Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال رأی کامل خود را در خصوص دیدار برگزارنشده سپاهان و پرسپولیس و تأیید رأی کمیته انضباطی اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت رسمی فدراسیون، کمیته استیناف رأی خود را در خصوص تیم‌های پرسپولیس و سپاهان اعلام کرد. متن رأی کمیته استیناف به‌شرح زیر است:

  در خصوص تجدیدنظرخواهی شرکت فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان که اختصاراً باشگاه سپاهان اصفهان نامیده می‌شود، نسبت به دادنامه شماره 1239 مورخ 98/12/8 صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون که دلالت بر اعلام بازنده شدن تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه سپاهان اصفهان با نتیجه سه بر صفر به‌نفع تیم فوتبال بزرگسالان پرسپولیس تهران و پرداخت یک میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه و محرومیت از بلیت‌فروشی و حضور پنجاه‌درصدی تماشاگران خود در اولین بازی به‌عنوان میزبان به‌لحاظ حاضر نشدن در زمین بازی و انجام مسابقه مورخ 98/12/4 مقابل پرسپولیس تهران دارد با عنایت به شرح مفصل ماوقع در رأی تجدید نظر خواسته و نظر به بررسی محتویات پرونده اعم از گزارش داور مسابقه ــ نماینده فدراسیون ــ تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و فدراسیون فوتبال دائر بر برگزاری مسابقه بدون حضور تماشاگران به‌جهت جلوگیری از شیوع همه‌گیر ویروس کرونا ــ ابلاغ تصمیم وزارت بهداشت توسط استانداری اصفهان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان به باشگاه سپاهان به‌عنوان میزبان مسابقه و توجهاً به مداقه در اظهارات طرفین، علی‌الخصوص لایحه تجدیدنظرخواهی باشگاه سپاهان اصفهان آنچه که ملحوظ نظر است این‌که:   1) شیوع همه‌گیر ویروس کرونا موجب شد تا وزارت بهداشت به‌عنوان متولی امر پیشگیری و مهار این بیماری تصمیم به برگزاری مسابقات فوتبال بدون حضور تماشاگران بگیرد که مراتب طی نامه شماره 100/1553 مورخ 98/12/3 به استاندار محترم اصفهان اعلام و ایشان نیز عیناً مراتب را به مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان اعلام و نهایتاً به باشگاه سپاهان ابلاغ می‌شود و بر اساس ماده یک آیین‌نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب 98/5/13 هیئت رئیسه فدراسیون، رعایت مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جزو وظایف تمام باشگاه‌هاست که تصمیم بر انجام بازی بدون تماشاگر در راستای حفظ سلامت آنان ناشی از وظایف و مقررات وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  2) گزارش نماینده فدراسیون حکایت از تأخیر در عزیمت تیم فوتبال سپاهان از محل هتل به‌سمت ورزشگاه به‌جهت ازدحام تماشاگران در محل هتل آنان دارد، در این خصوص و در اجرای بند یک ماده 12 آیین‌نامه یادشده با سی دقیقه تأخیر، زمان مسابقه از ساعت 16:15 به 16:45 تغییر یافته و صرف‌نظر از اینکه طبق بند یک ماده 86 مقررات انضباطی فدراسیون، باشگاه‌ها مکلف هستند تا تمام اقدامات پیشگیرانه را در قبال نقض مقررات و سوء رفتار احتمالی تماشاگران به‌کار بسته و حداکثر تشریک مساعی را در کاهش آثار سوء رفتار آنها قبل، حین و بعد از مسابقه با مقامات رسمی مسابقه و نیروهای انتظامی و امنیتی انجام دهند، باید با توجه به حضور مأموران انتظامی در محل هتل اقامت خود اقدام به عزیمت حضور بموقع در ورزشگاه می‌کردند و این‌که امکان سوار شدن بر اتوبوس اختصاصی تیم به‌جهت ازدحام و ممانعت تماشاگران وجود نداشته است، منطقی نیست، چرا که همان‌گونه که اقدامات نیروی انتظامی در هدایت تیم در سوار شدن اتوبوس موجب اعزام آنها شد، از دقایق و ساعات زودتر نیز ممکن بوده است و در این مورد گزارش نماینده فدراسیون با وصف پیگیری موضوع اعزام تیم به ورزشگاه حاکی از عدم تمایل تیم در سوار شدن به اتوبوس است.   3) زمان‌بندی شروع مسابقه رسمی برابر ماده 8 آیین‌نامه برگزاری مسابقات چنین است که 1:30 ساعت قبل از برگزاری آخرین فرصت حضور تیم‌ها در ورزشگاه و ارائه فهرست اسامی بازیکنان و 60 دقیقه قبل از برگزاری تأیید لیست اسامی تیم‌ها توسط ناظر مسابقه، توزیع فهرست اسامی بین رسانه‌هاست، در حالی که باشگاه سپاهان هیچ‌گاه لیست اسامی خود را ارائه نکرده است. همین‌طور محل گرم کردن بازیکنان در زمین مسابقه است نه در راهروهای ورزشگاه و با وصف اصرار نماینده فدراسیون بر حضور چند نفر از بازیکنان در زمین مسابقه جهت گرم کردن به‌منظور اعلام اراده عملی بر انجام بازی، باشگاه سپاهان از این امر استنکاف ورزیده است.   4) بند 2 ماده 12 آیین‌نامه برگزاری مسابقات در صورتی تأخیر 30دقیقه‌ای دوم را تجویز و در اختیار مسئول برگزاری قرار می‌دهد که امکان برگزاری مسابقه فراهم نشده باشد در حالی که با وصف اقدام باشگاه در تأخیر اعزام به محل ورزشگاه و عدم‌حضور در زمین مسابقه پس از حضور در ورزشگاه موضوع از این بند ماده 12 خارج است.   5) طبق بند یک ماده 96 مقررات انضباطی، اصل بر صحت و درستی کلیه موارد مندرج در گزارش مقامات رسمی مسابقه است که هیئت فوتبال جزو آنها محسوب نمی‌شود، مگر آنکه خلاف آن با دلایل قانونی ثابت شود که دلیلی بر عدم صحت گزارش ناظر بازی وجود ندارد، علی‌ای‌حال با توجه به مراتب مذکور تجدیدنظرخواهی باشگاه سپاهان در قسمت اعلام نتیجه بازی و پرداخت جریمه غیروارد تشخیص و مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی حکم بر تأیید دادنامه معترض‌عنه صادر و اعلام می‌شود. در خصوص عدم بلیت‌فروشی پنجاه‌درصدی، نظر به رعایت حقوق مکتسبه باشگاه و مساعدت در برخورداری تماشاگران از تماشای مستقیم بازی تیم متبوع خود این قسمت نقض و اعلام می‌شود. این رأی قطعی است. انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده فدراسیون برگزاری مسابقات کمیته استیناف باشگاه سپاهان وزارت بهداشت آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۵۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی

به گزارش ورزش سه، پس از اظهارات مدیر تیم سپاهان که در خصوص داوری اعتراض کرده و عملکرد داوران را علیه این تیم خوانده بود، فدراسیون به مصاحبه او واکنش نشان داد.

در اطلاعیه فدراسیون فوتبال آمده است: با اعلام کمیته اخلاق، رضا فتاحی – مدیر باشگاه سپاهان اصفهان جهت ادای پاره ای از توضیحات روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه باید در محل این کمیته حضور داشته باشد. 
در این اطلاعیه تاکید شده است: عدم حضور مانع از برگزاری جلسه رسیدگی و اتخاذ تصمیم نخواهد بود.

این اولین واکنش رسمی کمیته اخلاق به مقررات جدید پیرامون محدودیت اهالی فوتبال برای صحبت در مورد داوری و تیم حریف است.

دیگر خبرها

  • مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
  • دیدار آلومینیوم اراک مقابل پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
  • برگزاری دیدار آلومینیوم - پرسپولیس با حضور تماشاگر
  • آلومینیوم - پرسپولیس، با حضور تماشاگران
  • مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می‌شود
  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • کمیته استیناف محکومیت شجاعی را تایید کرد
  • کاهش جریمه مسعود شجاعی با رأی کمیته استیناف