Web Analytics Made Easy - Statcounter

دست‌های اسرائیلی تلاش می‌کنند با حمایت از هنر و امپراتوری رسانه‌ای قدرتمند عربستان سعودی، ارتباط حرمین شریفین را نه تنها با قضیه فلسطین بلکه با جهان عرب و جهان اسلامی قطع و این کشور پادشاهی را بی‌اعتبار و وجهه آن را لکه‌دار کنند. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "عبدالباری عطوان" تحلیلگر برجسته جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای "رای الیوم" به پخش سریال‌هایی جنجال‌برانگیز در کشورهای عربی که درباره یهودیان در منطقه خلیج‌فارس سخن می‌گویند، پرداخته است و هدف از تولید چنین سریال‌ها را پیشبرد روند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و پشت پا زدن به قضیه فلسطین ارزیابی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطوان مقاله خود را طبق معمول با چند سوال در عنوان آن آغاز کرده است: چگونه سریال "ام هارون" و مشابه آن بر کسانی که در پشت‌شان قرار دارند، تاثیری منفی خواهد گذاشت؟ چرا کمپین هدفمند و توهین‌آمیز علیه فلسطینی‌ها نتایج معکوس داشته است؟ آیا فلسطینی‌ها واقعا مسئول وخامت اوضاع و احوال ملت‌ها هستند؟ چرا از سریال‌های "النهایه"(پایان) و "حارس القدس"(پاسدار قدس) تشکر می‌کنیم؟

عطوان نوشت: ماه مبارک رمضان امسال تاریخی خواهد شد نه به این دلیل، که این ماهی است که طی آن حرمین شریفین و تمامی مساجد در کشورهای عربی بسته و مناسک عمره و شاید حج تمتع به خاطر شیوع ایپدمی کرونا لغو شدند بلکه به این دلیل است که این ماه شاهد بزرگ‌ترین کمپین عادی‌سازی شده که رسانه‌های سعودی به توصیه این رژیم و با هماهنگی دولت اشغالگر اسرائیل آن را به راه انداخته‌اند و یک موج گسترده‌ای برای لکه‌دار کردن وجهه ملت فلسطین، که در مقابل این اشغالگر مقاومت و از مقدسات عربی و اسلامی دفاع می‌کنند و هزاران شهید، زخمی و اسیر در این راه تقدیم کرده‌اند، به راه انداخته‌اند.

بعد از سریال "ام هارون"، که آغازگر این کمپین عادی‌سازی است و بدون اشاره به اقدامات صهیونیستی و نقش آن در غصب فلسطین، در مورد یهودیان در شبه‌جزیره عربستان صحبت می‌کند شبکه‌های تلویزیونی سعودی سریال "کمدی" دیگری با عنوان "المخرج 7" پخش می‌کنند که در قسمت دوم آن درباره گرایش مردمی در این کشور سخن گفته می‌شود که فلسطینی‌ها را مسئول وخامت اوضاع عرب‌ها می‌دانند و از عادی‌سازی و برقراری روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیلی‌ها استقبال می‌کنند. ما نمی‌دانیم چه "اشتباهاتی" در این چارجوب در لابه‌لای قسمت‌های بعدی این سریال مطرح می‌شود.

تولید سریال تلویزیونی«ام هارون» /گامی دیگر در راستای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل

قدر مسلم آن است که دست‌ها و طرح‌های اسرائیلی پشت این گرایش قرار دارند و از آن، یعنی استفاده از هنر و امپراتوری رسانه‌ای قدرتمند عربستان سعودی حمایت می‌کنند تا ارتباط حرمین شریفین را نه تنها با قضیه فلسطین بلکه با جهان عرب و جهان اسلامی قطع و این کشور پادشاهی را بی‌اعتبار و جایگاه و وجهه آن را تخریب کنند و همجنین جریان رو به رشدی که خواهان "بین‌المللی کردن حرمین شریفین" است را تشویق کنند.

این هدیه قدرتمند ضد مردمی در جهان عرب و اسلام، که هم‌اکنون در اکثر رسانه‌های اجتماعی بازتاب دارد، تأیید می‌کند که قضیه محوری جهان عرب( فلسطین) بزرگ‌ترین برنده این کمپین است در حالی‌که، طرف‌های رسمی سعودی که پشت این کمپین قرار دارند، بزرگ‌ترین بازنده در کوتاه‌مدت و بلندمدت در داخل کشور و در جهان عرب و در جهان اسلام هستند.

