Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-16@15:23:41 GMT

آماده مقابله با بدترین سناریوها هستیم

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۹۶۱۸

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «عبدالله مهدی سعید»،  فرمانده محلی شورای انتقالی در استان ضالع یمن گفت: «شورا آماده مقابله با بدترین سناریوهاست و از اعلام خودمختاری به هیچ وجه عقب‌نشینی نمی‌کند.»

سعید توضیح داد: «تصمیم اعلام خودمختاری گرفته شده و هرگز از آن کوتاه نخواهیم آمد. ما مسئولیت بزرگی برای اجرای این تصمیمم به نحو مطلوب داریم و اماده بدترین سناریوها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه افزود: «ما امروز در برابر دشمنان بی‌شماری از چندین جهت قرار داریم و باید مسئولیت خود در قبال مردم را عهده‌دار باشیم.»

سعید تصمیم خودمختاری را به تحریک­های فراون دولت مستعفی یمن علیه شورای انقال جنوبی نسبت داد.

وی دولت مستعفی را به گرسنگی و تحقیر عمدی مردم جنوب از طریق وخیم شدن خدمات عمومی و شکنجه شهروندان با آن متهم کرد.

سعی تاکید کرد که اعلام خودمختاری به دلیل تأخیر دولت مستعفی و فرار آن از توافق ریاض و عدم تعامل مثبت با خواسته­هابرای بهبود اوضاع معیشتی صورت گرفته است.

دولت مستعفی هنوز به اتهامات سعید واکنش نشان نداده است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عدن شورای انتقالی جنوبی دولت مستعفی دولت مستعفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است

علیرضا بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره طرح سوال از وزیر کار گفت: دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه تصمیم‌گیری، نحوه برگزاری مذاکرات و نحوه برگزاری جلسات سه‌جانبه طبق ماده ۴۱ قانون کار است، چون ایراداتی به آن وارد است.  

وی اظهار کرد: مجموعه کارگری مطالباتی داشتند و طبیعی است که سوالاتشان به نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های مجلس تسری پیدا کرده است و ما به‌عنوان نماینده مجلس در حال پیگیری این موضوع هستیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: اکثریت جامعه، کارگران هستند و اگر ناراضی باشند بخشی از اهداف مترقی کشور برای رشد و توسعه زیر سوال می‌رود بنابراین ما نباید کاری کنیم که کارگران ناراضی باشند بلکه باید به رضایتمندی کافی برسند.  

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: نمایندگان کارگران افزایش حقوق کارگران را امضا نکردند که این جای بحث دارد و باید در مجلس سوالات آنها را مطرح کنیم و در نحوه تصمیم‌گیری هم بحث‌هایی وجود دارد که باید دید وزیر چه پاسخی می‌دهد.

بابایی کارنامی تاکید کرد: اگر قرار بود که فقط دولت برای افزایش حقوق کارگران تصمیم بگیرد چرا جلسات سه‌جانبه را برگزار کردند. در طول تاریخ تصویب قانون کار در سال ۱۳۶۹ به بعد تا الان دو بار است که نمایندگان کارگران مصوبه افزایش حقوق را امضا نکردند که یک‌بار در دولت آقای روحانی و یک‌بار هم در دولت آقای رئیسی بوده است که فرقشان این است که دولت آقای روحانی در سال پنج یا ششم این کار را کرد، اما در دولت آقای رئیسی در سال دوم این اتفاق افتاد.  

وی افزود: در سال اول دولت آقای رئیسی آقای عبدالملکی که وزیر کار بود تصمیم خوبی گرفته بود و به شاخص رفاه توجه کرده بود، اما با برخوردی که با وی توسط دولت و نمایندگان مجلس شد وی از وزارت کار کنار رفت و الان وزیر وقتی سه نفر از نمایندگان کارگران مصوبه افزایش حقوق را امضا نمی‌کنند خوشحال می‌شود و می‌گوید خودم امضا می‌کنم، چون رای اکثریت را دارم.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه باید روابط برای کارگر و کارفرما حسنه شود، اظهار کرد: نماینده کارگران در جلسات می‌گفت با ما خوب برخورد نشد و هر کاری می‌کردیم می‌گفتند باید از دولت اجازه بگیریم همچنین وزیر صمت در جلسه می‌گفت می‌پذیرم که افزایش ۲۲ درصدی، افزایش زیادی نیست، اما من اختیاری ندارم و باید از دولت اجازه بگیرم لذا اگر باید از دولت اجازه می‌گرفتند پس شما چکاره هستید که به آمار‌ها و تحلیل‌های متناسب با مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت کار توجه نمی‌کردید و اگر می‌خواستید از رئیس‌جمهور و یا معاون اول رئیس‌جمهور اجازه بگیرید ما باید با آنها مذاکره می‌کردیم.

بابایی کارنامی بیان‌کرد: قانون، استقلال رای داده است و به وزیر نگفته که شما دولت هستید بلکه گفته به نمایندگی از بخشی از دولت شما وزیر هستید و رای دارید و باید آمار‌ها را تحلیل کنید و اگر معیار مذاکره آمارها، تحلیل‌ها و واقعیات جامعه با قانون کار باشد باید تصمیم‌گیری براساس آن باشد، اما اگر قرار است هر چه دولت و مجلس بگویند مذاکره سه‌جانبه اصلا معنی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • جزئیات طرح ترافیک و کارت بلیت خبرنگاری
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات در مقابله با خسارات احتمالی سیل
  • آماده باش راهداران جنوب سیستان و بلوچستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • «کاندیدای مستعفی» گزینه دبیری فدراسیون والیبال
  • پاسخ کاخ سفید به احتمال گسترش جنگ در منطقه و تصمیم اسرائیل درباره چگونگی پاسخ به ایران
  • شهردار تهران پیگیر موضوع واگن‌ها در هیئت دولت است
  • سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: از سوی ایران مورد حمله قرار گرفتیم / آماده مقابله‌ایم
  • سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: از سوی ایران مورد حمله قرار گرفتیم