Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بیگلری شامگاه دوشنبه در حاشیه نشست مشترک نماینده سازمان بهداشت جهانی و ستاد مقابله با کرونا استان زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه امکانات و ظرفیت‌ها برای انجام تست‌های آزمایشگاهی کرونا در کشور فراهم شده است، افزود: همه اقدامات در این زمینه به جایی رسیده که قادر هستیم ۴۰ هزار تست آزمایشگاهی کرونا در روز را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه در حال روزانه ۱۵ هزار نمونه تست آزمایشگاهی انجام شده و قادر هستیم این میزان را به سه برابر افزایش دهیم، تصریح کرد: بی‌تردید در روزهای اول با مشکلاتی در زمینه انجام تست آزمایشگاهی مواجه بودیم و همه آزمایش‌ها در این زمینه به انستیتو پاستور ارجاع داده می‌شد، این در حالی است که امروز شاهد راه‌اندازی آزمایشگاه‌های علوم‌پزشکی در استان‌ها هستیم.

بیگلری با اشاره به اینکه امروز در همه استان‌ها حداقل دو تا سه آزمایشگاه در دانشگاه علوم‌پزشکی استان‌ها ایجاد شده است، ادامه داد: انستیتو پاستور به راه‌اندازی آزمایشگاه تست کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی استان‌ها اکتفا نکرده و مهم‌ترین کاری که امروز در این زمینه دنبال می‌کند، بحث تربیت نیروی انسانی ماهر، کمک به تولید کیت در داخل کشور، کنترل کیفی‌سازی آزمایشگاه‌ها و … بوده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران در ادامه با بیان اینکه روندی که امروز در زمینه بیماری کرونا در سطح کشور داریم، روند مناسبی است، اظهار کرد: باوجود اینکه این روند در برخی از استان‌ها حاکی از پیک این بیماری است اما نباید فراموش کنیم آنچه که امروز بیش از همه حائز اهمیت است، نوع رفتاری است که مردم در قبال این بیماری از خود نشان می‌دهند و امیدواریم این رفتارها منتج به قطع زنجیره شیوع این بیماری شود.

بیگلری با اشاره به اینکه ما از همان ابتدا آزمایش‌های مولکولی را در این زمینه مورد توجه قرار دادیم، بیان کرد: این در حالی است که سایر کشورها بدون توجه به این مهم، خسارت‌های زیادی به حوزه بهداشت خود وارد کردند. روندی که ایران در این زمینه در پیش گرفت، از نظر سازمان بهداشت جهانی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر کار شبانه‌روزی انستیتو پاستور نبود، بی‌شک شرایط ایران نیز امروز در زمینه بیماری کرونا همانند کشورهای اروپایی بود، خاطرنشان کرد: هم اکنون سازمان بهداشت جهانی، آمریکا و غیره به این موضوع معترف هستند که اولویت اول در مراکز بیمارستانی است و ایران در این راستا اقدام درستی را انجام داده است.

کد خبر 4911385

منبع: مهر

کلیدواژه: انستیتو پاستور شبکه بهداشت و درمان ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام شیوع کرونا کمک به نیازمندان قزوین شهرکرد بیرجند ستاد مقابله با کرونا جهش تولید بارش باران گردشگری انستیتو پاستور تست آزمایشگاهی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است

صدیقه شریف زاده دکترای علوم آزمایشگاهی، متخصص ایمونولوژی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره اهمیت روز آزمایشگاه گفت: با توجه به وسعت کار در تشخیص بیماری‌ها این روز بسیار مهم است و بنا بر برآوردهای اطلاعات چاپ شده، ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به تشخیص‌های آزمایشگاهی است.

وی افزود: یکی از ارکان اصلی تیم مراقبت‌های بهداشتی موضوع آزمایشگاه است و باید روزی برای این امر داشته باشیم تا افراد متخصص این حوزه به جامعه معرفی شوند.

شریف زاده، پیرامون جایگاه آزمایشگاه‌ها در تشخیص و درمان بیماری‌ها، تاکید کرد: آزمایشگاه‌ها در تشخیص بیماری نقش اساسی ایفا می‌کنند و برای کمک به تشخیص پزشکان، غربالگری، پیشگیری از بیماری‌ها و حتی پیگیری درمان، اهمیت بالایی دارند.

وی اظهار کرد: ارزش پیش گویی و پیگیری بیماری نیازمند خدمات آزمایشگاهی است لذا جایگاه این موضوع بسیار بالا است.

شریف زاده گفت: آزمایشگاه‌های خوبی در کشور داریم که خدمات عمومی و تخصصی با کیفیتی را ارائه می‌دهند.

کد خبر 6081717 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • طرح ایجاد آزمایشگاه‌های سلامت در مناطق صعب‌العبور کشور امسال اجرایی می‌شود
  • طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور امسال در تمام کشور اجرا می شود
  • ایجاد آزمایشگاه پزشکی در مناطق صعب‌العبور
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • فعالیت ۸۰۰۰ آزمایشگاه در کشور
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد