Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا علافچیان عضو هیئت علمی پژوهشکده نانوفناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: مراحل طراحی و ساخت این دستگاه پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، در دانشگاه صنعتی اصفهان به انجام رسیده بود که با وقوع این بحران، با تمام ظرفیت در اختیار تولید پارچه‌های نانو برای ماسک‌های N۹۵ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیرضا علافچیان افزود: نانوالیاف به وسیله اختلاف پتانسیل ۷۰ کیلو ولتی میان دو قطب مثبت و منفی ایجاد می‌شود که در دستگاه صنعتی الکتروریسی نانو الیاف با شاخصه تمام اتوماتیک بودن و دقت بسیار بالا، برهمکنش بین میدان الکتریکی و بار الکترواستاتیکی پلیمر سبب اعمال کشش به آن‌ها و تولید الیاف نانو می‌گردد.

او با اشاره به اهمیت تولید این دستگاه مهم و کاربردی، بیان کرد: دست یابی به دانش فنی تولید این نوع دستگاه در دانشگاه صنعتی اصفهان، مرغوبیت، تمام اتوماتیک بودن و اختلاف قیمت قابل توجه نمونه ساخته شده با دستگاه‌های مشابه خارجی، امکان ارزآوری چشمگیر با تولید انبوه این دستگاه را فراهم نموده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، به دیگر کاربری‌های دستگاه صنعتی الکتروریسی نانو الیاف اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اهمیت راهبردی و افزایش روزافزون استفاده از محصولات نانو، از این دستگاه ارزشمند می‌توان در تولید محصولات پزشکی همچون باند و گازاستریل، صنایع سلولوزی همچون کاغذ‌های ضد آب و دستمال کاغذی‌های آ نتی با کتریال و نیز دیگر صنایع کاربردی همچون فیلتر‌های خودرو، فیلتر‌های آب و هوا و ... بهره گرفت.

علافچیان، تولید ماسک‌های استاندارد N۹۵ و دیگر ماسک‌های مرغوب نانو را از جمله نیاز‌های امروز کشور دانست و تصریح کرد: با ایجاد اتاق تمیز و استقرار و راه اندازی دستگاه صنعتی الکتروریسی نانو الیاف، از روز‌های نخست سال جاری تاکنون، روزانه پارچه نانو جهت تولید ۱۵ هزار ماسک N۹۵ تولید و هم اینک با ایجاد خط کامل تولید در دانشگاه صنعتی اصفهان و اخذ تائیدیه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، روزانه بیش از ۱۵ هزار عدد از این نوع ماسک در این دانشگاه تولید می‌شود.

او با تأکید بر اهمیت دستیابی به دانش فنی تولید این نوع دستگاه، بیان کرد: به منظور افزایش حجم تولیدات و در راستای کمک به دیگر واحد‌های تولید ماسک در دانشگاه صنعتی اصفهان که از ابتدای شیوع کرونا فعال شده اند، مراحل پایانی ساخت و راه اندازی سه دستگاه دیگر الکتروریسی نانو الیاف در حال انجام است که طی روز‌های آینده به بهره برداری خواهند رسید.

گفتنی است: دستگاه صنعتی الکتروریسی نانو الیاف توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در شرکت نانوزیست صنعت اهورا (از شرکت‌های رویشی این دانشگاه) و با همکاری پژوهشکده نانوفناوری و مواد پیشرفته دانشگاه صنعتی اصفهان به انجام رسیده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاه صنعتی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ «برنامه‌ریزی، مدلسازی ریاضی و استفاده بهینه از منابع محدود و انرژی با هدف بالابردن سود و کاهش هزینه‌های کارخانجات صنعتی» درراستای ارائه خدمات به واحدهای تولیدی و صنعتی تعبیه شده تا به این ترتیب واحدهای صنعتی بتوانند با هزینه حداقلی و سود حداکثری بیشترین کمک را به واحدهای تولیدی ارائه کنند.

یک هسته فناور درصدد است با ارائه راهکارهای مبتنی بر روش‌ها و مدلسازی‌های ریاضی علاوه بر تشخیص و ارزیابی نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و صنعتی، راهکارهایی را برای پیشگیری از ناکارآمدی این واحدها ارائه کند.