می‌خواهیم چند سوال خطاب به طرف‌های رسمی سعودی که پشت این جنگ خشن علیه ملت فلسطین قرار دارند و آنها را به وخامت اوضاع عرب‌ها متهم می‌کنند، مطرح کنیم:

نخست: آیا فلسطینی‌ها پشت جنگ‌ خونین کنونی که از 5 سال پیش در یمن آغاز شده، قرار دارند و آیا آنها هواپیماهای ساخت آمریکا را برای بمباران مراسم شادی و مجالس عزا و بیمارستان‌ها و مدارس و نیز قتل و مجروح کردن صدها هزار یمنی، و گرسنه اعزام می‌کنند و یا این‌که آیا آنها بیش از 20 میلیون یمنی را گرسنه نگه داشته و بیش از 200 میلیارد دلار هزینه این جنگ را از خزانه سعودی از هدر دادند؟

دوم: آیا فلسطینی‌ها هستند که 450 میلیارد دلار را یکجا به "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفرش به ریاض و نیز هدیه 100 میلیون به دخترش "ایوانکا" و موسسه خیریه او تقدیم کردند و آنها هم با الحاق قدس و بلندی‌های جولان، انتقال سفارت آمریکا به پایتخت مقدس و اجرای "معامله قرن" برای حذف قضیه فلسطین، به نحو احسن به این هدیه و بذل و بخشش‌ها پاسخ دادند و در حال حاضر برای حمایت از الحاق کرانه باختری و دره اردن( غور اردن) آماده می‌شوند؟

سوم: آیا مسئولان سعودی، که پشت این کمپین بر ضد ملت فلسطین قرار دارند، حجم توهین‌ها و اتهامات مطرح‌شده علیه سعودی‌ها مبنی بر خیانت، که در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده و از سوی ملت‌های عربی مطرح شده است را دنبال می‌کنند و این‌که چگونه وجهه این پادشاهی پیش آنها تخریب شده است؟ البته انتقادها و مواضع آنها حقیقی است و آنها ارتش سایبری نیستند و پولی دریافت نکرده‌اند.

چهارم: آیا فلسطینی‌ها هستند که فتیله جنگ نفت را برای دومین بار، یعنی یک بار در سال 2014 و بار دوم طی ماه جاری میلادی، شعله‌ور و بازارهای نفت را با میلیون‌ها بشکه نفت اضافی پر کردند که در نتیجه آن، بهای نفت در بحران نخست به 110 دلار به زیر 30 دلار سقوط کرد و در بحران جاری بهای نفت به منفی 37 دلار کاهش یافت و چنین وضعیتی به فروپاشی سازمان "اوپک" و تحمیل خسارات هنگفت به تولید کنندگان داخلی و خارجی، که بیشترشان از کشورهای عربی و اسلامی مانند کویت، امارات، نیجریه، اندونزی، الجزایر، لیبی، قطر، پادشاهی عمان و بحرین و همچنین خود عربستان سعودی هستند، منجر شده است.

اگر اینها بر این باورند که اسرائیل می‌تواند از آنها محافظت کند، اشتباه می‌کنند؛ زیرا اسرائیل دیگر نمی‌تواند از خودش محافظت کند و از سال 1967 در هیچ جنگی پیروز نشده است و به دلیل ترس و وحشت از موشکباران تل‌آویو، تانک‌های آن نمی‌توانند اندازه یک وجب در خاک نوار غزه پیشروی کنند. وحشت حاکم بر اسرائیلی‌ها را به دلیل ایجاد سه شکاف در حصار مرزی مشترک لبنان با فلسطین اشغالی دیدیم. شاید اینجا نیاز باشد به صدها هزار موشک پیشرفته و نقطه‌زنی اشاره کنیم که در دست مردان مقاومت در لبنان، نوار غزه، یمن، عراق و سوریه است.

پاسخ افتخارآمیز به این کمپین عادی‌سازی سعودی و سریال‌های آن از طریق پخش دو سریالی، که روح مقاومت را تجسم بخشیده و بر محق بودن قضیه فلسطین تأکید کرده‌اند، داده شده است:

نخست: سریال مصری "النهایة"( پایان)، که هم‌اکنون به مناسبت ماه مبارک رمضان از یکی از شبکه‌های رسمی مصر پخش می‌شود و از آزادسازی قدس و بازپس‌گیری کامل فلسطین و نیز فرار اسرائیلی‌ها به کشور اصلی‌شان که از آنجا آمده‌اند، سخن می‌گوید.

دوم: سریالی با عنوان "حارس القدس"(پاسدار قدس) که از تلویزیون "المیادین" طی ماه مبارک رمضان پخش می‌شود و موضوع آن شرح زندگی اسقف سوری "هیلاریون کاپوچی" است. اسقف کاپوچی به دلیل فعالیت‌های ضد صهیونیستی‌اش در سال 1974 توسط رژیم اشغالگر قدس به 12 سال زندان محکوم شد اما چهار سال بعد با وساطت کلیسای رم از زندان آزاد و به شهر رم ایتالیا تبعید شد. او همواره در سنگر واحدی با مقاومت قرار داشت و با خودروی خود به مقاومت سلاح ارسال می‌کرد و لیاقت لقب "شهید قدس" را دارد.

ملت‌های عربی در حوزه خلیج‌فارس با هر فرقه و نژادی، و در راس آنها مردم سرزمین حرمین شریفین، آماده هستند تا خونشان را فدای قضایای جهان عرب و جهان اسلام از جمله قضیه فلسطین کنند و هرگز از تقدیم صدها شهید برای یاری این قضیه دریغ نمی‌کنند.

آنچه این افرادی که کمپین عادی‌سازی به راه انداخته‌اند، نمی‎دانند این است که وفتی آنها گام‌های عادی‌سازی را به سمت رژیم اشغالگر برداشتند و خود را به آغوش ترامپ و دامادش "جراد کوشنر" انداختند، قیمت هر بشکه نفت 110 دلار و نیز صندوق‌های حاکمیتی‌شان حاوی بیش از 2 تریلیون دلار بود. حالا که بهای نفت به صفر نزدیک شده است، چرا ترامپ خاطرخواه آنها بشود یا از آنها دفاع کند؟ ذخایر آنها آب شده است. همین وضعیت در مورد نتانیاهو نیز به صورت جدی صدق می‌کند.

سریال‌های "ام هارون" و "المخرج 7" بر مشروعیت قضیه فلسطین و بر حق بودن و نیز گرد آمدن اعراب پیرامون آن تاثیری منفی نخواهد گذاشت همچنان‌که بر کسانی که پشت این دو سریال قرار دارند، تاثیری منفی نخواهد داشت و این ملت‌ها برای متوقف کردن این اهانت‌ها در آینده نزدیک وارد عمل خواهند شد.. قضیه فلسطین قضیه ملت، عقیده و عدالت است...

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمپین عادی سازی آیا فلسطینی ها حرمین شریفین قضیه فلسطین قرار دارند جهان عرب ام هارون سریال ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش از ارمنستان و آذربایجان خواست به مشخص‌ کردن مرزها ادامه دهند

به گزارش قدس آنلاین، روز جمعه هشتمین نشست کمیسیون‌های تعیین حدود مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار شد و ایروان موافقت کرد چهار روستا را که از اوایل دهه ۱۹۹۰ کنترل می‌کرد، به جمهوری آذربایجان بازگرداند.

دوجاریک روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: دبیرکل از نزدیک روند عادی‌سازی روابط میان ارمنستان و آذربایجان را دنبال می‌کند. او از توافق حاصل شده در ۱۹ آوریل بین کمیسیون‌های دولتی مربوطه در مورد تحدید حدود مرز بین ارمنستان و آذربایجان استقبال می‌کند و طرفین را تشویق می‌کند تا به تحدید حدود و تعیین مرزهای باقی‌مانده و رسیدگی به همه مسائل دوجانبه در جهت عادی‌سازی کامل روابط ادامه دهند.

به گزارش اسپوتنیک، قفقاز جنوبی یکی از مناطق پر از درگیری در جهان محسوب می‌شود که بخشی از آن به دلیل درگیری طولانی مدت بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ است. در سپتامبر ۲۰۲۳، آذربایجان کنترل این منطقه را که عمدتا از ارمنی‌ها تشکیل شده بود، به دست گرفت و تقریبا همه ساکنان محلی آن به ارمنستان فرار کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • بی‌حجابی؛ از عادی‌سازی در سینمای خانگی تا برخورد در خیابان!
  • طالبان: آماده همکاری با «او.آی.سی» در قضیه فلسطین هستیم
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد
  • اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
  • غزه : اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
  • ۲ ضربه مهلک حزب الله لبنان به اشغالگران
  • ۲ ضربه مهلک حزب الله به اشغالگران
  • گوترش از ارمنستان و آذربایجان خواست به مشخص‌ کردن مرزها ادامه دهند