Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:36:55 GMT

 بهاء خدمات شهری از اتباع خارجی در مشهد دریافت می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۹۳۸۹

 بهاء خدمات شهری از اتباع خارجی در مشهد دریافت می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی لایحه دریافت بهاء خدمات شهری از اتباع خارجی در شورای شهر مشهد به تصویب رسید.

لایحه دریافت بهاء خدمات شهری از اتباع خارجی امروز، 8 اردیبهشت ماه در نودمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، به تصویب رسید.

در متن این لایحه آمده است:

«ماده واحده: به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، بهاء خدمات شهری را از کلیه اتباع خارجی شامل اتباع دارای اقامت ماهانه، اتباع دارای پروانه اقامت یک‌ساله، اتباع دارای پروانه اقامت تبدیل وضعیتی و اتباع دارای پروانه طرح خانوار دریافت نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبصره ۱- تعرفه بهاء خدمات شهری، همه ساله با توافق شهردار مشهد مقدس و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی تعیین خواهد شد. 

تبصره ۲- سهم اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی از بهاء خدمات شهری یادشده، حداکثر ۳۰ درصد خواهد بود.

تبصره ۳- در زمان اجرای آمایش سالیانه برابر فهرست اعلامی از سوی وزارت کشور، اقشار آسیب‌پذیر اتباع خارجی پناهنده و مهاجر (خانواده‌های دارای زنان سرپرست خانوار، بانوان ایرانی مزدوج با اتباع خارجی، بیماران خاص، صعب‌العلاج یا نادر، معلولان شدید یا خیلی شدید، از کارافتادگان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و مدافعان حرم، سرپرست بالای ۶۵ سال بدون فرزند ذکور) مشمول پرداخت بهاء خدمات موضوع این مصوبه نیستند. سایر موارد تشخیصی اتباع بی‌بضاعت توسط اداره کل امور اتباع وزارت کشور نیز تا سقف ۲ درصد بهاء خدمات وصولی، از پرداخت بهاء خدمات موضوع این مصوبه معاف است.

تبصره ۴- این مصوبه از زمان لازم‌الاجرا شدن، جایگزین مصوبات شماره ۳/۸۸۰/ش مورخ ۱۳۸۷/۰۳/۰۶، ۳/۱۰۹۱/ش مورخ  ۱۳۸۷/۰۳/۲۷، ۳/۱۲۳۰/ش مورخ  ۱۳۸۸/۰۳/۱۲، ۳/۹۰/۱۱۸۲/ش مورخ ۱۳۹۰/۰۳/۲۳ و ۵/۹۶/۱۴۲۳۳/ش مورخ  ۱۳۹۶/۰۸/۲۳ می‌شود.»

تذکر عضو شورا به شهردار مشهد درمورد طرح‌های تفصیلی

همچنین در این جلسه، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در خصوص ضرورت ارسال طرح‌های تفصیلی هفت‌گانه شهر مشهد به شهردار تذکر داد.

محمدهادی مهدی‎نیا، در تذکر خود به شهردار درمورد ضرورت ارسال طرح‌های تفصیلی هفت‌گانه شهر مشهد بیان کرد: با عنایت به اینکه 16 سال از آغاز مطالعات طرح جامع و 12 سال از اغاز مطالعات طرح‌های تفصیلی حوزه‌های هفت‌گانه مشهد می‌گذرد، هنوز طرح جامع دارای نواقصی از قبیل سند پهنه‌بندی حریم و ضوابط بلندمرتبه‌سازی بوده و با وجود برگزاری جلسات متعدد، اعلام نظر و تاکید شورای اسلامی شهر در این راستا اقدام موثری صورت نپذیرفته است.

وی افزود: با توجه به نامه مورخ 1398/10/19 مبنی بر ارسال اسناد اصلاحی طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب غرب و همچنین تاکید مجدد در نامه مدیرکل دفتر طرح‌ریزی شهری و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی در مورخ 1398/10/29 ضروری است شهرداری نسبت به  اتخاذ مکانیسم مناسب برای تحویل‌گیری طرح‌های تفصیلی پیشنهادی حوزه‌های هفت‌گانه با اولویت حوزه جنوب غرب و اعمال اصلاحات مد نظر شورای شهر که در مصوبه مورخ 1398/10/07 بوده، اهتمام لازم را ورزیده و نسبت به ارسال طرح‌های اصلاحی اقدام نماید. از این رو به جهت عدم وجود اهمیت لازم در مجموعه شهرداری مشهد برای انجام فوری این اقدام، به شهردار مشهد تذکر داده می‌شود.

در پی پرسشی درخصوص پیوست‌های زیست‌محیطی پروژه‌ها، شورای شهر مشهد از پاسخ شهردار قانع شد

در ادامه، اعضاء شورا از پاسخ‌های هفته گذشته محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، به پرسش محمد حاجیان‌شهری، عضو شورای شهر مشهد درخصوص پیوست‌های محیط زیستی پروژه‌های عمرانی شهرداری ، قانع شدند.

جلسه هفته گذشته شورای شهر مشهد به دلیل اختلاف بر نحوه رأی‎‌گیری پس از پاسخ شهردار به سوالات اعضا، با خروج تعدادی از اعضاء شورا و از رسمیت خارج شدن جلسه ناتمام مانده بود.

محمد حاجیان شهری، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد خطاب به حیدری، رئیس شورای شهر، اظهار کرد: من بر اساس صحبتی که با شما داشتم و اینکه قول پیگیری دادید، فعلا قانع شدم و شهرداری به وظایف خود عمل کند.

در ادامه محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد، تصریح کرد: دغدغه اعضاء شورا و جناب حاجیان شهری در خصوص یک مصوبه است که روی آن کار جدی در شورای چهارم صورت گرفته است.

وی افزود: ما به پروژه‌های تمام شده کاری نداریم، هرچند آنها نیز دلایل زیست‌محیطی قوی دارد، اما این موضوع قرار است برای پروژه‌های شهری در حوزه عمرانی که در حال شروع شدن بوده، انجام شود.

حیدری خطاب به شهردار، گفت: آقای کلائی دستور بفرمایید کمیته آن تشکیل شود و پیشنهاد می‌کنم حوزه برنامه‌ریزی تا زمانی که این پیوست آماده نشده، بودجه باز نکند. پروژه‌های شما ادله زیست‌محیطی قوی دارد و به راحتی می‌توان برای آن توضیح داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد طرح های تفصیلی شورای شهر مشهد اتباع دارای شهردار مشهد اتباع خارجی هفت گانه ش مورخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!