Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@20:22:39 GMT

صادرات جوجه های مازاد ایران به بازار افغانستان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۲۱۰۵

صادرات جوجه های مازاد ایران به بازار افغانستان

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کابل از رفع ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه، مرغ و تخم ایران از طرف دولت افغانستان قدردانی کرد و به صادر کنندگان ایرانی گفت که برای صادرات جوجه‌های مازاد اقدام کنند.

«محمدمهدی جوانمردقصاب»  گفت: "ایران در روزهای اخیر شاهد تولید بی‌رویه جوجه یک روزه و حتی مرغ هست که مازاد نیاز کشور هستند و بازارهای صادراتی یکی از اهداف مهم ماست".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: "از آنجایی که ایران برای تنظیم بازار و جلوگیری از زیان تولید کنندگان داخلی به بازارهای مهم صادارتی که یکی از آنها افغانستان است چشم دوخته است، با توجه به اینکه در خبرهای اخیر به نقل از سخنگوی وزارت کشاورزی و دامداری افغانستان ممنوعیت صادرات جوجه یک روزه، مرغ و تخم مرغ را برداشته اند، ایران فرصت را برای صادرات محصولات خود به افغانستان را مساعد می داند".

رایزن بازرگانی ایران در کابل گفت:" افغانستان یکی از بازارهای مهم ما است که در خود را بروی محصولات ایرانی باز گذاشته و صادر کنندگان ایرانی می توانند از این فرصت برای صادرات محصولات خود به کشور افغانستان اقدام کنند و همچنان از افغانستان دان و غذای مرغ به ایران وارد کنند"./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صادرات جوجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران

به گزارش تابناک، لایحه جدیدی که به جو بایدن اختیار تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران را می‌دهد، در آستانه تبدیل شدن به قانون است. با این حال، به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا تمایلی به اعمال فوری این تحریم‌ها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و در شرایط حساس بازار انرژی جهانی نداشته باشد.

تحریم‌های جدید در واکنش به تنش‌ها

این تحریم‌ها که اواخر هفته گذشته توسط مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، در پاسخ به حمله موشکی ایران به اسرائیل اعمال شده است. طبق این مصوبه، دامنه تحریم‌ها علیه صادرات نفت خام ایران گسترش یافته و بنادر، نفتکش‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که در تجارت نفت ایران دخیل هستند نیز هدف قرار خواهند گرفت.

اما آیا بایدن ماشه تحریم‌ها را می‌چکاند؟

با وجود لحن قاطعانه قانون جدید، تحلیلگران بازار نفت معتقدند که بایدن تمایلی به اقدامی که منجر به افزایش قیمت نفت خام یا بنزین شود، ندارد. برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که او با اعطای معافیت‌هایی، اجرای کامل تحریم‌ها را به تعویق خواهد انداخت.

این رویکرد مشابه سیاستی است که دولت بایدن در قبال روسیه و تهاجم این کشور به اوکراین در پیش گرفته است. کاخ سفید با اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه، سعی در محدود کردن درآمدهای این کشور دارد، اما در عین حال برای جلوگیری از اختلال در عرضه جهانی نفت و تشدید تورم، اجازه داده است صادرات نفت روسیه ادامه یابد. این ملاحظات، به‌ویژه در سال انتخابات ریاست‌جمهوری، از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر این، آمریکا حتی با وجود تمدید تحریم‌ها، به ونزوئلا نیز اجازه داده است به صادرات نفت خود ادامه دهد. این اقدامات نشان می‌دهد که بسیاری از بازیگران بازار نفت، تحریم‌های جدید علیه ایران را چندان جدی نمی‌گیرند، چرا که انتظار دارند مشابه تحریم‌های روسیه، معافیت‌هایی برای ادامه صادرات نفت ایران نیز در نظر گرفته شود.

تأثیر نامشخص بر بازار

شورای امنیت ملی کاخ سفید هنوز در مورد جزئیات اجرای این تحریم‌ها اظهارنظری نکرده است. دولت در حال بررسی قانون جدید است، اما انتظار نمی‌رود تا پیش از پاییز، تأثیر قابل‌توجهی بر بازار نفت داشته باشد.

با این حال، بازار نفت در حال حاضر به شدت به هرگونه کاهش عرضه حساس است. قیمت نفت خام برنت در اوایل آوریل به بالاترین سطح 6 ماه گذشته یعنی بیش از 92 دلار در هر بشکه رسید. این افزایش قیمت در شرایط تقاضای جهانی بالا و تداوم طرح کاهش تولید اوپک و متحدانش رخ داده است.

دیگر خبرها

  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول