Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان از تعیین تکلیف مهلت وکالت‌نامه‌های نقل و انتقال خودرو خبر داد و گفت: با توجه به تعطیلی مراکز تعویض پلاک خودرو از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا این ایام روزِ کاری محسوب نمی‌شوند. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

احمد آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به نامه فرماندهی انتظامی گیلان به رئیس کل دادگستری استان در مورد وکالت نامه‌های نقل و انتقال خودرو، ابطال و انقضاء تاریخ اعتبار آن‌ها اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مراکز تعویض پلاک خودرو از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا این ایام روزِ کاری محسوب نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گیلان عنوان کرد: افراد بر اساس روابط مبادرت به انشاء انواع قرارداد کرده که باید در عقد شرایط و ضوابط نوع آن را رعایت کنند از سوی دیگر بر اساس ماده 219 قانون مدنی عقدی که متعاملین به طبق قانون واقع شود لازم الاتباع است.

آقایی تصریح کرد: قانونگذار در ماده 656 قانون مدنی وکالت را عقدی دانسته که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود قرار می‌دهد و طبق ماده 667 قانون مدنی وکیل باید در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات کند از آنچه که موکل به او اختیار داده و یا حسب قرائن، عرف و عادت داخل اختیار اوست تجاوز نکند.

هشدار پلیس آگاهی: هرگونه نقل و انتقال خودروهای "پلاک‌گذر موقت" ممنوع استهشدار پلیس نسبت به دادن وکالت برای نقل و انتقال خودروهالزوم ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی مشهود است

وی ابراز داشت: وکالت‌نامه‌هایی که دارای وکیل در زمان مشخص هستند با انقضاء زمان خود به خود باطل می‌شوند اما در وکالت‌نامه‌هایی که مدت اعتبار 60 روزِ کاری معین شده با استناد به اصل 57 قانون اساسی که قوای حاکمیتی را زیر نظر ولایت فقیه می‌دانند و با توجه به اعلام تعطیلی مراکز تعویض پلاک خودرو موضوع کمی تغییر می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل گیلان خاطرنشان کرد: تعطیل شدن مراکز تعویض پلاک خودرو از سوی ستاد ملی مبارزه که مورد تأیید و تصویب مقام معظم واقع شده است در حکم قانون تلقی می‌شود بنابراین ایام مورد اشاره به مصداق تعطیل رسمی تلقی شده و روزِ کاری محسوب نمی‌شوند.

آقایی با بیان اینکه علاوه بر استناد قانونی فوق مواد 66 و 67 آیین‌نامه داخلی مجلس روزِ کاری را روزی می‌داند که شعب کار کنند گفت: مصوبات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا برای شهروندان لازم الاجرا است، از طرفی آثار کشنده ویروس کرونا از مصادیق حوادث قهریه، علت خارجی، مانع و عذر موجه در ارتباط با تعهدات و اعمال حقوقی است.

وی اظهار داشت: با استنباط از مفهوم و وحدت ملاک مواد 444 و 306 و بند 3 ماده 306 و 337 و 338 و تبصره ذیل ماده 490 قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی و مواد 229 و 227 قانون مدنی شروع مهلت اقدام حقوقی(باقیمانده مدت اعتبار وکالت نامه‌ها) از تاریخ رفع عذر و رفع مانع و علت خارجی و نتیجتاً بعد از تعطیلی یا رفع موانع آغاز و محاسبه و مهلت جدید شروع می‌شود.

انتهای پیام/ 614/ ع

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراکز تعویض پلاک خودرو نقل و انتقال خودرو وکالت نامه قانون مدنی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی ظهر پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران از تعیین تکلیف یک‌هزار و ۵۴۴ چاه بدون پروانه پیش از سال ۱۳۸۵ و قریب به ۵۲۲۷ حلقه چاه حریمی کم عمق در استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: پارسال با تلاش همکاران ما در واحد حفاظت و بهره‌برداری منابع آب زیرزمینی، ۲ هزار و ۷۶۷ چاه کشاورزی در استان برق‌دار شدند و ۲۰۵ چاه غیرمجاز نیز مسدود شد.
وی با بیان این‌که کاهش برداشت آب از منابع زیرزمینی و ساماندهی بهره‌برداری از چاه‌ها یکی از اولویت‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای مازندران است اظهار کرد: به منظور بهره‌برداری مناسب و ضابطه‌مند از چاه‌های کشاورزی در استان طی سال گذشته اقدامات متعددی توسط همکاران ما در مدیریت منابع آب شهرستان‌ها انجام شد که نصب ۱۶۲ کنتور حجمی یکی از این اقدامات است.

وی افزود: در سال گذشته یک‌هزار و ۲۳۷ مورد اصلاح پروانه چاه‌ها و همچنین ۱۱ هزار و ۶۴۹ مورد صدور مجوز سامانه «ساماب» به منظور انجام اقداماتی مانند تغییر نام، حفر، لایروبی، تغییر مکان و کف‌شکنی توسط شرکت آب منطقه‌ای مازندران انجام شد. ۱۹۱ چاه دارای مجوز حفر نیز پارسال در مازندران تعیین تکلیف شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر لزوم رعایت الزامات بهره‌برداری ضابطه‌مند و بهینه کشاورزان از چاه‌ها خاطرنشان کرد: صدور مجوز برای چاه‌ها به منزله برداشت آب به هر میزان دلخواه نیست و قطعاً تدابیر و ضوابطی در این زمینه لحاظ شده است. به همین منظور نیز پارسال به استناد آمارهای ثبت شده با ۹۴ مشترک چاه مجاز برقدار بدمصرف و پرمصرف برخورد قانونی انجام شد.

موسوی افزود: در همین زمینه طی سال گذشته جلوگیری از اضافه برداشت در ۲۳۹ چاه صورت گرفت که به پیشگیری از برداشت ۷۰۰ هزار متر مکعب آب از منابع آبی زیرزمینی استان شد. ۴۲ مورد پیشگیری از حفاری غیرمجاز هم در استان داشتیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت دشت هراز در تولید برنج کشور یکی از اولویت‌های ما تعیین تکلیف پرونده‌های مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی واقع در حوضه آبریز هراز بود که اسفند پارسال به منظور رفع مشکل کشاورزان منطقه پیش از آغاز فصل کشت به صورت ویژه این موضوع در دستور کار قرار گرفت و بیش از یک‌هزار پرونده طی کمتر از ۲ هفته با لحاظ ضوابط قانونی تعیین تکلیف شد

کد خبر 6081879

دیگر خبرها

  • ۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • روز شنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات رسمی انتخاب شود
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • تعیین تکلیف احداث شهرک دام غرب شهرکرد پس از ۱۸ سال
  • مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان قم