Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف پاسداشت حافظان قرآن کریم، در سالروز مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن، از سوی معاونت قرآن و عترت مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به ۱۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم اهدا شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، «عبدالهادی فقهی زاده» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تقدیم هدیه نقدی به ۱۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم که در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، موفق به نمره قبولی شده اند، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
فقهی زاده با اشاره به سالروز مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن کریم گفت: در طول ۹ سال گذشته اقدامات مختلفی در خصوص مطالبه رهبر معظم انقلاب از سوی نهادها و دستگاه های دولتی و مردمی صورت گرفته است که بی شک در ترویج فرهنگ قرآنی و توجه بیشتر به اهمیت حفظ قرآن کریم مؤثر است؛ اما به هر حال تا رسیدن به این هدف بزرگ، فاصله زیادی در پیش است. 
 

وی گفت: معاونت قرآن و عترت در این زمینه در طول سال های گذشته تلاش کرده است با برنامه های مختلف و از طریق حمایت از مؤسسات قرآنی مردمی در این راستا گام بردارد.
 
 

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امسال نیز در سال روز مطالبه رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفته ایم از حدود ۱۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم که در هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، موفق به نمره قبولی شده اند، در حد توان تقدیر کنیم.
 

بنا بر گزارش  روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ رهبر معظم انقلاب، در آغازین روز رمضان سال 1390 در دیدار با حافظان، قاریان و اساتید قرآنی، مطالبه‌ای را در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن مطرح کردند. معظم‌له در بیاناتشان چنین فرمودند: " ... یکی از چیزهایی که می‌تواند تدبّر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است. ما حافظ قرآن، کم داریم. من قبلاً گفتم که در کشور ما حداقل باید یک میلیون نفر حافظ قرآن باشند، حالا یک میلیون که عدد کمی است نسبت به این جمعیتی که ما داریم؛ امّا حالا چون دوستان الحمدللَّه یک مقدماتی فراهم کرده‌اند، کارهائی را مشغول شده‌اند و دارند برنامه‌هائی را فراهم می‌کنند برای اینکه ان‌شاءاللَّه حفظ راه بیفتد، ما هم امیدمان بیشتر شده و به جای یک میلیون، می‌گوئیم ان‌شاءاللَّه ما باید 10 میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم ...".


اسامی 1800 نفر حافظ کل قرآن کریم که از سوی معاونت قرآن تکریم شده اند ، به شرح ذیل است :
 

https://qia.farhang.gov.ir/ershad_content/media/image/2020/04/962262_orig.pdf

 

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: مطالبه رهبری مقام معظم رهبری مطالبه رهبر معظم انقلاب حافظ کل قرآن کریم معاونت قرآن حافظ قرآن شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)،حجت الاسلام محمد عدیده در مراسم تجلیل از فعالین قرآنی این منطقه، با بیان اینکه در مشهد زمینه‌ های فعالیت فرهنگی قرآنی زیادی وجود دارد، اظهار کرد: در مشهد فرصت پرداختن به فرهنگ قرآنی مهیاست و باید آنچه که لازمه زندگی است، از قرآن کریم دریافت و استخراج کنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور افزود: مسلماً قرآن کتاب زندگی همه ماست و نباید بدون استفاده در کنج خانه‌ها بماند، بلکه آیات قرآن به ما قائده زندگی کردن را می‌آموزد و باید از آن بهره برد.

وی با اشاره به حفظ قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه اظهار کرد: امروزه تلاوت‌ها و قرائت‌های قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی نسبت به قبل پیشرفت چشمگیری داشته است، اما تا قرآنی شدن جامعه و رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. 

عدیده با بیان اینکه خانه‌ها و مؤسسات قرآنی نماد حرکت مردمی در فرهنگ دینی ما هستند و باید روز به روز تقویت شوند، خاطر نشان کرد: نگاه ما نگاه تربیت محور و فراتر از قرائت و تلاوت قرآن کریم است و باید سبک و قواعد قرآنی در زندگی مردم جاری شود.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به اینکه همه باید برای حفظ قرآن کریم تلاش و دامنه جامعه قرآنی را گسترش دهیم، تصریح کرد: اگر جلسات خانگی قرآن کریم با رویکرد تربیت قرآنی در منازل باب شود، جوانان و نوجوانان با قرآن کریم انس خواهند گرفت.

فاطمه سعادتیان

دیگر خبرها

  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نانوای حافظ قرآن کریم مورد تقدیر قرار گرفت
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • تقدیر از نانوای حافظ قرآن کریم در اسفراین
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر
  • مخالفت با پرداخت جایزه نقدی به برندگان المپیک
  • گفت و گو با حافظ : ساقی شده منشی اداره (فیلم)
  • ترویج زندگی قرآنی در جامعه امروزی ضروری است