Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکن مهر پردیس، یکی از بزرگترین پروژه های مسکن مهر کشور است که متقاضیان بسیاری دل در تحویل واحدهایشان و یا رفع مشکلات سکونت دارند. ساکنان فازهای جدید مسکن مهر پردیس در پیام های مداوم و متوالی، سوألاتی را در خصوص خدمات روبنایی و زیربنایی، مترو، مشکل‌های زیرساختی، آرامستان، حمل و نقل عمومی و سایر مشکلات را مطرح و برای خبرگزاری فارس ارسال کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای پاسخ مطالبات مردم به سراغ سید مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس رفتیم.

خبرگزاری فارس - پردیس؛ میلاد بیانی نیک- محمد حسینی: سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگوی تفصیلی با ما در خصوص اوضاع مسکن مهر این شهر و معضلات و مشکلات موجود به سوألات خبرنگار فارس پاسخ داد.

فارس: وضعیت متروی پردیس در چه مرحله‌ای است؟

در ارتباط با متروی پردیس از ابتدای سال گذشته تمام انرژی خود را به کار بردیم تا مصوباتی را برای آغاز پروژه مترو پیش ببریم که مصوبات لازم برای محیط زیست، دستگاه‌های ذی‌ربط، تهیه نقشه‌های اجرایی، تعیین و تکلیف ناوگان مترو، بحث اتصال متروی پردیس به متروی تهران همچنین نحوه و مسیر این برقراری ارتباط انجام شد.

تمام این مباحث رسیدگی و موضوعات مطرح شده به مرور مصوب شد و از اواخر سال گذشته نیز تفاهم‌نامه اجرای مترو تهران به پردیس به صورت مشارکتی با مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) منعقد شد.

با توجه به شیوع کرونا اجرای این مصوبات و تحویل آن به دولت با تأخیر همراه بوده و امروز این مصوبات در حال جمع‌بندی و ارسال به هیئت دولت است تا با اخذ مجوز قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به صورت رسمی شریک شرکت‌ عمران شود.

به زودی کار مترو آغاز خواهد شد اما با توجه به این که در گذشته قرارداد مشارکتی دیگری نیز با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در حوزه آماده‌سازی و ساخت تقاطع غیرهمسطح سازی داشتیم از محل تجهیز کارگاه این قرارگاه، منطقه‌ای را مشخص و خدمات اولیه تجهیز کارگاه انجام شده است.

 

 

خردادماه شروع عملیات عمرانی مترو

فارس: درمورد مشخصات پروژه متروی پردیس بیشتر توضیح می‌دهید؟

طول این پروژه ۲۴ کیلومتر است و ایستگاه شروع آن در انتهای خط دو متروی تهران پس از ایستگاه فرهنگسرا در محدوده پایانه شرق تهران در حوالی تهرانپارس خواهد بود.

این پروژه ریلی در کشور بی‌نظیر است و دارای ۱۹ کیلومتر تونل دوقولو خواهد بود که در مجموع ۳۸ کیلومتر تونل را شامل می‌شود همچنین این پروژه عظیم دارای پلی به طول ۸۵۰ متر با ارتفاع ۶۵ متری است که با تلاش نیروها، مهندسان و جوانان همین مرز و بوم محقق خواهد شد.

بودجه کل ساخت و تجهیزات متروی تهران به پردیس به صورت ریالی و ارزی با توجه به فهرست بهای امسال ۵هزار میلیارد تومان برآورد شده که با دو ایستگاه از تهران به پردیس می‌رسد.

یک ایستگاه در ضلع جنوبی فاز ۵ و ۹ پردیس و ایستگاه پایانی در ضلع جنوبی فاز ۳ این شهر روبروی پارک فناوری است که پس از اخذ مصوبه هیأت دولت این تفاهم‌نامه تبدیل به قرارداد مشارکت خواهد شد و در خردادماه عملیات عمرانی آغاز می‌شود و زمان اتمام پروژه قطار حومه‌ای تهران به پردیس پنج ساله خواهد بود.

 

آرامستان ۶۴ هکتاری پردیس در انتظار مصوبه هیأت دولت

فارس: احداث آرامستان پردیس به کجا رسید?

در گذشته با پیگیری‌های دادستان و فرماندار پردیس مکان‌یابی برای ساخت آرامستان پردیس انجام شد و دریافت بخش اولیه مجوز‌های لازم انجام شده و در مرحله اخذ مصوبه استان و ارسال آن به شورای عالی شهرسازی کشور قرار دارد اما با توجه به صحبت‌ها و مذاکرات انجام شده موافقت‌های مورد نیاز انجام و تمام مسؤولان علاقه‌مند به اتمام این پروژه هستند.

برای اینکه زمان از دست نرود به شهرداری اعلام شد تا همزمان اقدامات طراحی و نقشه‌برداری‌های آرامستان را تهیه کند تا به محض دریافت مصوبه اقدامات اجرایی آغاز شود.

تلاش می‌شود در اولین فرصت پس از اقدامات قانونی، زمین ۶۴ هکتاری واقع در شرق کارخانه سیمان و جنوب شهر پردیس تحویل شهرداری داده شود.

افتتاح ۲۵هزار واحد تا شهریورماه

فارس: وضعیت تحویل واحدهای مسکن مهر در چه مرحله‌ای است؟

روزانه به طور متوسط ۱۰۰ تا ۱۵۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل می‌شود اما از خرداد تا شهریورماه به دلیل ورود به فصل جابه‌جایی و اسباب‌کشی این تعداد بسیار بیشتر بوده و تعداد سکونت روزانه به یک هزار واحد هم می‌رسد.

فارس: درمورد فعالیت پیمانکاران و زمان افتتاح واحدها در این شرایط توضیح می‌دهید؟

شرکت عمران شهر جدید پردیس تنها شرکتی در کشور بوده که پروژه های آن از ۵ فروردین ماه فعال بوده و حتی پروژه‌هایی داشتیم که از دوم فروردین‌ماه کار خود را آغاز کردند.

با تعاملی که با پیمانکاران داشتیم امروز اکثر پروژه‌ها با حداکثر ظرفیت فعالیت می‌کنند به صورتی که تعداد نیروهای فعال به چند برابر اسفندماه رسیده‌ است. در زمان مشابه سال گذشته در فاز ۸ تعداد ۸۰۰ نفر نیرو فعال بودند و امروز در این فاز بیش از ۲ هزار نیرو مشغول به فعالیت هستند.

همچنین فعالیت در دیگر فازها نیز مانند فازهای ۵ و ۹ قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست و بسیار فعال‌تر است و ما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم در تیرماه امسال افتتاح پانزده هزار واحد مسکن مهر را در فازهای ۸، ۵، ۹ و ۱۱ خواهیم داشت.

تلاش می‌شود ۱۰ هزار واحد دیگر را نیز در همین فازها تا آخر شهریورماه با بهره‌برداری تحویل متقاضیان داده و تعداد باقی مانده واحدهای مسکن مهر نیز تا پایان سال تکمیل و افتتاح شود.

 

هزینه ۲هزار و ۲۰۰میلیارد تومانی خدمات/ ساخت بزرگترین فرهنگسرا در فاز ۲

فارس: نبود خدمات در فازهای مسکن مهر چگونه جبران می‌شود?

امسال رویکرد شرکت تأمین خدمات روبنایی است و به همین دلیل نیز قبل از فروردین ماه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تهاتر با شهرداری پردیس انجام شد تا تعدادی پروژه‌ روبنایی توسط شهرداری انجام و پروانه پروژه‌های روبنایی اخذ شود.

حدود ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه روبنایی شامل مسجد، مدرسه، واحدهای نجاری و سایر موارد تا ۱۰ روز آینده در فازهای 8 و5 کلنگ‌زنی خواهد شد.

پیش بینی می‌شود تا پایان سال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بسته مشارکتی شامل مسجد، مدرسه، درمانگاه، پارک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پروژه‌های تفریحی در قالب مراکز محلات و موارد این‌چنینی در قالب پروژه‌های شاخص آغاز شود.

پروژه بزرگترین فرهنگسرای منطقه نیز با تأکید فرماندار شهرستان در فاز ۲ آغاز خواهد شد که تهیه نقشه‌ها و طراحی آن در مراحل پایانی است و به زودی پیمانکاران آن نیز مشخص خواهد شد.

 

۳۷ هزار متقاضی دفترچه اقساط دریافت کردند/ شش هزار واحد بلاتکلیف

از ۴۵ هزار واحد افتتاح شده تا به امروز بیش از ۳۷ هزار نفر دفترچه اقساط خود را دریافت کردند و ۲ هزار نفر متقاضی نیز در مراحل دریافت دفترچه اقساط قرار دارند و تمام مدارک‌شان به صورت مجازی دریافت شده است.

