Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@23:16:25 GMT

کلاس های آموزش قرآن کریم به صورت مجازی برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۷۹۳۴

کلاس های آموزش قرآن کریم به صورت مجازی برگزار می شود

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: کلاس های آموزش قرآن کریم موسسه های قرآنی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می شود.

«مهدی طاهری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: کلاس های آموزش قرآن کریم موسسه های قرآنی با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: همزمان با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی موسسه های آموزش قرآن کریم در سطح استان برنامه ریزی برای آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری و هم اکنون قرآن آموزان از این طریق به آموزش های قرآنی خود ادامه می دهند.

 

وی اظهار داشت: کلاس های مجازی آموزش قرآن کریم در رشته های حفظ و قرائت با حضور اساتید برجسته در پیام رسان های داخلی برگزار می شود.

 

طاهری افزود: پویش قرائت قرآن کریم و ختم قرآن به نیت رفع بلا و سلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در فضای مجازی از دیگر اقدام های آموزشی برای قرآن آموزان این موسسه ها است.

 

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: ارزیابی متعلمین نیز از طریق فضای مجازی پیگیری می شود تا آموزش های ارائه شده مورد سنجش قرار گیرد.

 

این مقام مسئول اعلام داشت: این روند تا زمان بازگشایی موسسه های قرآنی ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند از طریق فضای مجازی در کلاس های قرآنی موسسه ها ثبت نام و از خدمات آموزش های قرآنی بهره مند شوند.

 

طاهری عنوان کرد: طبق توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص آموزش قرآن کریم به نوجوانان و جوانان، آموزش های قرآنی موسسه ها در زمان شیوع بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

 

معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اذعان داشت: خانواده ها می توانند از ظرفیت های فضای مجازی برای آموزش قرآن کریم فرزندان خود در ایام اوقات فراغت استفاده کنند.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترویج معارف قرآن کریم دوره آموزش قرآن کریم توسعه و ترویج قرآن کریم اردبیل معاون قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آموزش قرآن کریم شیوع بیماری کرونا برگزار می شود فضای مجازی موسسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 

رضا مراد صحرایی، وزیرآموزش و پرورش در شصت و یکمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن ضمن تبریک پیروزی سپاه پاسداران گفت: آنچه که مساله جدی ما است موضوع تمرکز بر قرآن است؛ تاکید می‌کنم در قرآن تمرکز کنیم و آن را اولویت دهیم.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش در یک سالی که گذشت در حوزه قرآن کار‌های مهمی انجام داد؛ یکی از کار‌های بسیار راهبردی مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برای جذب نخبگان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان است.

صحرایی بیان کرد: آموزش و پرورش برای مهر ۱۴۰۳ از بین قرآنی‌ها بدون آزمون، دانشجو معلم می‌گیرد. بجز قرآنی‌ها فرهنگی‌ها، ورزشی‌ها و هنری‌ها نیز جذب دانشگاه می‌شوند، اما تمرکز بر جذب حافظان و قاریان قرآن است.

وی فزود: سال گذشته سال ساماندهی مهدکودک‌ها بود و سازمان تعلیم و تربیت کودک تاسیس شد تا این امر ساماندهی شود.

او ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نیز مورد تاکید است؛ معاونت پرورشی و فرهنگی سازوکار بهره‌مندی از ظرفیت‌های موسسات قرآنی را برای برگزاری کلاس‌های روخوانی، تربیت حافظ، قاری قرآن و همچنین انتقال مفاهیم فراهم کند.

صحرایی گفت: کارگروه‌های ۴ گانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن حداقل ماهی یک بار جلسه برگزار کنند تا فعالیت‌ها پیگیری شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره طرح اتقان تصریح کرد: طرح اتقان نیاز به پشتوانه دارد؛ آموزش و پرورش برای اجرای طرح‌های قرآنی باید همراهی شود، اما همچنان آموزش و پرورش قربانی عدم توجه دستگاه‌هایی شده است که باید در رفع این موضوع همراه باشند.

وی افزود: ما مدعی هستیم و از همه می‌خواهیم تا برای اجرای طرح اتقان به ما کمک کنند. طرح اتقان باید حداقل در ۱۵ استان اجراسازی شود و برای کاهش هزینه‌ها برخی از جلسات را غیر حضوری کرده و از معلمان نیز هزینه دریافت کنیم.

او ادامه داد: آموزش و پرورش باید به معلمان آموزش قرآن بدهد و تمام معلمان، روخوانی قرآن و انس قرآن را بلد باشند.

وی افزود: آموزش و پرورش باید اقداماتی را انجام دهد که بیش از نیم میلیون معلم در طرح مسطورا شرکت کنند که تاکنون ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.

او ادامه داد: در گوگل، سایت آموزش و پرورش یکی از پر مشاهده‌ترین سایت‌های ایرانی است.

وی افزود: ۶۰۰ هزار نفر در کنکور فرهنگیان ثبت نام کرده‌اند. ما باید مدارس را تقویت کنیم نه این که مدرسه را در کنار مدرسه بسازیم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • این افراد معلم می‌شوند
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است
  • محفل انس قرآن کریم در پایگاه دریایی بوشهر برگزار شد