Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه هم‌اندیشی رئیس جمهور با روسا و مدیران پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، جعفر قیصری دراین جلسه که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با بیان اینکه ۳۰ شرکت فناور مستقر در شهرک در حال حاضر مشغول تولید محصولاتی برای مقابله با کرونا هستند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ شرکت در زمینه مواد ضدعفونی کننده، پنج شرکت در زمینه تجهیزات بیمارستانی و تنفسی، چهار شرکت در زمینه تولید ماسک و یک شرکت در زمینه تولید تصفیه هوا فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین یک شرکت در زمینه تولید تب سنج غیر تماسی، چهار شرکت در زمینه دستگاه‌های ضدعفونی کننده، چهار شرکت در زمینه سامانه‌های برخط و خدمات IT و یک شرکت در زمینه خط تولید ماسک فعالیت می‌کند.

قیصری به ایجاد خط تولید ماسک سه لایه اشاره و یادآور شد: در حال حاضر ۱۷ خط تولید توسط این شرکت ایجاد شده است.

رئیس این مرکز علم و فناوری به سامانه راهکار هوشمندانه تنظیم الکترونیکی بازار (رهتاب) اشاره کرد و افزود: با به کارگیری سامانه رهتاب، شناسایی نیازهای گروه‌های متفاوت شهروندان توسط کارگروه تنظیم بازار استان، با سهولت و دقت بیشتری صورت می گیرد و همچنین امکان قیمت‌گذاری یکپارچه و مدیریت قیمت‌ها مقدور خواهد بود.

وی اضافه کرد: با به کارگیری سامانه رهتاب، امکان رصد جریان کالا از بدو ورود به انبارهای تامین کنندگان استان و سپس انبارهای توزیع کنندگان و پذیرندگان فراهم می‌شود و احتکار و یا قاچاق کالا، کاهش چشمگیری خواهد یافت.

رئیس جمهور نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به سامانه رهتاب گفت: این بسیار خوب است که شرکتی از ابتدای تولید تا وقتی محصول به دست مصرف کننده برسد، این زنجیره را ایجاد و کنترل کند تا توزیع محصولات به صورت عادلانه انجام شود.

حسن روحانی ادامه داد: تقویت بیش از پیش زنجیره روابط و همکاری دانشگاه، تولید کننده و پارک های علم و فناوری ضروری است و بی تردید این روند به نفع هر سه بخش خواهد بود.

رئیس جمهور، روند شتابان درآمدزایی و اشتغال‌زایی پارک‌های علم و فناوری کشور را بسیار ارزنده خواند و اظهار کرد: از سال ۹۲ تا امروز ۱۹ درصد بر شمار پارک‌های علم و فناوری کشور افزوده شده و همزمان شرکتهای دانش‌بنیان فعال در پارک های علم و فناوری در سال گذشته موفق به کسب درآمد ۱۳ هزار میلیارد تومانی شدند.

کد خبر 421115

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شرکت های دانش بنیان رئیس جمهور حسن روحانی خط تولید ماسک شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پارک های علم و فناوری شرکت در زمینه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به منظور تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی- تحقیقاتی و تقویت تعامل و همکاری‌ها میان دانش پژوهان داخل و خارج از کشور درعرصه‌های نوین علوم شناختی و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی درحوزه‌های علوم شناختی، دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی اردیبهشت 1403 در تهران برگزار می‌شود.

این همایش از یک سو تحقیقات بنیادین در زمینه کارکرد‌های شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری‌های عصب شناختی به مدت سه روز از ۲۶ اردیبهشت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

در این رویداد بین المللی موضوعاتی همچون آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی شناختی، زبانشناسی شناختی، شناخت اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب شناختی، علوم اعصاب شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدلسازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز- رایانه و فناری عصبی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

برگزاری این همایش می‌تواند به توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاورد‌های آن در زمینه‌های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشور‌های مختلف از آسیا، اروپا و امریکا بصورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه؛ تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته‌ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می‌گذارند.

در مدت برپایی این همایش چندین غرفه در حوزه‌های مختلف شناختی نیز دایر و پوستر‌هایی نیز به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد