Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته موضوعی از سوی یکی از کاربران توییتر مطرح شد که بر اساس آن بدون استفاده از حجم اینترنت بین‌الملل توسط مشترک، پیامک اتمام این حجم برای او ارسال شده است؛ این کاربر از این موضوع ابراز ناراحتی کرد و از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست پاسخگو باشد. وزیر نیز قول داد که این موضوع را پیگیری و پاسخ آن را اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه خبرنگاران جوان موضوع گلایه این کاربر را از اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول پیگیر شد. در این رابطه، سعید کیایی، روابط عمومی اپراتور ایرانسل این مشکل در بسته‌های اینترنتی را رد کرد و گفت: تا کنون مشکل تمام شدن حجم بسته اینترنت مشترک بدون استفاده او در اینترنت ایرانسل وجود نداشته است. مشترکان می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن «ایرانسل من» میزان حجم مصرفی اینترنت داخلی و بین الملل خود را به تفکیک مشاهده کنند.

امیر کیهان، روابط عمومی اپراتور همراه اول نیز در این باره توضیح داد: این موضوع در دست بررسی است، اما احتمال می‌رود مشترک از برنامه‌هایی که از حجم اینترنت بین الملل او استفاده می‌کنند به تفصیل اطلاعی نداشته و اگر جزء به جزء مصرف مشترک در سیستم بررسی شود، ممکن است این حجم توسط او مصرف شده باشد.

وی افزود: مصرف اینترنت مشترکان همراه اول روزانه به صورت تصادفی توسط سازمان تنظیم مقررات بررسی و نظارت می‌شود، همچنین میزان مصرف و اتمام بسته هر مشترک به صورت سیستمی انجام می‌شود و امکان خطا در این زمینه وجود ندارد.

شایان ذکر است؛ به طور معمول مصرف حجم اینترنت برای برخی از سایت‌ها و سرور‌های داخلی به صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود و برای استفاده از سایت‌های خارجی هزینه این مصرف تمام‌بهاست. حجم مجاز در هر بسته اینترنت که با تعرفه نیم‌بها برای استفاده در سایت‌های داخلی مصرف شود در هنگام خرید بسته اینترنت برای مشترک به صورت مجزا تعیین می‌شود. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۱۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با استناد به نتایج سایت اسپیدتست که امروز منتشر شد، سرعت اینترنت ثابت و همراه کشور نسبت به ماه گذشته افزایش یافت.

میانه سرعت اینترنت موبایل کشور از ۳۴.۷ مگابیت بر ثانیه در ماه قبل به ۳۶.۱۶ مگابیت بر ثانیه در ماه جاری رسیده است. بر اساس داده‌های این مرجع رسمی، سرعت اینترنت همراه کشور نسبت به دی ماه گذشته که ۳۱.۳ مگابیت بر ثانیه بوده است ۱۷ درصد رشد داشته است.

همچنین میانه سرعت ارتباطات ثابت نیز در یک ماه گذشته از ۱۳.۵ به ۱۳.۸ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است.

کد خبر 6079243 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • پیگیری درخواست‌های مردمی در بسته شهروند خبرنگار
  • تلفن ثابت ۴ هزار مشترک در زنجان وصل شد
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
  • قطع تلفن ثابت ۴ هزار مشترک در زنجان
  • فیلم| ترفندی برای ترمیم آسیب کابل شارژ تلفن همراه
  • قطع ارتباط تلفنی ۴ هزار مشترک زنجانی به دلیل خسارت کابل
  • استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول