Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مسکن محرومان در استان خراسان جنوبی پیشرفت ۷۰ درصدی دارد که مسئولان از قطع پرداختی کمک بلاعوض متقاضیانی خبر می‌دهند که تا پایان اردیبهشت ماه واحد مسکونی آنها به مرحله نازک کاری و بهره‌برداری نرسد. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، داشتن سرپناه و مسکن یکی از نیازهای اساسی هر انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه با توجه به اوضاع اقتصادی جامعه افراد بسیاری در آرزوی صاحبخانه شدن به سر می‌برند.

برای برخی از مردم زمستان و روزهای سردش یادآور روزهای پراسترس و دلهره است که با آمدن هر برفی دچار زحمت می‌شوند چون سقفی که بر سر دارند آنقدر ایمن نیست که بتواند در برابر برف و باران مقاومت کند.

احداث 10 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد استان از اسفند 97 در پی سفر نوبخت به استان استارت خورد، اقدامی که قرار بود 5 هزار واحد مسکونی سهمیه بنیاد مسکن و 5 هزار واحد مسکونی سهمیه کمیته امداد برای افراد واجدالشرایط احداث شود.

دی ماه سال گذشته بود که از 10 هزار واحد مسکونی دو هزار واحد با حضور رئیس برنامه و بودجه در استان افتتاح شد اما کرونا کار ساخت و ساز و ادامه روند تکمیل مسکن اقشار محرومان را به تاخیر انداخت.

جهش مسکن محرومان در خراسان جنوبی/ بهره‌برداری از 1500 واحد مسکن محرومانمقاوم‌سازی 7 هزار واحدمسکونی روستایی در گلستان/اختصاص 200 میلیاردتومان برای ساخت مسکن محرومان1170 واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی آماده بهره‌برداری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار تسنیم با تاکید بر اینکه هیچ پروژه عمرانی نباید تعطیل شود گفت: هیچ محدودیتی در ستاد ملی مقابله با کرونا برای اجرای پروژه‌های عمرانی لحاظ نشده و پیمانکاران می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار خود را ادامه دهند.

میرجعفریان گفت: پروژه‌های عمرانی با جدیت باید دنبال شود و قبل از اتمام سال مالی سال 98، منابع مالی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی است باید با قوت و جدیت برای اجرای پروژه‌ها هزینه شود، چراکه اعتبارات سال 99 به زودی ابلاغ می‌شود ولی اعتبارات 98 باید سریع هزینه شود.

وی ضمن درخواست از متقاضیان مسکن محرومان، مبنی بر اینکه در حداقل زمان ممکن واحدهای خود را تکمیل کنند تا تسهیلاتشان ظرف 24 ساعت آزاد شود افزود: قبل از  نوروز قرار بود تعدادی واحد مسکونی به صورت رسمی افتتاح شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و قرار است افتتاح سه هزار واحد دیگر به زودی رقم خورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به متقاضیان مسکن اقشار کم درآمد گفت: برای تکمیل واحدها، تلاش کنند و فرصت را از دست ندهند و اگر هر متقاضی تا 31 اردیبهشت عملیات ساخت و ساز خود را دوباره شروع کند با تایید فرمانداری تسهیلات بلاعوض آنها توسط بنیاد مسکن آزاد می‌شود در غیر این صورت کار تسهیلات با محدودیت مواجه می‌شود.

به گفته میرجعفریان  تعداد پنج هزار واحد مسکونی اقشار کم درآمد در مرحله اسکلت، سفت کاری و نازک کاری است که به همت متقاضیان و همکاری بنیاد مسکن تا خرداد ماه امید است به بهره‌برداری رسد و پیش‌بینی می‌شود سهمیه واحدهای کمیته امداد تا شهریورماه به بهره‌برداری رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم 31 اردیبهشت ماه را آخرین مهلت استفاده از کمک‌های بلاعوض مسکن محرومان اعلام کرد و گفت: تنها متقاضیانی که تا پایان اردیبهشت ماه واحد مسکونی آنها به مرحله نازک کاری و بهره‌برداری برسد می‌توانند باقیمانده کمک بلاعوض مسکن محرومان را دریافت کنند.

آسمانی مقدم تأکید کرد: متقاضیانی که واحد مسکونی آنها تا مهلت تعیین شده به مرحله نازک کاری و بهره‌برداری نرسند کمک بلاعوض پرداختی به آنان قطع می‌شود.

وی افزود: برای ساخت مسکن محرومان 25 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و 40 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهارداشت: با تصویب طرح ساخت مسکن برای محرومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در اسفند 97، ساخت 5 هزار واحد به عهده بنیاد مسکن خراسان جنوبی گذاشته شد که تاکنون دو هزار و 293 واحد تحویل متقاضیان شده است.

آسمانی‌مقدم افزود: مابقی واحد‌ها که 2 هزار و 66 واحد است در مجموع از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است که باید تا پایان اردیبهشت تکمیل شوند.

انتهای پیام/‌254/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار واحد مسکونی اقشار کم درآمد مسکن محرومان خراسان جنوبی بهره برداری کمک بلاعوض بنیاد مسکن نازک کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن

به گزارش  جام جم آنلاین -چهارمحال و بختیاری به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش،  شنبه ۱ اردیبهشت ماه   کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن در قالب طرح نهضت ملی مسکن، واقع در فاز ۳ محله الهیه، با حضور مسئولین استان چهارمحال و بختیاری و با هدف تهیه مسکن برای فرهنگیان،به زمین زده شد.

 

فرماندار بروجن در این آیین گفت: نهضت ملی مسکن از خدمات دولت سیزدهم است که هدف آن خانه‌دار کردن اقشار مختلف مردم می باشد.

 

فتاح کرمی اضافه کرد: پس از دریافت درخواست‌های فرهنگیان مبنی بر ساخت پروژه ای در قالب نهضت ملی مسکن برای فرهنگیان بروجن؛ این درخواست در کارگروهی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید فرهنگیانی که در طرح های دیگر نهضت ملی مسکن، ثبت نام کرده‌اند، در صورت تمایل از واحدهای پروژه فرهنگیان بروجن به ایشان تحویل گردد.

 

سرپرست اداره راه و شهرسازی بروجن نیز در این رابطه گفت: پروژه مسکن فرهنگیان بروجن در زمینی به مساحت ۵۸۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد‌.

 

افراسیاب علایی افزود: بر اساس نقشه‌های موجود این پروژه ۱۷۳۰۰ مترمربع زیر بنا دارد که در ۵ بلوک ساخته خواهد شد.

 

ایشان اضافه کرد: بلوک های این مجتمع مسکونی در ۷طبقه، ۵ طبقه مسکونی و ۲طبقه(همکف و ۱-) برای ساخت پارکینگ و انباری در نظر گرفته شده است.

 

علایی متراژ واحدهای این پروژه مسکونی را بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ مترمربع عنوان و ابراز امیدواری کرد واحدهای این پروژه در کمترین زمان ممکن ساخته و تحویل فرهنگیان عزیز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی