Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک از برگزاری همایش ملی تهدیدات و فرصت های بیماری کرونا به صورت مجازی در اراک خبر داد.

دکتر علیرضا کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی اراک، بیان کرد: براساس این تفاهم‌نامه همایش ملی به صورت مجازی با محوریت تهدیدات، فرصت ها و عوامل موثر بر پیشگیری و درمان بیماری کرونا و تهدیدات و فرصت ها و تاثیرات این بیماری در جامعه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این همایش، اطلاع رسانی درخصوص تهدیدات بیماری کرونا، زمینه کاهش این تهدیدات، فرصت های ایجاد شده بر اثر این بیماری و چگونگی استفاده از فرصت ها و نحوه بهتر و عادی زندگی کردن در کنار این ویروس و راهکارهای جلوگیری از پیشرفت بیماری، گفت و گو در خصوص درمان های جدید و پیشرفت های حاصل شده در این حوزه، آمارهای مرتبط با کرونا در کشور، مداخلات این بیماری و اقدامات اجرایی را مورد هدف قرار داده است و مقالات پیرامون این مباحث دنبال خواهد شد.

کمالی با اشاره به اینکه زمان دقیق برگزاری این همایش هنوز مشخص نیست، اما در مردادماه یا شهریورماه برگزار خواهد شد، گفت: برای این همایش مقالاتی را از تمامی دانشگاه های داخل و خارج از استان پذیرش خواهیم داشت که پس از داوری و تایید، در همایش ارائه می شوند.

وی افزود: یکی از اقدامات مد نظر این است که مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش در مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک در قالب یک شماره ویژه به نام کرونا چاپ شود که قطعا امتیازی برای پژوهشگران و نویسندگان خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه مسلما برگزاری چنین همایشی به شکل مجازی نیازمند زیرساخت ها و بسترهای مناسب ارتباطی و اینترنتی است، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی این بستر را در کنار سایت همایش و پشتیبانی فراهم خواهد کرد، همچنین روسای دو دانشگاه علوم پزشکی و آزاد اسلامی اراک ریاست همایش را عهده دار هستند و معاون آموزشی دانشگاه آزاد به عنوان دبیر اجرایی و معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دبیر علمی برای این همایش انتخاب شدند.

کمالی مخاطب این همایش را تمامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، پیراپزشکی، دستیاران، پزشکان، پرستاران، کارورزان، رزیدنت ها، متخصصان در داخل و خارج از استان برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه اراك همايش دانشگاه علوم پزشکی فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی

محمدی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شاخص اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در خراسان جنوبی پارسال افزایش چشمگیری نسبت به سالیان قبل‌تر داشته است.

او افزود: بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال ۱۴۰۲ با شاخص (PMP) ۱۶.۸۷ در مقوله اهدای عضو، بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.

محمدی اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی ۱۱.۳۰ اعلام شده بود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: سال ۱۴۰۲ با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی خراسان جنوبی، مقدمات اهدای اعضای ۱۴ بیمار مرگ مغزی فراهم شد.

او گفت: از آغاز سال ۱۴۰۳ نیز دو مورد اهدای عضو از بیماران خراسان جنوبی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • لغو ناگهانی همایش حمایت از فلسطین در دانشگاه فرانسه
  • پزشکان جهادی در مناطق کم برخوردار
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • پیش‌بینی شرکت ۴۵ هزار نفر در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد