Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، مهدی عبوری از تامین تسهیلات و زمین برای ساخت 145 هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: در سال جدید تسهیلاتی برای نوسازی مردمی یا خودمالکی 100 هزار واحد مسکونی در بافت‌های هدف از محل تبصره 18 پیش بینی شده است.

وی با اشاره به معرفی 25 هزار متقاضی تسهیلات بازآفرینی به بانک،‌افزود: از این تعداد تاکنون برای 21 هزار متقاضی پرونده تشکیل شده و 11200  نفر از آنان، قسط اول تسهیلات بازآفرینی را دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تسهیلات بازآفرینی به سه شکل در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: سقف این تسهیلات در تهران 250 میلیون تومان است که 50 میلیون تومان آن با سود 9 درصد و به شکل مشارکت مدنی و 200 میلیون تومان نیز با سود 18 درصد به شکل فروش اقساطی 120 ماهه در اختیار متقاضیان قرار می‌‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت‌: برای مراکز استان‌ها و شهرهایی که بالای 200 هزار نفر جمعیت دارند، 220 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که باز هم 50 میلیون تومان با سود 9 درصد و 170 میلیون با سود 18 درصد محاسبه خواهد شد.

به گفته عبوری میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای دیگر شهرها نیز 180 میلیون تومان است که 40 میلیون تومان با سود 9 درصد و 140 میلیون تومان نیز با سود 18 درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در زمینه ودیعه مسکن نیز کارهای خوبی انجام شده است، گفت: در این خصوص برای هر نفر که منازل را در بافت فرسوده تخلیه و آن را برای نوسازی آماده می‌کند، 40 میلیون تومان با سود 4 درصد و در دوره 48 ماهه در نظر گرفته شده است.

عبوری با بیان این که این تسهیلات برای تمام 31 استان کشور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: هر استانی که بتواند تعداد بیشتری را جذب کند، تسهیلات بیشتری خواهد گرفت و در این زمینه محدودیت نداریم و همچنین تفاهم نامه‌ای که با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد کرده ایم، قابل تغییر است.

وی درباره میزان بافت‌های فرسوده کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود 148 هزار هکتار با جمعیت پذیری 30 درصد شهرها را داریم که شامل سه گونه بافت ناکارآمد میانی، بافت تاریخی و سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه‌نشینی است، اظهار کرد: این 100هزار فقره، گام جدیدی برای نوسازی این بافت‌ها است و قطعا بعد از این که تسهیلات مورد نظر جذب شود، دولت تسهیلات جدیدی را معرفی خواهد کرد.

وی یادآور شد:‌ در کنار این تسهیلات، بسته‌های تشویقی دیگری هم در نظر گرفته شده است؛ به‌عنوان مثال هزینه‌های طراحی، نظارت و اجرا در محلات هدف با هماهنگی سازمان نظام مهندسی تا 50 درصد رایگان شده است. علاوه بر این 50 درصد از هزینه صدور پروانه نیز بر اساس قانون حمایت از تولید رایگان شده است و در نظر داریم تا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان شهرداری‌ها و دهیار‌‌های کشور امضا کنیم تا 50 درصد هزینه باقی‌مانده نیز رایگان شود.

وی ادامه داد: همچنین بسته‌های تشویقی برای انشعابات بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده و از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نیرو پیگیر این هستیم تا این موضوع نیز عملیاتی شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص تامین مسکن 45 هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرها نیز توضیح داد: در راستای نامگذاری سال جدید، برنامه‌ریزی کردیم تا املاک در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران را احصا کرده و حدود 765 قطعه زمین در 27 استان و 53 شهر سراسر کشور را آماده کرده‌ایم که 45 هزار واحد مسکونی بر روی آن‌ها در حال بارگذاری است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نظر گرفته شده هزار واحد مسکونی بافت های فرسوده میلیون تومان بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین نهضت مسکن ۲ شهر خراسان رضوی با مشارکت اوقاف

       به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۲ شهر «کلات و چنار» این استان طبق تفاهم انجام گرفته با اداره کل اوقاف از محل ظرفیت‌های این نهاد انجام می‌شود.   وحید داعی  افزود: در راستای طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های کلات و چنار، زمین‌ها شناسایی شده است و در نشست مشترک با مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت.   وی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین طرحهای عمرانی دولت به شمار می‌رود که تاکنون بخش زیادی از مردم به امید خانه‌دار شدن در این طرح شرکت و سرمایه‌گذاری کرده اند.   مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اکنون ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در تمام شهر‌های استان آغاز شده و با سرعت در حال پیشرفت است.   وی ادامه داد: در ۲ شهر کلات و چنار با توجه به «توپولوژی» منطقه و بررسی بانک زمین در خصوص اراضی سازمان ملی، کارشناسی‌های لازم انجام و زمین‌های اداره کل اوقاف شناسایی شد که پس از سیر مراحل قانونی به طرح نهضت ملی مسکن الحاق خواهد شد.   داعی بیان کرد: در حال حاضر در شهر کلات ۹۸۹ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۹۷ متقاضی حائز شرایط و ۳۰۸ نفر تایید نهایی شدند و ۱۰۱ نفر نیز متقاضی مسکن از محل طرح جوانی جمعیت هستند.   وی گفت: در شهر چنار ۸۱ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۹ متقاضی حائز شرایط، ۳۶ تایید نهایی و ۷۰ متقاضی مسکن در طرح جوانی جمعیت هستند.   شهرستان کلات در ۱۶۰ کیلومتری مشهد واقع است و دارای شهر‌های «کلات، لائین نو، چنار، زاوین و شهر زو» است.   از سهم ۴۰۰ هزار واحدی تعیین شده برای استان خراسان رضوی، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲ هزار و ۵۹۶ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانواری استان ایجاد می‌شود، ۶۰ هزار واحد در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شامل کاشمر، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار و نیشابور و ۶۰ هزار واحد نیز در ۸۷ شهر کمتر از ۱۰۰ هزار نفری ساخته می‌شود و باقی آن هم سهم کلانشهر مشهد و شهر‌های جدید گلبهار و بینالود است.

دیگر خبرها

  • تامین زمین نهضت مسکن ۲ شهر خراسان رضوی با مشارکت اوقاف
  • چرا چین به دنبال ساخت مسکن در تهران است! / پکن همچنان تامین یک سویه منافعش در ایران را جستجو می کند؟
  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد کلید خورد
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی کلید خورد
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • پرداخت تسهیلات ساخت افزایش مشارکت مردمی در پروژه های نهضت ملی را به همراه دارد
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود