Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@00:42:54 GMT

آغاز پخش زنده بازدید از آثار ثبت جهانی ایران

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۹۵۰۰

آغاز پخش زنده بازدید از آثار ثبت جهانی ایران

به‌گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: بازدیدکنندگان از برنامه ۱۱ هزار کیلومتر در خانه، می‌توانند از امروز دوشنبه ۸ اردیبهشت تا ۴ خرداد، همه‌روزه از ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه به‌تماشای روایت فرهنگی ۲۴ اثر تاریخی فرهنگی کشورمان که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است بنشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این‌برنامه در شب‌های قدر به‌معرفی معماری و فضای معنوی حرم مطهر امام رضا (ع) اختصاص دارد.

معاون میراث‌فرهنگی کشور در ادامه گفت: در این‌طرح که با مشارکت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایکوم ایران و یک‌گروه گردشگری انجام می‌شود؛ ۲۴ اثر جهانی در قالب تور گردشگری به علاقه‌مندان معرفی خواهد شد.

طالبیان گفت: بخش نخست این‌برنامه به‌معرفی پایگاه تاریخی چغازنبیل اختصاص دارد که ازجمله نخستین آثار ثبت شده کشورمان است که در سال ۱۹۷۹ به همراه دو اثر تاریخی میدان امام اصفهان (نقش جهان) و تخت جمشید در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

کد خبر 4911036 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: چغازنبیل میراث فرهنگی فهرست میراث جهانی ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی خبرگزاری مهر رایزنی فرهنگی ادبیات جهان ترجمه میراث فرهنگی درگذشت چهره ها شیوع کرونا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات کتابفروشی بازار نشر موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی بازدید از ابنیه‌های تاریخی استان رایگان شد.
 طهرانی‌مقدم افزود: شعار امسال روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی با عنوان بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز انتخاب شده است و ایکوموس (شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها سازمانی برای نگهداری و پاسداری از اماکن میراث فرهنگی در سراسر جهان) به کشور‌ها توصیه کرده که در این باره برنامه‌های خود را ارائه دهند.
وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان بیش از هزار و ۶۰۰ بنا و محوطه تاریخی ثبت شده وجود دارد که در ۳۰ فروردین برای بازدید عموم علاقه‌مندان به صورت رایگان دایر خواهد بود و راهنمایان نیز توضیحات لازم را ارائه می‌دهند.

دیگر خبرها

  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است