Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرالله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش همکاران در مجموعه اداری و مدارس، استمرار فرایند یاددهی و یادگیری در قالب آموزش از راه دور و با تأکید بر ارائه خدمات آموزشی و توان‌بخشی در بستر فضای مجازی بوده است.

وی با تأکید بر حق برخورداری همه دانش آموزان از آموزش و پرورش مطلوب اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی در راستای ایجاد و توسعه عدالت آموزشی بنانهاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی افزود: در شرایط فعلی که همه مدارس تعطیل است و امر آموزش از طریق فضای مجازی در حال پیگیری است لازم است که دانش آموزان با نیازهای ویژه در این فرایند به شکل ویژه‌تر مدنظر قرار گیرند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر بابیان اینکه لزوم رعایت شرایط بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی حاکم بر جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های درس دانش آموزان استثنایی را نیز تعطیل کرده است گفت: تلاش همکاران در مجموعه اداری و مدارس، استمرار فرایند یاددهی و یادگیری در قالب آموزش از راه دور و با تأکید بر ارائه خدمات آموزشی و توان‌بخشی در بستر فضای مجازی بوده است.

نوروزی به شبکه اجتماعی آموزشی دانش آموزان در بستر اپلیکیشن شاد اشاره کرد و یادآور شد: مدارس استثنایی نیز به مانند سایر مدارس به شکل فعال در شبکه آموزشی شاد فعالیت داشته است و معلمان این مجموعه بخش عمده‌ای از آموزش‌های خود را در بستر شاد به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

وی همچنین به راه‌اندازی کانال اختصاصی آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه در شاد اشاره کرد و گفت: همکاران و اولیا دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت عضویت در این کانال و استفاده از محتواهای مفید آموزشی، توان‌بخشی، مشاوره‌ای بارگذاری شده در کانال بکوشند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به عدم دسترسی بعضی از دانش آموزان با نیازهای ویژه به آموزش‌های ارائه‌شده در بستر فضای مجازی، به دلیل عدم دسترسی به شبکه اینترنت و یا ابزارهای ارتباطی موردنیاز و … همکاران دلسوز در مدارس استثنایی از نیازهای آموزشی این دسته از دانش آموزان نیز غافل نشده‌اند.

نوروزی ادامه داد: در این راستا، ارائه آموزش مجازی در بستر شبکه شاد، تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی مکتوب، تهیه لوح‌های فشرده آموزشی، فایل‌های صوتی و در برخی موارد خاص حضور معلم در منزل دانش‌آموز در دستور کار همکاران مجموعه استثنایی قرارگرفته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: شرایط کنونی باعث شد قابلیت‌های بسیار بالای فضای مجازی در امر آموزش و پرورش بر همگان روشن شود و جا دارد در آینده از این پتانسیل قدرتمند در آموزش و پرورش به شکلی بهینه‌تر و بیشتر استفاده شود.

کد خبر 4911037

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر آموزش و پرورش استثنایی فضای مجازی شبکه آموزش ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام کمک به نیازمندان شیوع کرونا قزوین شهرکرد بیرجند ستاد مقابله با کرونا بارش باران جهش تولید گردشگری دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش و پرورش استثنایی استثنایی استان بوشهر بستر فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: امسال برای اجرای این طرح، ۱۶ مدرسه بعنوان پایگاه مطالعاتی نوروزی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

مسعود فلسفی نژاد افزود: دانش آموزان با شرکت در این طرح و حضور مستمر، منظم و برنامه ریزی شده در کلاس‌های جبرانی و تقویتی رشته‌های مختلف، ضمن ارتقای توان علمی خود، آماده کنکور سراسری پیش رو می‌شوند.

وی گفت: امسال طرح اعتکاف علمی مدارس در دو روش ۲۴ ساعته و ۱۱ ساعته اجرا شده و ۱۶ مدرسه‌ی در نظرگرفته شده برای این طرح با پهن کردن سفره‌های افطار و سحر در خدمت دانش آموزان هستند.

انجام مشاوره‌های تحصیلی متناسب با هر رشته و ارائه راهکار‌های مقابله با استرس برای دانش آموزان پای کنکوری، از دیگر مزیت‌های شرکت در این طرح است.

طرح اعتکاف علمی دانش آموزی از ۲۸ اسفند پارسال آغاز شده و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • سرانه فضای آموزشی استان اردبیل پایین‌تر از میانگین کشوری است
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • ۸۷ هزار گردشگر نوروزی در مدارس استان بوشهر اسکان پیدا کردند
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ۸۵ هزار مسافر در مدارس استان بوشهر اسکان یافتند