Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@13:40:25 GMT

«کامیون» شبکه دو به مقصد نرسید!

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۴۶۵۵

«کامیون» شبکه دو به مقصد نرسید!

ضعیف بودن دیالوگ‌ها و کاراکترهای این مجموعه لطمه زیادی به این سریال زد و نشان می‌داد که این مجموعه با عجله ساخته شده و عوامل تولید سریال، حساسیت لازم را برای بالابردن کیفیت محتوایی آن نداشتند.

به گزارش مشرق، مجموعه تلویزیونی «کامیون» هم یکی از سریال‌هایی بود که از ابتدای پخشش، گرفتار یک روند بی‌محتوایی و بدون مفهوم برای مخاطب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این سریال قصد داشت که ماجرای زندگی سه جوان دانشجو را در کوران سخت‌شان به تصویربکشد اما در بیشتر قسمت‌ها شاهد بودیم که این قصه هم در پس شلوغی تصاویر و گم بودن اصل قصه و درشت‌نمایی شخصیت نادر سهرابی پیشکسوت فوتبال که مهدی هاشمی نقش آن را داشت کمتر دیده شد و تقریباً تماشاگران و مخاطبان این سریال خود را بیرون از قصه احساس می‌کردند.

 از سوی دیگر هم ضعیف بودن دیالوگ‌ها و کاراکترهای این مجموعه لطمه زیادی به این سریال زد و نشان می‌داد که این مجموعه با عجله ساخته شده و عوامل تولید سریال، حساسیت لازم را برای بالابردن کیفیت محتوایی آن نداشتند و شاید تعهد زمانی برای ساخت این مجموعه وادارشان کرده بود تا سریال «کامیون» با همین حرکت و محتوا و عجولانه به پیش برود. با توجه به آَنچه قبلا گفته شده بود که یک قصه جذاب و فراگیر را در این سریال شاهد خواهیم بود، نه تنها شاهد این امر نبودیم بلکه هرچقدر از این سریال می‌گذشت از متن اصلی داستان دور می‌شدیم.
 مجموعه «کامیون» از فاکتورهای لازم برای داشتن یک سریال به دور بود، ساختن فیلم و سریال از مشکلات و سختی‌های دانشجویان جوانی که شهرستانی هستند و در موقعیت تحصیلی خود درزندگی دانشگاهی مشکلات یا دلخوشی‌هایی دارند یکی از مهم‌ترین سوژه‌های امروز جامعه می‌تواند باشد اما در این مسیر حرکت کردن، یقیناً بایستی با مطالعه و تحقیق و بررسی میدانی و محیطی همراه باشد وهمچنین واقعیت‌ها مطرح شود. بیشتر بخوانید: پشت پرده‌ حمله یک کانال سینمایی به جبهه فرهنگی انقلاب/ ردپای پول‌های مشکوک سینما به رسانه‌ها رسید +تصاویر اگرچه قراراست این داستان درقالب فیلم بازگو شود اما باید باورپذیرتر برای مخاطب تلویزیون باشد. اَنچه ما در پس ماجرای این سه جوان دانشجو در سریال «کامیون» دیدیم خیلی مواقع بدور از واقعیت ساخته شده بود و این سه جوان درگیر ماجراهایی می‌شوند که هیچ ارتباطی با روند زندگی دانشجویی آن‌ها ندارد! درواقع کارگردان، این سه جوان دانشجو را وارد ماجرایی می‌کند که نیازی به آنها نبود و در بیشتر قسمت‌های این سریال داستان بگونه‌ای پیش می‌رود که بیشتر مواقع مخاطب فکر می‌کند که هرقسمت سریال جدا از قسمت دیگرساخته شده است و فضا و حس و حال «کامیون» به طور مفرط از فقدان پیوستگی در رنج است.
 از طرفی هم مطرح کردن شخصیت نادر سهرابی به عنوان یک فوتبالیست پیشکسوت در یکی از باشگاههای مطرح کشور بقدری ضعیف و بدور از موارد تخصصی آن صورت گرفت که حتی برای مردم عادی جامعه ما هم که ورزشی و فوتبالی نبودند باور این قصه قابل قبول نبود چه رسد به فوتبالیست‌ها و ورزشکاران!
از سویی هم انتخاب لوکیشین‌هایی که هیچ ارتباطی با روند قصه «کامیون» نداشتند، ناخودآگاه فضای قصه را به سمتی بردند که نیازی به آن نبود، چراکه بیننده به یکباره از اصل داستان رها می‌شد و در فضایی که مربوط به قصه «کامیون» نبود قرار می‌گرفت که این موضوع شالوده قصه «کامیون» را زیر سؤال برد و «کامیون» را از محتوا خالی کرد. درمجموع سریال «کامیون» به مقصد خودش نرسید. منبع: کیهان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور سال جهش تولید اخبار بورس کامیون مهدی هاشمی مجموعه کامیون مجموعه تلویزیونی کامیون سه جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قصه خیالی به روایت فراری

  داستان فصل دوم فراری، در ادامه فصل اول و دردهه۸۰ اتفاق می‌افتد. حسین رفیعی، بازیگر سریال فراری به‌تازگی در مصاحبه‌ای گفته است: این سریال که پیش‌تر در ۳۵قسمت طراحی شده بود به یک سریال ۴۰قسمتی تبدیل شده است. اواخر اسفند۱۴۰۲ تصویربرداری این سریال به ‌پایان رسیده است و هم‌اکنون درمرحله مونتاژ وصداگذاری است و به احتمال زیاد ابتدای تابستان یا پاییز۱۴۰۳روی آنتن برود. سریال فراری به تهیه‌کنندگی امیرمهدی پوروزیری و سجاد نصراللهی‌نسب وکارگردانی امیر داسارگر است که احتمالا فصل سوم وچهارم خود راهم تولید خواهد کرد. بازیگرانی مثل هدایت هاشمی،نسرین بابایی،حسین رفیعی،بهار نوحیان، شهین تسلیمی، جواد خواجوی، مجید پتکی، شهروز آقایی‌پور، افشین آقایی و حسین اوجاقلو دراین مجموعه به ایفای نقش پرداختند. 
   
فراری به کجا رسیده؟ 
امیر داسارگر، کارگردان فراری درخصوص جزئیات فصل دوم به «جام‌جم» می‌گوید: بازیگران متعددی در این فصل به مجموعه اضافه شدند. شخصیت هادی که شخصیت اصلی است در فصل دوم با بازی زین‌العابدین تقی‌پور نمایش داده می‌شود. این فصل دوران جوانی شخصیت اصلی است که در ادامه فصل یک خواهد بود.دراین فصل، مسجدی که در فصل اول ساخته‌اند جان می‌گیرد و هادی، محور فعالیت‌های این مسجد می‌شود. همزمان، با مسائل مختلفی در زندگی شخصی و خانوادگی روبه‌رو می‌شود. لوکیشن فصل اول شمال کشور و فصل دوم، حاشیه تهران بود. داسارگر درخصوص قصه این مجموعه به نکته مهمی اشاره کرده و عنوان می‌کند: این را باید به‌صورت جدی بگویم که قصه سریال فراری، کاملا خیالی است و ربطی به زندگی شهید صدرزاده ندارد. فقط برخی المان‌های تاثیرگذار در زندگی شهدایی همچون شهید صدرزاده درسریال قید شده است. درست مثل مسجد که تاثیر بسیاری در زندگی شهید صدرزاده داشته است. در برخی خبرها به اشتباه قید شده که این سریال برگرفته از زندگی شهید صدرزاده است. اصلا چنین چیزی نیست و تنها همان المان‌های تاثیرگذار در زندگی شهید را بیان کرده‌ایم. 
امیرمهدی پوروزیری، از تهیه‌کنندگان سریال فراری هم پیش از این گفته بود: سریال فراری درباره آدم‌های مسئولیت‌پذیر است و موضوع آن به روایتی از دهه ۱۳۷۰ برمی‌گردد. قصه فراری از سال ۱۳۷۶ شروع می‌شود و به‌منظور تصویر‌سازی مرتبط با این دهه که دوره زمانی این سریال است، تیم طراحی دکور، زحمت بسیاری برای ساخت فضا کشید و برای این‌که فضا را به آن حال‌وهوا نزدیک کنیم پس‌تولید سنگینی داشتیم. قهرمان این سریال یک نوجوان است که برای ایفای نقش او، بازیگری را انتخاب کردیم که نخستین تجربه‌اش هم هست، نام او در سریال هادی است. البته در ادامه مقاطع دیگری را غیر از دهه ۱۳۷۰ در سریال می‌بینیم و جوانی شخصیت اول سریال را هم داریم. بخشی از سریال هم درباره ورزش کشتی است. در تاریخ معاصر قهرمانان ما قهرمانان جنگی هستند و تصورمان همه قهرمانان دهه شصتی بودند. درصورتی‌که این قهرمانی و نگاه قهرمانی در این سریال امتداد دارد. ما قهرمانان دهه هشتادی و نودی و قهرمانان امروزی را در سریال داریم. قهرمانانی که متولد بعد از انقلابند و نسل جدیدی از قهرمان را به مردم ما نشان خواهند داد. 
   
از سریال مدد گرفتیم
پوروزیری همچنین گفته بود: در روزگاری هستیم که فکر می‌کنیم روز‌های بدون قهرمان را می‌گذرانیم و توجه نمی‌کنیم چه قهرمان‌هایی کنارمان هستند. اتفاقی که برای گروه تولید این سریال افتاد، به نوعی یک عشق و دلبستگی بود که نمی‌توان آن را یک‌ ایده صرف دانست. واقعا می‌بینم که عوامل مجموعه، از این سریال مدد می‌گیرند. به همین دلیل باید گفت یک‌ ایده ساده روزمره نیست و نمی‌توان با آن ساده برخورد کرد. من این را از جنس عاشقی می‌دانم.وی ادامه داد: شخصیت‌ هادی، روایتگر قصه‌های دلبستگی یک نوجوان متفاوت است که در مسیر قهرمانی جلو می‌رود و از یک جایی به بعد، دلبستگی‌اش با دلبستگی قهرمانی از نوع دیگر، جا‌به‌جا می‌شود. این مسأله به‌شدت در فیلمنامه کار سختی بود که شخصیت اصلی یک امر عینی را با یک امر ذهنی جابه‌جا می‌کند و تلاشش این می‌شود که عالم را عوض کند. این مسأله به‌سادگی قابل درک نیست و تفکیک آن کار بسیار سختی است. به نظرم فقط نمی‌توان کودک‌ونوجوان را مخاطب کار دانست، چون همه گروه‌ها را در بر می‌گیرد. قصه با نوجوانی شروع می‌شود اما مخاطب آن، بزرگسالان و گروه‌های سنی دیگر هم هستند. شاید تفاوت آن با دیگر کار‌ها این باشد که هادی را می‌توان قصه دوران دانست تا روایتی از فرزندان این عصر را به تصویر بکشد. ممکن است برخی بگویند دیگر نسل امروز دنبال چنین روایتی نیست. باید گفت شخصیت هادی به‌خوبی نشان می‌دهد فرزندان این دوران چگونه زندگی کرده‌اند. البته که مخاطب ما تنها نوجوانان نیستند اما درمجموع از این جهت می‌توان کار برای نوجوانان را کار پرچالشی دانست. نوجوانان امروزی با همه محصولات روز روبه‌رو هستند و روایتگری برای آنها کار سختی است. 

لزوم پرداختن به قصه یک نوجوان 
حسین رفیعی، از بازیگران این مجموعه پیش از این درخصوص پرداختن به قصه یک نوجوان در این مجموعه به جام‌جم گفته بود: کودکان و نوجوانان امروزی در آپارتمان حبس هستند و سرشان در گوشی و تبلت است. فضای مجازی هم همین است که دهکده جهانی بزه را خلق می‌کند. یعنی به دنبال این هستند بچه‌ها را با سندرم‌های روحی ــ روانی بسیاری مواجه کنند و به جایی برسانند که در صورت لزوم از آنها بهره‌کشی کنند. فضای مجازی شاید برای بچه‌ها فرصت باشد اما به‌دلیل این‌که در مدارس آموزش استفاده از فضای مجازی  نداشتیم، نمی‌توانیم بگوییم موثر بوده. ذات رسانه‌ملی کار فرهنگی است.وی درخصوص نقشی که در سریال فراری دارد، می‌گوید: من در این مجموعه نقش یک دستیار کارگردان را بازی می‌کنم که به‌دنبال به‌تصویرکشیدن زندگی شخصیت هادی است. هادی مخالف بازی‌کردن در کار اوست. آقای بیگدلی که نقشش را بازی می‌کنم در تلاش برای راضی‌کردن اوست. تلاش می‌کنم پدرش را راضی کنم که هادی در فیلمم بازی کند. درعین‌حال، نقدی هم به برخی ستاره‌ها کردم که بعد از مطرح شدن در سینما، به مردم توجه نمی‌کنند. تلاش کردم شخصیت واقعی خودم باشد و حالت‌های کودکانه «فه‌فه» را دارم که همان سال ۷۷ با امیرحسین مدرس بازی می‌کردم. 

دیگر خبرها

  • یک قصه خیالی به روایت فراری
  • ۱۰ تن عسل فاقد مجوز کشف شد
  • حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد
  • سوخت قاچاق به مقصد نرسید
  • محموله کالای قاچاق ۱۰ میلیاردی به مقصد نرسید
  • کشف ۱۰ تُن عسل بدون مجوز بهداشتی در طبس
  • قصه یک معدن پرماجرای طلا! | آمار عجیب محبوبیت نون خ
  • در سفر با کودکان این باید و نبایدها را رعایت کنید | صلح با همسفران کوچک
  • رونمایی از شبکه نفوذ
  • قاچاقچی با سوخت قاچاق به مقصد نرسید