Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:25:51 GMT

نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس جدی گرفته نشده است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۸۰۲۰

نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس جدی گرفته نشده است

حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه شعار انتخاب شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال ۹۹، ترسیم خط فکری و مبنای اقدامات قوای سه گانه کشور است، اظهار داشت: شعار سال ۹۹ چراغ راه قوای سه گانه است و باید بر محور همین شعار برنامه ریزی شود و کارها پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هر قوه‌ای بر اساس وظیفه قانونی خود برای تحقق شعار سال عمل خواهد کرد , دولت، قوه قضائیه و مجلس هرکدام به گونه‌ای باید در این مسیر حرکت کنند تا شعار سال محقق شود، عنوان کرد: مجلس یازدهم شورای اسلامی باید در این راستا به دنبال قوانینی باشد که جهش تولید اتفاق بیافتد و نمایندگان باید در این زمینه بیاندیشند و عمل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر در مجلس شورای اسلامی قوانین دست و پاگیری داریم که جلوی جهش تولید را گرفته است باید آن قوانین را از بین ببرند، یا آنها را حذف و بازنگری کنند و یا اگر از لحاظ قانونی خلأ داریم باید این خلأ پر شده و تکالیف جدیدی تدوین شود.

حجت الاسلام شبستری تصریح کرد: به عقیده من همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند راه حل مشکلات اقتصادی تمرکز بر مسأله تولید است، وظیفه اهم و اولیه مجلس باید همین باشد که بررسی کند که چه کنیم تا در حیطه انجام وظایف خود این شعار نیز محقق شود.

وی قانون گذاری و نظارت را از وظایف مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: مسأله نظارت، تکلیفی است که قانون اساسی بر عهده مجلس گذاشته و متأسفانه به نظر می‌آید که بحث نظارت، هم بر حسن اجرای قوانین و هم بر فتار نمایندگان مجلس، آن طور که باید و شاید جدی گرفته نشده و اجرایی نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید به عنوان یک ناظر به عملکرد بخش اجرایی کشور نظارت کند، تاکید کرد: مجلس، هم در زمینه وضع قوانین و هم در زمینه نظارت بر اجرای قوانین وظیفه دارد و مشکلات اقتصادی نیز در رأس عموم مشکلات است‌.

حجت الاسلام شبستری در پایان با تاکید بر اینکه اگر نماینده‌ای تخلفی دارد باید با تخلف او برخورد شود، خاطرنشان کرد: وظیفه قانونی مجلس که بر اساس آن هم مردم نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند، قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است و از سوی مجلس باید در این زمینه گام‌های جدی تری برداشته شود.

کد خبر 4911244 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس مجلس خبرگان رهبری هیئت دولت قانون اساسی قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام حسن روحانی ایالات متحده آمریکا ارتش جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حسن روحانی ماه مبارك رمضان محمدجواد ظریف ایران جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، جو بایدن پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، تحت فشار فزاینده‌ای برای لغو معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران قرار گرفته است. این فشارها بیشتر از سوی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره وارد شده است. 

ایالات متحده برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ تحریم‌های ۱۰ میلیارد دلاری را لغو کرد و به ایران این امکان را داد تا به پول مسدود شده خود دسترسی داشته باشد.

حجم ویدیو: 4.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • فسخ یکطرفه قراداد تامین آب منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خلاف قوانین است/چوب لای چرخ صنعت نگذارید
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است