تمهیدات لازم برای دریافت دفترچه اقساط سایر متقاضیان انجام می‌شود تا دفترچه‌های خود را دریافت کنند که در این راستا با تعامل به وجود آمده با بانک مسکن راه‌های اخذ دفترچه اقساط توسط متقاضیان تسهیل شده است و از این پس گرفتن این دفترچه‌ها از سوی بانک سرعت خواهد گرفت.

واگذاری واحدهای آماده به افراد واجد شرایط

عده‌ای از این افراد دفترچه‌های اقساط خود را دریافت نمی‌کنند که از گذشته واحدهای آماده شده خود را به دلایل مختلف از تحویل آن سر باز می‌زنند و ما تلاش می‌کنیم با ساز و کارهای حقوقی این واحدهای آماده تحویل را جابه‌جا و به افراد واجد شرایط واگذار کنیم که کارهای حقوقی آن در حال انجام است تا این امکان برای مجموعه شرکت عمران ایجاد شود و با این مدیریت مشکل عدم سکونت افراد رفع شود.

 

حل مشکل حمل و نقل عمومی با تحویل فازهای مسکن مهر به شهرداری

فارس: چرا فازهای ۸ و ۱۱ فاقد حمل و نقل عمومی تاکسی و اتوبوس است?

با رئیس و اعضای شورای اسلامی و سرپرست شهرداری پردیس جلسه‌ای برگزار شد و تلاش ما این است که اگر شورا و شهرداری همراهی و تعامل کنند، در چند روز آینده تمام فازهای مسکن مهر تحویل شهرداری پردیس شود که با این اقدام خدماتی مضاعف را در فازهای جدید شاهد خواهیم بود و ما نیز به کارهای ذاتی و قانونی خودمان که تکمیل واحدها، آماده سازی و ساخت روبناها است با سرعت بیشتری رسیدگی می‌کنیم.

به طور کلی آماده سازی فازهای جدید بر عهده شرکت عمران است و در صورتی که شهرداری این فازها را تحویل بگیرد خدمات شایسته را به شروندان ارائه می‌دهد.

با استقرار شهرداری در این فازها، ارائه خدمات حمل و نقل درون و برون‌شهری که از خواسته‌های به حق شهروندان است به سرعت محقق خواهد شد.

هم اکنون خدمات شهری در فازهای جدید مسکن مهر پردیس ضعیف است زیرا خدمات شهری جز وظایف شرکت عمران نیست اما با تمام توان در حال انجام امور هستیم اما به دلیل اینکه وظیفه ذاتی ما این امور نیست و طبیعتاً کار ذاتی شهرداری ارائه خدمات شهری است و تجهیزات کافی را در اختیار دارند با این واگذاری این خدمات مضاعف ارائه و مشکلات منطقه رفع خواهد شد.

 

سال پایانی آماده سازی فازهای مسکن مهر/ زیرساخت‌های آسیب دیده مانند آسفالت به روز می‌شوند

چه اقدامی برای تردد کامیون‌ها در فازهای ۸ و ۱۱ که باعث تخریب زیرساخت‌ها می‌شود انجام شده است?

امسال تمام کارهای آماده سازی فازهای جدید پردیس به اتمام خواهد رسید و تا زمانی که آماده‌سازی وجود داشته باشد کامیون‌ها و سایر ماشین آلات کارگاهی در خیابان‌های فازهای جدید تردد می‌کنند و این باعث آسیب دیدن آسفالت و معابر شهری می‌شود.

در پایان سال جاری تمام اقدامات کارگاهی به اتمام خواهد رسید و تمام آسفالت‌های تخریب شده به سرعت جمع‌آوری و روکش آسفالت جدید و نهایی در مناطق ریخته خواهد شد و فقط از شهروندان انتظار کمی صبوری تا اتمام این مراحل آماده‌سازی‌ها داریم.

در تمام فاز ۸ فقط هشت پروژه باقی مانده که معابرشان آسفالت نشده اما اکثر خاکبرداری‌ها و زیرسازی‌ها در حال انجام است همچنین در حال حاضر در فاز ۵ چند صد دستگاه در حال فعالیت‌های عمرانی هستند.

