Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@11:34:21 GMT

۳۰ درصد سنگ‌های تزئینی اصفهان خام صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۷۷۹۸

۳۰ درصد سنگ‌های تزئینی اصفهان خام صادر می‌شود

ایرج موفق روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هم اکنون خام فروشی از بزرگترین مشکلات صنعت سنگ کشور است اظهار داشت: بیشتر ذخایر معدنی سنگ‌های تزئینی کشورمان به صورت خام صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه خام فروشی ارزش افزوده‌ای برای ما به همراه ندارد تصریح کرد: خام فروشی سنگ موجب انتقال ارزش افزوده این صنعت به خارج از کشور شده و چنانچه فرآوری و جلوگیری از خام فروشی سنگ به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، به افزایش پنج تا ۶ برابری ارزش افزوده و اشتغال منجرخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان یکی از مهمترین مشکلات صنعت معدن در این استان را بازسازی و نوسازی نکردن بسیاری از این واحدهای فرآوری به ویژه در بخش سنگ‌های تزیینی دانست  و افزود: معدن داران باید به سمت ساخت و تولید یا واردات تجهیزات جدید در عرصه فرآوری مواد معدنی حرکت کنند و برای این کار می‌توانند از تسهیلات طرح رونق تولید استفاده کنند.

وی بیان کرد : محصولات تولیدی واحدهای فرآوری به‌ دلیل قدیمی بودن دستگاه‌ها و تجهیزات از کیفیت لازم برخوردار نیست و قدرت رقابت چندانی در بازارهای جهانی ندارند.

موفق خاطرنشان کرد: معدن داران اصفهان باید تلاش بیشتری درباره بازاریابی و صادرات محصولات خود داشته باشند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص جلوگیری از خام فروشی محصولات تولید داخل در حوزه های مختلف گفت:  پدیده خام فروشی ضربه سنگینی به پیکره صنعت سنگ وارد کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه ظرفیت تولید سالانه معادن استان اصفهان ۴۸ میلیون تن است، یادآور شد: سنگ‌های تزئینی، طلا، شن و ماسه، سنگ آهک، سنگ آهن، مس، سرب و روی از مهمترین محصولات و تولیدات معادن این استان محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:اصفهان به عنوان یکی از استان‌های با ظرفیت‌های بالای معدنی در کشور، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال دارد که نزدیک به ۴۰۰ واحد از آن سنگ‌های تزئینی است.

 موفق با بیان اینکه سال گذشته ۳۴۱ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در این استان وصول شده است اضافه کرد: اصفهان از نظر تعداد معادن فعال در صدر استان‌ها اما از نظر حقوق دولتی در رده چهارم کشور جای گرفته است.

حقوق دولتی عبارت از درآمد دولت ناشی از استخراج، بهره‌برداری و برداشت هر واحد از ماده یا مواد معدنی است.

وی با بیان اینکه سال ۹۷ نیز ۲۳۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن از استان اصفهان وصول و به خزانه کشور واریز شد ادامه داد: مبالغ تعمیم یافته از حقوق دولتی معادن وصول شده برای طرح‌های معدنی، راه‌ها و زیرساخت‌های بخش معدن هزینه می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: سال گذشته ۳۵ فقره پروانه اکتشاف، ۲۹ فقره گواهی کشف و ۲۸ فقره پروانه بهره برداری در بخش معدن این استان صادر شد.

استان اصفهان یکی از قطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور است و ۸۴۰ معدن با اشتغال هشت هزار و ۹۹۱ نفر دارد.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اشتغال اصفهان درآمد رهبر معظم انقلاب سازمان صنعت معدن و تجارت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سنگ های تزئینی حقوق دولتی خام فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۱۷ پرونده تخلف صنفی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در قم تشکیل شد

سیاوش فولادی وندا گفت: از ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ تا کنون تعداد هشت هزار و ۶۸۵ واحد صنفی توزیعی – خدماتی در استان قم بازدید شده که منجر به شناسایی یک هزار و ۶۱۷ واحد متخلف شده‌است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: همچنین با همکاری دستگا‌هایی اعم از تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، غله و خدمات بازرگانی، بسیج، راه شهرسازی، میراث فرهنگی، دامپزشکی، فرمانداری، مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو و دیگر نهاد‌ها تعداد یک‌هزار و ۷۸ مورد بازرسی مشترک انجام شد که از این تعداد ۲۷۰ پرونده به ارزش ۱۵ میلیارد و ۱۹ میلیون پرونده تشکیل شده‌است.

او ادامه داد: برای این واحد‌های صنفی پرونده تخلف به ارزش چهار هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال تشکیل و به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد.

فولادی وندا گفت: در طی این مدت ۷۳۳ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۲۴ اعلام که ۵۳۵ مورد بررسی قرار گرفته‌است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم تاکید کرد: از عموم شهروندان استان قم تقاضا می‌کنیم هر گونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر موارد را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

گفتنی‌است براساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صنعت نفت با اقدام‌ جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • صنعت نفت با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • ۱۶۱۷ پرونده تخلف صنفی ویژه نوروز ۱۴۰۳ در قم تشکیل شد
  • پدرخوانده هوش مصنوعی کیست؟!
  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • ریشخند فولاد مبارکه به تحریم‌ها