در سالی که به «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، این شیوه می‌تواند در تولید حداکثری با حداقل منابع (منابع محدود) بخشی از مشکلات اقتصادی که مرتبط با تولید است را برطرف کند.

هسته فناور «بهینه‌ساز گلستان» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به مدیریت سیما مددی به سمتی حرکت کرده که بتواند ظرفیت‌های ناشناخته واحدهای تولیدی و صنعتی را شناسایی کرده و الگوهای پیش‌بینی نشده تر استفاده شده را در قالب مدلسازی ریاضی ارائه کند.

خبرنگار خبرگزاری آنا درراستای آشنایی بیشتر با این هسته فناور، گفت‌و‌گویی با مددی رئیس این هسته فناور ترتیب داده است.

مددی که عضو هیئت علمی گروه ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، دکتری ریاضی کاربردی (گرایش تحقیق در عملیات و بهینه‌سازی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران) را دارد، دارای چندین مقاله علمی ـ پژوهشی، کنفرانس‌های علمی ملی و بین‌المللی و ISI در زمینه تحقیقاتی تحلیل پوششی داده‌ها، بهینه‌سازی و برنامه‌ریزی تولید است.

ارزیابی نقاط ضعف و قوت واحدهای تولیدی و صنعتی

مدیر این هسته فناور با ۲۰ سال سابقه تدریس دروس ریاضی و تحقیق در عملیات رشته‌های ریاضی، صنایع و مدیریت، فعالیت علمی خود را در سال ۱۳۸۲ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان آغاز کرد.

مددی با بیان اینکه در دی‌ ۱۴۰۲ قرارداد هسته فناور در مرکز رشد مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان منعقد شد، اظهار کرد: این قرارداد با حمایت مرکز رشد در چارچوب ارائه خدمات در زمینه برنامه‌ریزی تولید و مدلسازی ریاضی برای ارائه خدمات به واحد‌های تولیدی، صنایع یا خدماتی در راستای بهبود عملکرد کارایی و استفاده بهینه از منابع تحت اختیار منعقد شده است.

وی متذکر شد: این هسته فناور درراستای ارتقای صنایع تولیدی استان گلستان با مشاوره و برنامه‌ریزی تولید به مدیران این حوزه کمک می‌کند تا حداقل هزینه یا بیشترین سود را در تولید داشته باشند.

فعال حوزه فناوری متذکر شد: همچنین ارزیابی واحد‌های تولیدی ـ خدماتی، یافتن نقاط ضعف و قوت واحد‌ها و ارائه راهکار و پیشنهادها برای رفع ناکارایی واحدها از فعالیت‌های این هسته است.

مددی یادآور شد: از آنجا که این هسته فناور در ابتدای مسیر خود بوده، امید است مورد اعتماد واحد‌های تولیدی و خدمایی تصمیم‌گیرنده قرار بگیرد تا در جهت ارتقای صنایع فعال در استان گلستان مثمر باشد.

وی توضیح داد: براساس قرارداد، مبلغ ۱۰ درصد از قرارداد منعقد شده با دستگاه‌ها حق‌السهم دانشگاه خواهد بود و بر خود لازم می‌داند به‌عنوان مدیر هسته فناور از تلاش‌های دکتر دادگر مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به‌دلیل راهنمایی و حمایت‌های زیاد کمال قدردانی کنم.

مدیر این هسته فناور تأکید کرد که پیشنهاد می‌‌کنیم درراستای رشد مراکز رشد در دانشگاه‌ها ارتباط بیشتری با صنایع و کارگاه‌های تولیدی و خدماتی ایجاد شود تا دغدغه مدیران این بخش‌ها شناسایی و درراستای رفع این دغدغه، مسائل طراحی شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب کنکور سراسری دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • جزئیات حریق مغازه تولید رنگ در خیابان معراج / لزوم رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و بازار
  • نسل جدیدی از نانوذرات نقره به تولید صنعتی رسید
  • بومی‌سازی تجهیزات آب و هواشناسی + فیلم