در زمان ورود ما به پردیس انبوهی از کارهای عمرانی سنگین در پروژه‌های مسکن مهر پردیس باقی مانده بود که کارهای سنگین خاکبرداری، سنگ برداری، دیوارهای حائل با طول و ارتفاع بسیار زیاد و امثالهم که بدترین و شدیدترین کارهای آماده سازی در فاز ۸، ۱۱، ۵ و ۹ بود انجام شد که بدون اجرای آن‌ها پروژه‌ها به اتمام نمی‌رسید.

سال ۹۹ آخرین سالی است که آماده سازی در فازهای مسکن مهر انجام می‌شود و کامیون‌ها از فازهای مسکونی خارج خواهند شد و پردیس شکل و شمایلی شهری به خود خواهد گرفت.

ساخت بازارها خدماتی در فازهای جدید

فارس: خدمات رفاهی به شهروندان مانند بازار میوه و تره‌بار چه زمانی ساخته می‌شود?

در حال حاضر دو بازار میوه و تره بار در فازهای ۵ و ۹ در حال احداث است، همچنین اقداماتی برای ساخت ۴ بازار میوه و تره بار در فاز ۸ انجام و چند روز پیش این طرح‌ها مصوب شده است.

این طرح‌ها توسط شهرداری مصوب شده که کار ساخت یک باب نانوایی، بازار میوه و تره بار و سوپر مارکت بزرگ در روزهای آینده در مراکز جمعیتی آغاز می‌شود همچنین یک بازار میوه تره بار نیز توسط شهرداری پردیس در فاز هشت در دو طبقه در حال ساخت است.

با تحقق این پروژه‌ها وضعیت خدمات که در بحث بسته‌های مشارکتی تهیه شده بسیار بهبود خواهد یافت و پیش‌بینی می‌کنیم با این روند و به دلیل افزایش اجاره بهاء در تهران تابستان ۹۹ سرعت سکونت در پردیس بسیار بیشتر شود.

انتقال فاضلاب به تصفیه‌خانه تا پایان بهمن

فارس: فاضلاب شهر جدید پردیس به رودخانه کمر و در ادامه به سد ماملو می‌ریزد آیا همچنان تمهیداتی اندیشیده نشده است?

در بخش فاضلاب و تأمین آب شرب ساکنان مسکن مهر کارهای بزرگی را انجام دادیم که ارائه خدمات زیربنایی و تکمیل خطوط انتقال فاضلاب به تصفیه خانه موجود، ساخت تصفیه خانه دوم و تأسیسات پمپاژ فاضلاب به فاز ۱۱ و ۸ از این دست اقدامات پر هزینه و زمان‌بر بوده که خوشبختانه تجهیز و ساخت تأسیسات پمپاژ آب شرب به فاز ۱۱ نیز سال گذشته پایان یافت و با حضور مسؤولان افتتاح شد.

در بخش پمپاژ فاضلاب قرار بود این پروژه در زمان کمتری به اتمام برسد اما در روند کار تأخیر وجود داشت که به همین دلیل خودمان این پروژه را بر عهده گرفتیم و هم اکنون در ضلع جنوبی تونل سلام فاز ۱۱ در حال انجام است و پیش‌بینی می‌کنیم تا مردادماه تأسیسات پمپاژ فاضلاب فاز ۱۱ و ۸ افتتاح شود و از این پس تمام فاضلاب‌های فازهای ۵ و ۱۱ از طریق پمپاژ فاضلاب موجود منتقل و به تصفیه‌خانه شماره ۲ می‌رسد.

به دلیل عدم ساخت این تصفیه‌خانه چند پکیج به صورت موقت در منطقه ایجاد خواهد شد تا زمان ساخت تصفیه‌خانه شماره ۲ از آن‌ها استفاده شود اما امروز در منطقه باغکمش پردیس خط انتقال در حال کار و تکمیل بوده و حدود ۱۰۰ متر از لوله گذاری باقی مانده است.

تا پایان بهمن‌ماه امسال ۱۰۰درصد پروژه انتقال فاضلاب کل فازهای مسکن مهر به تصفیه‌خانه به اتمام خواهد رسید.

آغاز ساخت یادمان مقبره شهدای گمنام فاز هشت

فارس: کار ساخت یادمان مقبره شهدای فاز هشت به کجا رسید?

نقشه‌های یادمان شهدای فاز ۸ پس از چند بار بازنگری تأیید و طراحی کلی به اتمام رسید و به پیمانکار ابلاغ شده است و طی چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

نقشه این یادمان کامل و با اخذ دیدگاه‌های کارشناسی متعدد به اتمام رسیده که با طرح جدید مساحت بنای آن بیشتر و ساختمانی در کنار مزار شهدا ساخته خواهد شد تا مراسم‌های فرهنگی و مذهبی در جوار شهدا برگزار شود و در کنار مسجد موجود فعالیت‌های فرهنگی این فاز افزایش پیدا کند.

پایدارسازی رانش‌های فاز ۱۱

فارس: برای رفع خطر از رانش زمین در فاز یازده اقدامی انجام شده است؟

موضوع ترک‌های ناشی از رانش زمین در ارتفاعات زون پنج فاز یازده مسکن مهر پردیس در ماه‌های پایانی سال قبل با مشاور مطرح و این مشکل را بررسی کردیم.

بحث پایدارسازی نقاطی که زمین رانش کرده و ترک‌های عمقی به وجود آمده با طرح مقاوم‌سازی توسط مشاور ارائه شد اما به دلیل سرمای هوا و عدم امکان کار در زمان یخ زدگی زمین کار با تأخیر همراه بود.

به امید خدا این نقاط را با طرح‌های مهندسی شده در ۱۰-۱۵ روز آینده آغاز خواهد شد و پیمانکاران به سرعت اقدام به پایدارسازی، مقاوم سازی و رفع خطر از این منطقه خواهند کرد و حداکثر تا دو تا سه ماه آینده این طرح به اتمام خواهد رسید.

چاره‌ای به جز زندگی در کنار کرونا نداریم

فارس: زمان فعالیت پرسنل کارگزاری شرکت عمران پردیس در این ایام چگونه است؟

از روزهای گذشته زمان فعالیت کارگزاری به حالت قبل از شیوع بیماری منحوس کرونا بازگشته است و متقاضیان در زمان‌های اعلامی به مرور در کارگزاری حاضر می‌شوند.

از دوشنبه هفته قبل متقاضیان مانند قبل کارهای مساکن مهر خود را فقط با رعایت فاصله اجتماعی، تمهیدات اندیشیده شده، ارائه نوبت و تدابیر بهداشتی پیگیری می‌کنند.

مراجعان باید با ماسک وارد کارگزاری شوند و برای سلامتی همکاران و مردم اقدامات مراقبتی خوبی را اجرا کرده‌ایم تا هم پرسنل و هم ارباب رجوعان از این بیماری دور باشند و مراقبت کنیم تجمعی شکل نگیرد.

چاره‌ای جز فعالیت در کنار کرونا نداریم و ما نمی‌توانستیم پروژه‌ها را کند و یا متوقف کنیم زیرا فعالیت ما مطالبه مردمی است و با کسانی سروکار داریم که نیاز مبرم به تحویل منازل خود دارند.

فقط مالکان می‌توانند با در دست داشتن قرارداد پنج برگی به کارگزاری مراجعه کنند

فارس: با فعالیت مجدد دلالان مسکن مهر چگونه برخورد می‌کنید?

نسبت به گذشته تعداد دلالان سرپایی در ورودی کارگزاری مسکن مهر کاهش یافته و علی‌رغم تعداد کم، با حضور نیروی انتظامی متفرق و پس از عبور مأموران به ورودی کارگزاری باز می‌گردند.

تدبیری شده تا افراد فاقد قرارداد پنج برگی حق ورود به کارگزاری را نداشته باشند و از ورود افراد غیرمالک جلوگیری می‌شود.

فعالیت این افراد به کارگزاری ممنوع شده اما مردم نیز باید هوشیار باشند زیرا  افرادی را می‌بینیم که واحدهای مسکن مهر را با اسامی مختلف به فروش می‌رسانند و هموطنان نباید واحدی را بدون قرارداد پنج برگی خریداری کنند.

یک ماه تا آغاز ساخت مسکن ملی در پردیس

فارس:وضعیت طرح ملی مسکن در پردیس چگونه است؟

متقاضیان مسکن ملی در پردیس به ۳هزار ثبت نام رسید که از این تعداد یک هزار و ۶۴۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند و تا به امروز یک هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان مراحل ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کردند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا حضور این افراد در کارگزاری محدود شده بود اما از روزهای آینده تعداد نفرات باقیمانده نیز به کارگزاری دعوت خواهند شد تا ثبت‌نام‌شان نهایی و برای افتتاح حساب به بانک مسکن معرفی شوند.

