Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:30:52 GMT

وجود ۸۶ مدرسه تخریبی و بلااستفاده در صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۸۴۶۵

وجود ۸۶ مدرسه تخریبی و بلااستفاده در صومعه سرا

سید جلال سید محمدی روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان با بیان این مطلب افزود : آموزش و پرورش صومعه سرا می تواند در زمینه فروش این مدارس براساس ضوابط قانونی اطلاع رسانی و اقدام کند.

وی افزود: برخی مدارس داخل شهر نیز دارای کاربری تجاری هستند که با ایجاد یک طرح می توان برخی از فضای آنها را برای کسب درآمد برای مدرسه و هزینه های آن بکار برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه از افتتاح و بهره برداری سه مدرسه در شهر صومعه سرا خبر داد وافزود: برای بهره برداری از این مدارس در سالجاری بیش از ۳میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که با بهره برداری از این طرحها در داخل شهر کمبود فضای آموزشی نخواهیم داشت.
فرماندار صومعه سرا با اشاره به بحران کرونا در استان و شهرستان افزود: در این وضعیت با اقداماتی که صورت گرفته زنجیره ارتباطی بین معلم و دانش آموزان قطع نشده است و با تعطیلی مدارس آموزش ها ادامه دارد.

وی عنوان کرد : آموزش وپرورش باید به استفاده از پتانسیل های موجود به سمت خودکفایی و درآمد زایی برود.

سیدجلال سید محمدی در جلسه شورای آموزش وپرورش صومعه سرا اظهارداشت: باتوجه به گزارش های رسیده و افزایش سرقت از مدارس در هنگام تعطیلات تجهیز مدارس به دوربین و رعایت تدابیر لازم در اولویت آموزش وپرورش قرار گیرد.

وی ادامه داد : در سال ۹۸ بیش از ۱۰۰میلیون تومان تجهیزات، شیرآلات، پنجره و وسایل مدارس به سرقت رفته است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود فعالیت و تلاش معلمان را در برنامه شاد قابل تقدیر دانست و افزود: بر اساس نظر کارشناسان این برنامه باتوجه به جدید بودن آن به طور حتم نواقصی دارد که باید برطرف شود.
سیدمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۰ مدرسه غیر انتفاعی در صومعه سرا فعالیت می کند، افزود: دولت برای کسب و کارهای که در زمان کرونا دچار زیان شده اند تدابیری اندیشیده است و لازم است آموزش وپرورش از طریق وزارتخانه، بسته حمایتی را برای مدارس غیر انتفاعی در نظر بگیرد.
مدیر آموزش وپرورش صومعه سرا هم در ادامه از واریز ۱۳۰ میلیون ریال سرانه به حساب مدارس صومعه سرا خبر داد وافزود: به ازای هر دانش آموز امسال ۱۰ هزار تومان سرانه تعلق گرفته است.
حسین بالو با اشاره به اینکه صد درصد مدارس صومعه سرا در شبکه شاد عضو هستند، افزود: تاکنون ۹۰درصد همکاران و ۶۰ درصد دانش آموزان عضو شبکه شاد هستند.
حسین بالو با اشاره به اینکه اولویت اساسی آموزش از طریق شبکه تلویزیونی است، افزود: لیست ۱۵۰۰ دانش آموز فاقد گوشی و اینترنت تهیه شده است و در این ایام جزوات آموزشی در بین آنها توزیع شده است.
وی ضعف اینترنت را مشکل ۷۰درصد کاربران شبکه شاد عنوان و ذکر کرد : قرار است از طریق وزارت ارتباطات مودم و اینترنت رایگان در اختیار ۱۲ مدرسه قرار دهیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ مدرسه فاقد یارانه است، افزود: ارجاع بخش نامه ها و نامه های اداری باید از طریق اتوماسیون باشد تا از مراجعه همکاران به صورت حضوری جلوگیری شود.
مدیر آموزش وپرورش صومعه سرا در ادامه افزود: شناسایی دانش آموزان ۶تا ۱۱ سال محروم از تحصیل در اولویت قرار دارد و در این زمینه در مناطق محروم و مدارس روستایی جذب ۹۹درصدی داشته ایم.
شهرستان صومعه سرا با ۱۳۰هزار نفر جمعیت  در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

