Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@21:21:58 GMT

​پذیرش ۴۷۰ طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران گلستان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۹۳۱۴

​پذیرش ۴۷۰ طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران گلستان

حسینی‎واعظ با اشاره به آغاز ثبت‎‌نام حوزه‌های علمیه خواهران گلستان از اول اردیبهشت ماه جاری، گفت: ۴۷۰ نفر در حوزه‌های علمیه استان پذیرش می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیده نفیسه حسینی واعظ» صبح امروز (سه شنبه 9 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: ثبت نام و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران همزمان با سراسر کشور از اول اردیبهشت ماه جاری در استان گلستان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر حوزه‎های علمیه خواهران گلستان ادامه داد: پذیرش در مقطع عمومی(سطح دو) به صورت حضوری، در مقطع تکمیلی(سطح سه) به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری و در مقطع تخصصی(سطح چهار) به صورت حضوری انجام می شود.

 

وی ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه خواهران در گلستان را 470 نفر اعلام کرد و افزود: ظرفیت پذیرش در سطح دو 395 نفر، در سطح سه 55 نفر و در سطح چهار 20 نفر است.

 

حسینی واعظ با بیان اینکه پذیرش در مقطع عمومی(سطح دو) براساس سوابق تحصیلی و معدل کل است و آزمون ندارد، یادآور شد: متقاضیان دارای مدرک دیپلم از بین متولدین 59 به بعد و افراد دارای مدرک سیکل از بین متولدین 82 به بعد پذیرش می شوند.

 

مدیر حوزه‎های علمیه خواهران گلستان نحوه سنجش در مقطع تکمیلی را براساس آزمون و مصاحبه علمی دانست و گفت: حوزه علمیه خواهران در مقطع تخصصی در استان گلستان در سه رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و کلام اسلامی طلبه می پذیرد.

 

وی تصریح کرد: پذیرش خواهران حوزه‌های علمیه گلستان در مقطع تخصصی در دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی انجام می شود.

 

حسینی واعظ با بیان اینکه زمان برگزاری آزمون حوزه‌های علمیه خواهران متعاقباً اعلام می شود، خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه انجام شده با جامعه‌المصطفی اتباع خارجی می‌توانند با دریافت کد در مدارس علمیه ثبت‌نام کنند.

 

مدیر حوزه‎های علمیه خواهران گلستان افزود: فارغ‌التحصلان دانشگاهی با تطبیق دروس می‌توانند در حوزه‌های علمیه ادامه تحصیل دهند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 447 طلبه در حوزه های علمیه خواهران مشغول تحصیل هستند، بیان کرد: یک هزار و 758 طلبه خواهر در استان گلستان فارغ التحصیل شدند.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: پذیرش طلبه خواهر پذیرش حوزه های علمیه حوزه های علمیه خواهران گلستان حوزه های علمیه حسینی واعظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور(عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه‌ مظاهر فساد و تباهی»³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_سوره‌ آل عمران آیه ۱۰۴

۲_بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • حوزه علمیه خواهران سمنان طلبه می‌پذیرد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • چگونه طلبه شویم؟