در کنار این اقدامات، طراحی و آماده‌سازی زمین مسکن ملی که در بین فازهای ۵ و ۹ قرار دارد در حال انجام است.

طراحی واحدها و محوطه سازی مسکن ملی پردیس به اتمام رسیده و ارزیابی پیمانکاران برای شروع کار نیز انجام شده و طی ۱۰ روز آینده انتخاب پیمانکاران برای ساخت مسکن ملی به پایان می‌رسد و حداکثر تا یک ماه آینده عملیات اجرایی ساخت آغاز خواهد شد.

محل ساخت مسکن ملی نیز توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) در حال آماده سازی است و با حضور قرارگاه به زودی فعالیت عمرانی شروع می‌شود.

واگذاری زمین برای ساخت ۸ هزار و ۵۰۰ واحد به تعاونی‌ها

فارس: امکان افزایش سهمیه مسکن ملی در پردیس وجود دارد؟

زمینی برای افزایش مسکن ملی در پردیس وجود ندارد اما ما در قالب طرح اقدام ملی به صورت مشارکتی و در قالب تعهد ساخت حدود ۸۵۰۰ واحد زمین‌هایی را به تعاونی‌های مسکن واجد شرایط واگذار کرده‌ایم تا این تعاونی‌ها، مسکن مورد نیاز اعضاء خود را بسازند.

تمدید فروش اقساطی عرصه تا خردادماه

فارس: فروش عرصه به کجا رسید؟

برای فروش عرصه، به ساکنان مسکن مهر پردیس فرصت ویژه دیگری داده شد و متقاضیان می‌توانند تا خردادماه از طرح‌های تشویقی ما استفاده کرده و با پرداخت بخش کمی از هزینه خرید عرصه، سند منزل خود را دریافت کنند.

این طرح تا اسفندماه تمدید شده بود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این طرح تا خردادماه تمدید شد زیرا این فروش اقساطی فرصت بسیار خوبی برای مالکان است تا صاحب عرصه پروژه‌های خود شوند.

متقاضیان باید از این فرصت استفاده کنند زیرا هر زمانی که قیمت زمین در پردیس افزایش پیدا کند، به اجبار این قیمت‌ها به روز می‌شوند و باید زودتر اقدام به خریداری عرصه کنند زیرا به نفع خود مردم خواهد بود.

فروش ۱۷ هزار سند عرصه به مالکان

فارس: تا به امروز چه تعداد عرصه توسط متقاضیان خریداری شده است؟

تا به امروز ۱۷ هزار نفر اقدام به خرید عرصه کرده‌اند و تعداد زیادی نیز روزانه با حضور در کارگزاری اقدام به خریداری می‌کنند و این تعداد رو به افزایش است.

تحویل ۱۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر فاز ۱۱ تا پایان سال

فارس: در پروژه‌های مسکن مهر فاز ۱۱ چه تعداد واحد تکمیل نشده باقی مانده است؟

حدود ۱۲ هزار و پانصد واحد مسکن مهر در فاز ۱۱ باقی مانده که این تعداد در زون ۴ جنوبی، زون ۲ و زون ۳ است که تمام فعالیت‌های ما به این زون‌ها اختصاص یافته است.

تا به امروز حدود ۳۴هزار واحد مسکن مهر در فاز ۱۱ تحویل داده شده که ۲۱هزار واحد توسط کوزوو تحویل شرکت عمران سپس به متقاضیان داده شده است.

یارانه ۱۱۰ میلیون تومانی دولت به هر واحد مسکن مهر

فارس: آیا افزایش قیمت در مساکن مهر خواهیم داشت؟

علی‌رغم اینکه شاهد افزایش قیمت در بخش‌های مختلف بودیم اما تا به امروز افزایش قیمتی نداشتیم و برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا شرایط قیمتی برای متقاضیان نفر اول مسکن مهر با نفرات دوم و سوم و افرادی که چندین واحد در اختیار دارند متفاوت باشد و نگاه‌مان به این افراد متمایز با نفرات اول خواهد بود.

