گردید ضمن خرید مواد اولیه خارج از بورس به میزان 330 هزار کیلو گرم به یک شرکت دیگر بفروش رسانده که مرتکب تخلف گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بررسی اسناد و مدارک موجود مشخص گردید شرکت نامبرده فاقد واحد تولیدی بوده که با احضار متهم در شعبه اعلام داشت که بعنوان یک واحد بازرگانی اقدام به خرید و فروش قانونی با مستندات تجاری پرداخته است و مواد مازاد عرضه بر تقاضا را با فاکتورهای خرید و فروش بصورت عرفی به فروش می رساند که با استعلام از سازمان صمت استان اعلام داشتند این شرکت مجوزی برای خرید و فروش نداشته و در بررسی فاکتورهای فروش مواد اولیه اضافه دریافتی داشته و همچنین خرید خارج از شبکه داشته است.

یوزباشی گفت: با تحقیقات و بررسی های شعبه رسیدگی کننده مشخص گردید شبکه ای برای این شرکت تعیین نشده و چون تولید کننده نیست در خصوص خرید خارج از شبکه طبق دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی فروش خارج از بورس بلامانع است که در چنین صورتی عرضه خارج از شبکه موضوعیت نداشته و تخلفی در این زمینه مرتکب نشده است ولی در خصوص گرانفروشی مواد اولیه باتوجه به اظهارات بلااثر متهم و گزارش و مدارک ارائه شده از طرف سازمان شاکی، تخلف گرانفروشی محرز و مسلم بوده و طبق قانون تعزیرات حکومتی نامبرده به پرداخت مبلغ 2 میلیارد و سیصد میلیون ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز آذربایجان شرقی جریمه پتروشیمی خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی فاکتور سازمان صمت خارج از شبکه مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد

مهدی لسان طوسی گفت: طبق ماده ۶۲ قانون نظام صنفی، فروش و عرضه کالا‌های مستعمل یا تاناکورا ممنوع است و هر جا فروش آن دیده شود از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آن برخورد خواهد شد.

وی دلیل افزایش فروشندگان لباس‌های مستعمل در مشهد را کم شدن قدرت خرید مردم و افزایش تقاضا برای این نوع پوشاک عنوان و اضافه کرد: این موضوع به شدت در دست بررسی است، زیرا ادامه فعالیت آنها به ضرر بخش تولید و عرضه کنندگان قانونی پوشاک در مشهد است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد در پاسخ به این سوال که به چه علت واحد‌های عرضه کننده پوشاک دست دوم از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری معتبر در حال فعالیت هستند گفت: دلیلش آن است که صاحب واحد صنفی یا فروشگاه پیش از این پروانه کسب برای فروش پوشاک نو گرفته، اما بعد نسبت به عرضه پوشاک مستعمل در همان محل اقدام کرده است.

طبق اعلام مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد، ۲۱۸ پرونده تعزیری در پی انجام ۲ هزار و ۱۵۴ مورد بازرسی از صنف پوشاک در این شهر در طول ماه فروردین تشکیل شده است که در این راستا چهار واحد صنفی در رسته پوشاک به دلیل داشتن تخلفاتی از جمله گرانفروشی و عدم درج قیمت در مشهد پلمب شدند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک مشهد در این باره گفت: با توجه به این که زمستان گذشته سرمای زیادی در مشهد اتفاق نیفتاد و پوشاک زمستانی نیز فروش زیادی در این شهر نداشت از این رو صاحبان واحد‌های صنفی مجبور شدند اجناس خود را به قیمت خرید (بدون در نظر گرفتن سود قانونی) بفروشند.

لسان طوسی افزود: در فروردین ماه هم صاحبان صنوف پوشاک در مشهد خرید جدید لباس نداشتند و خرید‌های جدیدشان از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، لذا قیمت‌ها هم تغییری نداشته و مربوط به سال قبل بوده است و در مجموع نمی‌توان گفت این رسته صنفی در فروردین ماه گران فروشی کرده است.

وی اضافه کرد: قیمت تمام شده تولید پوشاک به دلیل هزینه‌های جانبی و سربار که هر ساله رو به افزایش است، زیاد شده و به طور قطع بر قیمت پوشاک اثرگذار بوده است، اما واحد‌های صنفی پوشاک مشهد در فروردین ماه گران فروشی نداشته و اجناس ماهیتاه دلیل بالا بودن قیمت تمام شده تولید، گران هستند با این حال نمی‌توان بروز تخلف گران فروشی از برخی صنوف را هم انکار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات
  • جزییات فروش سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • جریمه ۱۰۸ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهد ارزی
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳
  • عرضه خارج از شبکه آرد در دزفول
  • پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شدند