Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور نیروی انتظامی در این باره گفت: بر اساس تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آن دسته از رانندگانی که مبلغ جریمه‌های رانندگی آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون ریال باشد، مشمول توقیف فیزیکی و سیستمی می‌شوند.

وی ادامه داد: برابر این قانون رده‌های عملیاتی درون و برون شهری پلیس راهور نیروی انتظامی به محض رویت چنین خودروهایی، موظف به توقیف وسیله نقلیه در استان‌های کشور هستند تا این جریمه‌ها پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم‌پور اضافه کرد: رانندگان می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی راهور ۱۲۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ و همچنین مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ از میزان تخلفات خودروی خود مطلع شوند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا همچنین گفت: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که مرتکب تخلفات رانندگی حادثه‌ساز می‌شوند، علاوه بر اعمال جریمه رانندگی، نمره منفی اخذ می‌کنند و در سوابق گواهینامه رانندگی آنان در سامانه اجرائیات ثبت می‌شود.

سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌پور افزود: در صورت تکرار تخلفات یادشده و به حدنصاب رسیدن ۳۰ نمره منفی، در مرحله اول گواهینامه آنان به مدت ۳ ماه ضبط و از رانندگی محروم می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برابر تبصره ۲ ماده هفت همین قانون در صورتی که متخلف به مدت ۶ ماه از زمان آخرین تخلف منجر به نمره منفی، مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود همه نمرات منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته بدون اثر می‌شود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول او محسوب می‌شود.

کد خبر 505890 برچسب‌ها پلیس راهور - شهر پلیس - جریمه و گواهینامه پلیس راهور - جاده‌ها

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور شهر پلیس جریمه و گواهینامه پلیس راهور جاده ها پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه سرعت غیرمجاز بین 600 تا 700 هزارتومان شد

به گزارش صدای ایران، رئیس پلیس راهور فراجا گفت: نرخ جرایم رانندگی در تخلفات حادثه ساز۴ تا ۵ برابر خواهد شد.
سردار تیمور حسینی با بیان اینکه نرخ جرایم رانندگی متفاوت است، گفت: برخی جرایم که خطر وقوع تصادف در آن بیشتر است (تخلفات حادثه ساز) تا ۴ و ۵ برابر افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه هنوز جدول جدید نرخ جرایم به ما ابلاغ نشده افزود: آنچه تصویب شده و منتظر ابلاغ آن هستیم این است که مثلا جریمه سرعت غیرمجاز حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان می‌شود.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه رانندگی در حالت مستی و استفاده از مواد روانگردان یک تخلف بسیار بسیار مهم و در همه دنیا به عنوان شدیدترین نوع مجازات مشخص شده، ادامه داد: جریمه آن حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیش بینی شده است.
حسینی با اشاره به اینکه نگاه پلیس و همه دستگاه های متولی این امر نگاه بازدارندگی است، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ در هر ماه پلیس گزارش ارائه دهد که نسبت به سال گذشته این میزان تخلفات و تصادفات کاهش داشته باشد.
وی زمان اجرا را به محض ابلاغ آن عنوان کرد و افزود: تا طی کردن مراحل اداری، حدودا تا ۱۰ یا ۱۵ روز آینده اجرایی می‌شود.


دیگر خبرها

  • توقیف یک هزارو ۴۰۰ خودرو متخلف در البرز
  • توقیف بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو متخلف و دارای تخلفات حادثه ساز در طرح نوروز ۱۴۰۳ در ایلام
  • توقیف بیش از ۳۰۰ دستگاه خودروی متخلف در ایلام
  • جریمه سرعت غیرمجاز بین 600 تا 700 هزارتومان شد
  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان و بلوچستان در شب‌های قدر
  • جریمه سرعت غیر مجاز ۷۰۰ هزار تومان شد | جریمه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای این تخلف رانندگی | اعلام نرخ جدید برخی جرایم رانندگی توسط پلیس
  • نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز ۵ برابر شد + جزئیات | زمان اجرای جریمه های جدید
  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • افزایش ۵ برابری برخی جرایم رانندگی
  • توقیف ۱۶۸ خودروری متخلف در کردستان