Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دانشگاه کارآفرین به این معنا نیست که دانشگاه کمتر به سمت پژوهش برود، بلکه دانشگاه انتظار دارد از فعالیت‌های خود از طریق پروژه‌هایی همگام با اهداف جامعه تجاری، سود کسب کند.

جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه دانشگاه بایداز طریق پروژه‌هایی همگام با اهداف جامعه تجاری، سود کسب کند، گفت:  باید به دانشگاه‌ها اجازه داده شود به طور مستقل فعالیت‌های علمی و اقتصادی انجام دهند تا جایی که به مرحله‌ای برسند تا دیگر بدون نیاز به کمک دولت نه تنها هزینه‌های خود را در بیاورند بلکه به سازمان‌های چند فرهنگی تبدیل شوند که اگر این اتفاق بیفتد بدون شک همه نخبگان کشور در هنگام فارغ‌التحصیلی به عنوان یک نیروی کارآفرین متخصص وارد بازار کار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* دانشگاه کارآفرین هویتی مستقل و ویژگی‌های مشخص دارد

وی افزود: دانشگاه کارآفرین، به‌عنوان نسل سوم دانشگاه‌ها، مأموریت توسعه اقتصادی و اجتماعی را بر عهده دارد. از این‌رو، شناخت این مأموریت و نحوه تحقق آن در دانشگاه‌های سنتی، اهمیت ویژه‌ای دارد که براساس چارچوب نظری، دانشگاه کارآفرین هویتی مستقل و ویژگی‌های مشخص دارد و از آنجا که سازمان است، ویژگی‌های سازمانی را نیز دارد؛ بنابراین سوق‌دادن ویژگی‌های سازمانی سنتی دانشگاه به‌سوی کارآفرینی سازمانی، می‌تواند دانشگاه سنتی را به دانشگاه کارآفرین بدل کند.

* ساختار دانشگاه‌های ما مربوط به نسل اول است

ذاکری تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران از ۲ سال گذشته درس کارآفرینی را به صورت اختیاری در بین سایر دروس اضافه کرده که این خود به این معنی است که ما می‌خواهیم ارزش کارآفرینی را  زیاد کرده و با خلق ثروت ضرورت این رشته را نشان دهیم. اما متأسفانه یکی از خلاء‌هایی که وجود دارد این است که هنوز ساختار دانشگاه‌های ما مربوط به نسل اول است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران دانشگاه علم پژوهش جامعه دانشگاه کارآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد همدان میزبان ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در رویداد صدرا

رضا عریانی‌نژاد سرپرست دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: در راستای تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی به‌عنوان ارزش ایرانی اسلامی و آموزش نیروی انسانی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم اردیبهشت روز ملی کارآفرینی نامیده شد.

وی افزود: این روز، روز بزرگداشت شیخ بهایی، روز معمار و روز کسانی است که در شرایط سخت تلاش می‌کنند تا کاری بیافرینند، کاری که گاه از دست دولت‌ها نیز برنمی‌آید.

سرپرست دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: کارآفرینان در اجتماع سبب پویای و افزایش بهره‌وری شده و در سطح اجتماع ارزش کار را افزایش می‌دهند و روحیه سعی و تلاش در بدنه جامعه را بالا می‌برند.

عریانی‌نژاد با بیان اینکه مهم‌ترین کارکرد مؤسسات و مراکز علمی نوین در دنیا، مهارت‌افزایی دانشجویان درراستای کارآفرینی است، ادامه داد: بر این اساس، دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی باید بدون دغدغه وارد فضای کسب و کار شوند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی کشور و برپایه مشارکت مردمی و پیشرو در حل مسائل جامعه، گام‌های مفیدی در مهارت‌محور کردن آموزش عالی و با رویکرد نوین مبتنی بر سند تعالی و توسعه دانشگاه با ترسیم چشم‌انداز و تنظیم برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت درراستای تحقق کارآفرینی و مهارت‌افزایی دانشجویان کشورگام‌های مهم و مؤثری برداشته است.

سرپرست دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تأکید کرد: این دانشکده متولی اصلی اجرای آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی رسمی (کاردانی پیوسته، ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته) و غیررسمی (آموزش‌های کوتاه‌مدت مورد نیاز صنایع مختلف) است.

عریانی‌نژاد تشریح کرد: دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان می‌کوشد با نگرشی بلندمدت در توسعه حوزه‌های مهارتی و کارآفرینی به تمام گروه‌های انسانی خدمات خود را عرضه کند تا در فضای کسب و کار کشور و فرآیند تولید ثروت، انتظارات مهارتی و دانشی بازار را برآورده کند.

وی در ادامه توضیح داد: با توجه وضعیت موجود و کمبود نیروی انسانی ماهر به توسعه مهارت‌ها و توانمندسازی نیروی انسانی در استان همدان، منطقه و روحیه کارآفرینی منابع انسانی بپردازد.

سرپرست دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: در این راستا اردیبهشت‌ماه سال جاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی به‌نام در استان همدان با برگزاری نمایشگاه و چند کارگاه سخنرانی اختصاصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد/ تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • سه ویژگی نخست تواصی در مسیر «اخوت»
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • جهانگیر الماسی: غرب جامعه ایرانی را هدف گرفته است
  • خانواده حساس‌ترین قطب یک جامعه است
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • دانشگاه آزاد همدان میزبان ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در رویداد صدرا