 هم اکنون حدود ۱۵هزار دانش آموز در۱۵۷مدرسه در مقاطع مختلف صومعه سرا تحصیل می کنند و ۴۲۰۰ دانش آموز در ۶۱ مدرسه منطقه تولمات مشغول به تحصیل هستند.


برچسب‌ها مدارس صومعه سرا گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس صومعه سرا گیلان مدارس صومعه سرا گیلان آموزش وپرورش صومعه سرا دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از ضرورت مدرسه‌محور کردن برنامه‌های هفته معلم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هاشم ناظمی‌جلال  در جریان سفر خود به منطقه موچش با حضور در نشست شورای اداری آموزش و پرورش این منطقه در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات رئیس و مجموعه همکاران این منطقه به بیان وضعیت آموزش و پرورش و ویژگی‌های این منطقه پرداخت.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های بسیار مهم در راستای اعتلای آموزش و پرورش، مردمی‌سازی و جلب مشارکت عمومی در برنامه‌های آموزش و پرورش است، اظهار داشت: تعلیم و‌ تربیت باید پویا باشد و از تمام ظرفیت‌های خارج از دستگاه برای تحقق پویایی آن استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان این ظرفیت‌ها را مایه پیشرفت و تعالی همه‌جانبه این دستگاه عنوان و بر ایفای نقش مثبت همکاران اداری آموزش و پرورش در این راستا تأکید کرد.

وی یکی از ظرفیت‌ها و مناسبت‌های مهم در جریان مردمی‌سازی را توجه ویژه به هفته گرامیداشت مقام معلم دانست و با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار سال 96 با فرهنگیان، تصریح کرد: برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم باید با همراهی سایر دستگاه‌ها و با برنامه‌ریزی مطلوب در این زمینه انجام شود.

ناظمی‌جلال از ضرورت مدرسه محور کردن برنامه‌های هفته معلم خبر داد و با بیان اینکه باید در تمامی مدارس استان به نحو احسن به جایگاه معلم توجه شود، افزود: اولویت آموزش و پرورش در اردیبهشت‌ماه، باشکوه برگزار کردن برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به وضعیت موچش، یک‌دست بودن مدارس این منطقه از باب نوع مدارس را فرصت ارزشمندی برای تحقق عدالت آموزشی و توجه ویژه به مدارس عادی دولتی دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی در این حوزه تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اشتان کردستان وضعیت نیروی انسانی در این منطقه را نسبت به شهرستان‌ها و مناطق دیگر استان مطلوب توصیف و نسبت دانش‌آموز به معلم را 14 عنوان کرد.

وی این نسبت را در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها، عدد قابل ملاحظه و قابل اتکایی ذکر کرد و اذعان داشت: عدم کمبود حاد نیروی انسانی در منطقه موچش، دست مدیران این منطقه را برای برنامه‌ریزی بهتر باز گذاشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود داشتن اولویت در کارها را یکی از ضروریات کار مدیریتی در آموزش و پرورش خواند و با اشاره به تجربه‌های موفق گذشته در این زمینه، بر تعریف برنامه کاری در تمامی حوزه‌ها تأکید کرد.

ناظمی‌جلال ابراز داشت: امیدواریم این سفر سبب پیگیری بیشتر برای حل مشکلات مختلف در حوزه‌های آموزشی و پرورشی شود.

در ادامه این نشست مراد خیرآبادی رئیس آموزش و پرورش منطقه موچش و معاونین و کارشناسان اداری به بیان اقدامات و مشکلات آموزش و پرورش در منطقه پرداختند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود