Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-20@00:18:39 GMT

مرمت و پژوهش اشیای ۳ هزار ساله کشف شده در خلخال

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۸۸۱۸

مرمت و پژوهش اشیای ۳ هزار ساله کشف شده در خلخال

به گزارش همشهری انلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رضا شایقی، سرپرست تیم کاوش نجات‌بخشی گورستان چالادئم شال خلخال در استان اردبیل افزود: جام و اشیای کشف‌شده در منطقه شال خلخال که در سال ۹۷ مورد کاوش باستان‌شناسی قرار گرفت، در حال حاضر در مخزن اشیای موزه باستان‌شناسی اردبیل نگهداری و تحقیقات در مورد این اشیا در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: با توجه به اهمیت آثار کشف‌شده پژوهش‌ها در این زمینه زمانبر بوده که فهرست این آثار و اشیا به پژوهشکده باستان‌شناسی وزارت میراث فرهنگی ارسال شده است.  

شایقی بیان کرد: مجوز کاوش اضطراری این اشیا در سال ۹۷ از پژوهشکده باستان‌شناسی برای مدت یک ماه صادر شد که در این مدت عملیات کاوش در منطقه آغاز و اشیای تاریخی کشف شد.  

سرپرست تیم کاوش نجات‌بخشی گورستان چالادئم شال خلخال گفت: این اشیا اغلب آیینی، مذهبی و نظامی شامل جنگ‌افزارهای عصر آهن است که تا چند ماه آینده نتیجه تحقیقات در این زمینه اعلام خواهد شد.  

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز اظهار کرد: این اشیا با اولویت مرمت، حفاظت، تثبیت و مطالعه در مخزن موزه باستان‌شناسی در حال نگهداری است.  

سیدروح‌الله محمدی بیان کرد: این اشیا و آثار در مرحله مرمت و تحقیق بوده تا اطلاعات لازم در مورد قدمت آنها حاصل شود.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: اشیا و آثار به محض اتمام تحقیقات در موزه خلخال به نمایش گذاشته می‌شود.  

نادر فلاحی افزود: اشیای کشف شده در این منطقه که مهمترین آنها جام نقره‌ای نفیس سه هزار ساله است، مربوط به دوره مانایی بوده و پس از تحقیقات به موزه خلخال انتقال می‌یابد.  

کد خبر 505649 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری موزه استان اردبیل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری موزه استان اردبیل باستان شناسی میراث فرهنگی استان اردبیل کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سید نادر صفوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال محدوده ییلاق جهانگیریه کشف شده است.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به اینکه هویت این جسد هنوز مشخص نشده است، تصریح کرد: تحقیقات در مورد نحوه فوت این شخص همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6082098

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • یادگارهای آیینی محوطه‌های باستانی اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • تحویل ۴ باب خانه محرومین در روستای خوجین خلخال