Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد از پاسخ شهردار این شهر به سوال رییس کمیسیون خدمات شهری با موضوع پیوست زیست‌محیطی پروژه‌های شهری قانع شدند اما رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز امروز تذکر دیگری به شهردار داد.

به گزارش قدس آنلاین، محمد حاجیان شهری در دو نشست پیشین شورای شهر مشهد، ضمن اعلام تذکر پیرامون مسائل زیست محیطی خواستار توضیح شهردار مشهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار مشهد نیز در جلسه هفته گذشته شورای شهر توضیحات لازم را ارائه کرد اما به دلیل اختلاف نظر برخی اعضا رای‌گیری در خصوص قانع شدن از پاسخ شهردار به جلسه امروز موکول شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد امروز در جریان رای‌گیری در خصوص قانع کننده بودن توضیحات شهردار گفت: موضوع پیوست‌های زیست محیطی از الزامات پروژه‌هاست و باید مورد توجه باشد.

محمدرضا حیدری افزود: در خصوص پروژه‌هایی که به اتمام رسیده کاری نداریم اما اجرای این دستورالعمل برای پروژه‌های عمرانی شهرداری لازم الاجراست و شهرداری باید کمیته ویژه ای در خصوص پیگیری این موضوع تشکیل دهد.

وی ادامه داد: فردا نیز به صورت کتبی به شهردار اعلام خواهیم کرد تا کمیته تهیه پیوست زیست‌محیطی پروژه‌ها ایجاد نشود حوزه معاونت برنامه‌ریزی اجازه باز کردن بودجه برای پروژه‌ها را نخواهد داشت و در ادامه اعضای شورای شهر مشهد با ۹ رای موافق و پنج رای ممتنع پاسخ شهردار را قانع کننده اعلام کردند.

تذکر جدید به شهردار مشهد

همچنین در این جلسه رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در خصوص طرح‌های تفصیلی و عدم تکمیل طرح جامع شهر مشهد به شهردار این شهر تذکر داد.

محمد هادی مهدی نیا افزود: با گذشت ۱۲ سال از آغاز مطالعات طرح تفصیلی حوزه های هفت گانه مشهد هنوز طرح جامع دارای نواقصی از قبیل سند پهنه بندی حریم و ضوابط بلندمرتبه سازی است.

وی ادامه داد: به رغم برگزاری جلسات مختلف و تاکیدات شورای شهر مشهد اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است لذا شهردار باید هر چه سریعتر این موضوع را تعیین تکلیف کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر مشهد پیوست زیست محیطی پروژه های شهری شورای اسلامی شهر مشهد شورای شهر مشهد پاسخ شهردار زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر یزد، طرح تحقیق و تفحص در قسمت انتهایی بلوار مرحوم ابوترابی مبنی بر بررسی تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب، به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا واگذار گردید و این طرح در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: موضوع درچندین جلسه کمیسیون به صورت میدانی و ستادی با حضور شهردار وقت و شهردار فعلی منطقه ۳ همچنین مدیر املاک وقت و فعلی منطقه و سایر مدیران شهرداری دخیل در موضوع مطرح و بررسی‌های لازم صورت گرفت.

به گفته او: با بررسی کلیه سوابق، مستندات و مکاتبات موجود از سال ۱۳۷۷ تاکنون و تشکیل جلسه کمیته نظارت با حضور مدیران ادارات بازرسی، حقوقی و حراست شهرداری و احصاء اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین بررسی تطبیق یا عدم تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب بلوار مذکور، گزارش اولیه آن آماده شده که پس از نهایی شدن، گزارش مبسوط آن به صحن علنی شورا جهت تصمیم گیری ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ضمن تاکید بر نظارت جدی و موثر بر اجرای پروژه‌ها بر اجرای پروژه‌های شهری طبق طرح مصوب اصرار ورزید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • افزایش دوبرابری مساحت بوستان‌های مشهد
  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج
  • اجرای پروژه‌های شهری جدید در شمال تهران از اردیبهشت
  • تذکر یک نماینده مجلس درباره تلاطمات بازار ارز و دستکاری دولت در جداول بودجه ۱۴۰۳ /قالیباف پاسخ داد