دولت به ازای هر واحد مسکن مهر یکصد و ده میلیون تومان سوبسید و یارانه پرداخت می‌کند و به همین دلیل برخوردمان با متقاضیان نفر اول که واقعاً نیازمند هستند با نفرات بعدی متفاوت خواهد بود.

این مصاحبه برای پیگیری سوژه‌های مردمی «فاز یازده شهر جدید پردیس به توجه ویژه مسؤولین نیاز دارد» و «عاقبت پروژه مترو تهران پردیس چه شد؟» در سامانه فارس من تهیه شده است. 
 

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/س

منبع: فارس

کلیدواژه: پردیس مسکن مهر عمران مترو قرارگاه خاتم الانبیاء ص بازار میوه و تره بار اتمام خواهد رسید مسکن ملی در پردیس حال انجام فازهای مسکن مهر تهران به پردیس شهر جدید پردیس مسکن مهر پردیس میلیارد تومان شهرداری پردیس تصفیه خانه خود را دریافت واحد مسکن مهر آغاز خواهد شد دفترچه اقساط پمپاژ فاضلاب مسکن مهر فازهای جدید متروی پردیس تا به امروز واجد شرایط باقی مانده آماده سازی شرکت عمران فازهای ۵ برای ساخت هزار واحد سال گذشته روز آینده پایان سال انجام شده حمل و نقل هزار نفر پروژه ها تا پایان انجام شد یک هزار ثبت نام داده شد فاز ۱۱ طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۹۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت‌خواه در نشستی با حضور مدیر طرح فاز ۸ پردیس و همه انبوه‌سازان از حمایت شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهدی که پروژه‌های خود را در زمان مقرر تکمیل می‌کنند خبر داد و گفت: در گذشته شاهد حضور برخی پیمانکاران نامتعهد و کم‌کار در همه فاز‌ها بودیم که بدون اغماض با همه آنان برخورد جدی شد و در بسیاری از موارد، ادامه فعالیت به پیمانکار جدید و خوش‌نام واگذار شد.

وی ادامه‌داد: دقت در کیفیت هم‌زمان با مدیریت زمان و افزایش نیروی انسانی متناسب با برنامه زمان‌بندی تحویل واحدها، مورد تاکید است.

محبت‌خواه همچنین بر حمایت مالی از انبوه‌سازان تاکید کرد و افزود: تنها شرط پرداخت مالی و تسویه حساب با پیمانکاران، داشتن مطالبات در سیستم حسابداری شرکت عمران شهر جدید پردیس است و در غیر این صورت هیچ‌گونه پرداختی به هیچ شرکتی انجام نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس با اخطار به شرکت مهندس مشاور و ناظران در فاز ۸، بر تسریع در رسیدگی به صورت‌وضعیت‌ها و همچنین به‌کارگیری از نیرو‌های متخصص و مرتبط تاکید و اعلام‌کرد: همه ما حافظ منافع بیت‌المال هستیم و به همین منظور باید ضمن دقت در بررسی پیشرفت پروژه‌ها و پرداخت‌های مالی، از هرگونه اتلاف زمان و تاخیر بیشتر برای تحویل واحد‌ها به مالکان جلوگیری کنیم.

وی با حمایت مجدد از انبوه‌سازان، قول مساعد داد تا همه مشکلات رفع و رجوع شود. این مقام مسوول همچنین تاکید کرد تا در حد توان برخی از موضوعات موردنظر پیمانکاران در جلسات شورای مسکن استان تهران مورد پیگیری قرار بگیرد.

در این شنست، پروژه‌های افتتاحات خردادماه در فاز ۸ و آخرین وضعیت تکمیل باقی‌مانده پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

پایان بخش این نشست، بررسی نظرات و مسائل انبوه‌سازان بود. تعدادی از انبوه‌سازان مسکن مهر فاز ۸ به نمایندگی، به بیان مشکلاتی از جمله هزینه‌های نظام مهندسی، تعدیل هزینه‌ها، عدم ثبات در به‌کارگیری روزانه نیرو‌های انسانی و موضوعاتی در خصوص صورت‌وضعیت‌ها اشاره کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • سفر اول رئیس‌جمهور به استان ایلام ۱۴۵ مصوبه داشته است
  • از گسترش فضای سبز تا انجام تحولات مثبت عمرانی در سطح منطقه یک شیراز