Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:44:37 GMT

مرکز زباله اوشان به مجاورت بوستان یاس منتقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۱۰۹۳

مرکز زباله اوشان به مجاورت بوستان یاس منتقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حمید موسوی، درباره انتقال مرکز زباله اوشان گفت: مرکز زباله اوشان در خیابان شهید مجدی به دلیل واقع شدن در بافت مسکونی مزاحمت‌هایی برای اهالی ایجاد می‌کند و نیاز به انتقال به مکانی دیگر دارد. بر همین اساس در ابتدا ارتفاعات سوهانک برای این کار در نظر گرفته شده بود ولی به دلیل مشکلاتی که در اراضی شرقی وجود داشت، این طرح متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این مشکلات به وجود نمی‌آمد این طرح در سال ۱۳۹۸ به پایان می‌رسید.

وی با بیان اینکه اراضی مجاور بوستان یاس فاطمی برای ایجاد و انتقال این سوله مشخص شده، گفت: در مذاکراتی که با مسئولان ارتش انجام شد جای مناسبی پیش بینی شد که به محیط شهری آسیب وارد نکند و دسترسی مناسبی داشته باشد. به زودی و با نظر مثبت ارتش این نقطه آماده ایجاد سوله مرکز زباله می‌شود.

موسوی افزود: در کنار بوستان یاس فاطمی که بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب، توسط شهرداری درختکاری شد و اراضی آن به صورت فضای سبز در اختیار شهروندان قرار گرفت، یک قطعه دو تا سه هزار متری از اراضی متعلق به ارتش وجود دارد که برای ساخت سوله در قالب توافق با ارتش در نظر گرفته و جانمایی شده است.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه اعتبارات این جابجایی دیده شده و حداکثر تا پایان نیمه اول سال انجام می‌شود، ادامه داد: این نقطه از لحاظ تاسیسی مناسب است و علاوه بر آن آلودگی و آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند همچنین مرکزی که قرار است ساخته شود مرکز پاک است و تمهیدات بهداشتی و زیست محیطی در آن به صورت کامل رعایت می‌شود.

بوستان یاس فاطمی که در شمال شرق تهران در بزرگراه شهید بابایی نرسیده به خیابان استخر واقع شده، دارای دو قسمت شمالی متعلق به منطقه یک و جنوبی متعلق به منطقه ۴ است و با وسعت یک هزار و ۴۰۰ هکتار بزرگترین پارک جنگلی تهران به شمار می‌رود.

زمین این بوستان به دستور مقام معظم رهبری در راستای آزادسازی منابع طبیعی در ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ این محدوده به شهرداری تهران واگذار شد تا به منظور استفاده عموم مردم از طبیعت آن، آماده شود.

کد خبر 4911217

منبع: مهر

کلیدواژه: زباله بافت ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شیوع کرونا شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه شبکه شاد سیدابراهیم رئیسی شهر تهران آموزش مکمل ترافیک محسن حاجی میرزایی نیروی انتظامی بوستان یاس مرکز زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بخشدار کویرات آران وبیدگل گفت:در پی بارش شدید باران، در ۴۸ ساعت گذشته در روستای حسین آباد آران و بیدگل سه منزل مسکونی و یک باب مغازه به طور کامل تخریب شد.
رضاپور با اشاره به آسیب ۱۵۰ هکتار باغ پسته در این بخش افزود: در بخش راه‌ها نیز به جاده دو بانده آران و بیدگل به ابوزیدآباد و روستا‌های محمد آباد و باغ‌های پسته، جو و گندم روستای فخره آسیب جدی وارد شده است.
وی گفت: با کمک مردم محلی و مسوولان شهرستان گروه‌های امدادی به منطقه اعزام و با ایجاد سیل بند از ورود بیشتر آب به داخل روستا‌های بخش کویرات جلوگیری شد.
بخش کویرات با حدود ۱۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری مرکز آران و بیدگل واقع است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد
  • اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرق تهران
  • پاک سازی ۱۰ کیلومتر از جاده میامی در بخش رضویه