Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید ابراهیم افتخاری امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: ظرفیت پذیرش در سال تحصیلی جدید در دو مقطع سیکل و دیپلم ۲۲۵ نفر است.

وی بیان کرد: در چهار حوزه شامل حوزه های علمیه فاطمیه یاسوج، فاطمه زهرا (س) لیکک، بی بی حکیمه گچساران و حوزه علمیه حضرت معصومه(س) سی سخت پذیرش داوطلبان تنها در مقطع دیپلم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه علمیه خواهران کهگیلویه وبویراحمد تاکید که در حوزه علمیه حضرت زینب (س) دهدشت پذیرش در دو مقطع سیکل و دیپلم انجام خواهد شد.

حجت الاسلام افتخاری یادآور شد: حداکثر سن برای متقاضیان در سیکل (نهم متوسطه اول) ۱۷و دارندگان گواهی دیپلم نیز ۲۵ سال تعیین شده است.

افتخاری ادامه داد: داوطلبان علاوه بر مراجعه حضوری به حوزه های علمیه می توانند از طریق آدرس اینترنتی حوزه های علمیه خواهران استان به نشانی www.whc.ir نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران حضرت زینب دهدشت هم اینک یکی از بزرگترین و برترین حوزه ها  در سطح کشور محسوب می شود گفت: توسعه حوزه های علمیه در مناطق مختلف به لحاظ کمی و کیفی از اولویت های مدیریت حوزه علمیه خواهران استان است.

افتخاری تصریح کرد: حدود دو دهه گذشته تاکنون بیش از ۳۰۰ دانش آموخته در حوزه های علمیه خواهران در سطح استان موفق به کسب مدرک حوزوی در سطح دو و سه شده اند که بسیاری از آنها هم اینک در سطح دانشگاه ها ، مراکز علمی و نهادهای فرهنگی، اجتماعی و سایر سازمان ها مشغول هستند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران در بسیاری حوزه ها حضور فعال و نقش ارزنده ای ایفا کرده اما در عین حال بازتاب رسانه ای نداشته گفت: علاوه بر توزیع و اهدای بسته های غذایی و معیشتی به نیازمندان در زمینه مقابله با کرونا بسیاری از طلبه های خواهر با هزینه شخصی خود بیش از ۲۸ هزار ماسک را تولید و در اختیار کادر درمان استان قرار داده اند.

افتخاری یکی از اهداف اساسی در حوزه های علمیه خواهران را تربیت و توانمندسازی بانوان در حوزه دینی و تعالیم فقهی و نظام اجتماعی دانست و گفت: با توجه به رویکرد جدید حاکم در شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه کشور مبنی بر تمرکززدایی، هم اینک بسیاری از فرآیند تعلیم و حتی نحوه پذیرش و تدریس واحدهای با نگاه بومی و منطقه ای در سطح استان ها انجام می شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حضرت معصومه حوزه علمیه حوزه های علمیه حوزه های علمیه خواهران دیپلم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حوزه علمیه خواهران حوزه های علمیه حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت در ۳۰۰۰مدرسه کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: زنگ سلامت با شعار مردمی سازی سلامت در مدارس نواخته شد و سلامت دانش آموزان، نقش مهمی در توسعه و بالندگی جامعه دارد.

وی بیان داشت: در راستای تأمین سلامت کودکان و نوجوانان، هفته سلامت فرصت مناسبی برای بیان اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و بهداشت است.

جمالی تصریح کرد: ارتقا سطح سلامت دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری مهمی برای نسل‌های آینده است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: آموزش و پرورش به دلیل اینکه جامعه بزرگ دانش‌آموزی را در اختیار دارد می‌تواند در حوزه سلامت بسیار اثر گذار باشد.

جمالی با بیان اینکه برنامه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی حوزه سلامت می‌تواند با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، در جامعه دانش‌آموزی عملیاتی و ترویج داده شود، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید ویژه‌ای بر موضوع سلامت دانش آموزان در دو بخش جسمی و روحی شده و بر اساس این سند باید در مدارس به دنبال تربیت نسلی باشد که با فراگیری اصول مختلف بهداشتی و سلامتی در مسیر توسعه کشور گام بردارند.

کد خبر 6084360

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • چگونه طلبه شویم؟
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام راهبردهای مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در سال جدید
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری منتشر شد
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • زنگ سلامت در ۳۰۰۰مدرسه کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد
  • دشمنی با حوزه‌های علمیه نشانه کارآمدی این نهاد مردمی است
  • سهم آقایان در نوبت اول کنکور فقط ۳۷ درصد/ انتشار کارت ورود به جلسه از فردا