Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: ۴۹ هزار و ۳۳۵ واحد غیرمقاوم هستند و شهرستان‌های قاینات و بیرجند هر کدام ۲۰ درصد از واحدهای نامقاوم را دارا هستند.

علی‌اصغر آسمانی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف و رسالت ‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اعم از روستایی و شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای طرح مسکن مهر، ساخت مسکن شهری و انجمن خیرین مسکن‌ساز را از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه مسکن شهری ذکر کرد و بیان داشت: تاکنون بیش از هشت هزار و ۲۸۸ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۹۵ در حال حاضر بالغ بر ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد که حدود ۴۲ درصد این خانه‌ها از استحکام کافی در برابر حوادث برخوردار هستند.

سقف لرزان ۴۹ هزار واحد روستایی

آسمانی‌مقدم با اشاره به اینکه در بیش از ۴۰ درصد این خانه‌ها از مصالح بسیار کم‌دوام و یا بی‌دوام استفاده شده، تصریح کرد: ۴۹ هزار و ۳۳۵ واحد غیرمقاوم هستند و شهرستان‌های قاینات و بیرجند هر کدام ۲۰ درصد از واحدهای نامقاوم را دارا هستند.

وی اضافه کرد: درمیان با ۱۴ درصد، سربیشه ۱۲ درصد، خوسف هشت درصد، نهبندان شش درصد، طبس و فردوس پنج درصد، بشرویه و سرایان چهار درصد و زیرکوه با یک درصد واحدهای غیرمقاوم، در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی خبر داد و مطرح کرد: روستاییان می‌توانند از این تسهیلات استفاده و خانه‌های خود را مستحکم کنند.

آسمانی‌مقدم تبیین کرد: ساکنین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و این تسهیلات با کارمزد چهار تا پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله خواهد بود.

پیشرفت ۷۴ درصدی ساخت و ساز مسکن محرومان

وی با اشاره به ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در استان، بیان داشت: مسکن محرومان یکی از مصوبات سفر «نوبخت» به خراسان‌جنوبی در اسفندماه ۹۷ بود که در این راستا سهم بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی ساخت پنج هزار واحد مسکونی بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی ساخت و ساز مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی خبر داد و عنوان کرد: تاکنون شش هزار و ۵۶۴ متقاضی از بیش از ۶۴۰ روستا در شعب بنیاد مسکن تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد پنج هزار متقاضی به بانک معرفی و انعقاد قرارداد انجام شده و همه واحدها شروع به کار کرده‌اند.

آسمانی‌مقدم با اشاره به به اینکه از این تعداد، چهار هزار و ۹۸۴ واحد مسکن در مرحله اجرای فنداسیون و چهار هزار و ۵۸۹ واحد در مرحله اسکلت‌بندی هستند، تبیین کرد: چهار هزار و ۱۱۰ واحد مسکن در مرحله اجرای سقف و سه هزار و ۵۰ واحد در مرحله نازک‌کاری است.

وی عنوان کرد: برای ساخت مسکن محرومان تسهیلات پنج درصد و بلاعوض پرداخت می‌شود که برای هر واحد ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پنج درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در صورت واجد شرایط بودن پرداخت می‌شود.

مهلت یک ماهه به متقاضیان مسکن محرومان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی ۳۱ اردیبهشت‌ماه را آخرین مهلت استفاده از کمک‌های بلاعوض مسکن محرومان اعلام کرد و متذکر شد: متقاضیانی که تا پایان اردیبهشت‌ماه واحد مسکونی آن‌ها به مرحله نازک‌کاری و بهره‌برداری برسد می‌توانند باقی‌مانده کمک بلاعوض مسکن محرومان را دریافت کنند.

آسمانی‌مقدم از متقاضیان مسکن محرومان خواست تا هرچه زودتر عملیات ساخت و ساز‌ها را دوباره آغاز کنند چرا که تسهیلات بلاعوض آن‌ها برگشت می‌خور و مطرح کرد: افرادی که عملیات ساخت و ساز مجدد واحدهای خود را آغاز نکنند از دریافت تسهیلات بلاعوض ۲۵ میلیون تومانی محروم می‌شوند.

انتهای پیام/69039/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی بنیاد مسکن سقف لرزان مسکن روستایی مسکن محرومان سفر نوبخت ساخت 5 هزار واحد مسکونی تسهیلات زندگی زیر سقف لرزان روستاها مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بهسازی مهلت مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی مسکن محرومان آسمانی مقدم ساخت و ساز هزار واحد واحد مسکن ۴۹ هزار پنج درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تسهیلات مسکن روستایی به۳۵۰ میلیون تومان

 شهریار نوری زاده افزود: متقاضیان ساخت مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، می‌توانند برای تشکیل پرونده به دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های استان مراجعه کنند.

وی گفت: سهمیه هرمزگان امسال پرداخت تسهیلات مسکن روستایی برای ۱۱ هزار واحد است.

استفاده نکردن از تسهیلات در طرح نهضت ملی و بنیاد مسکن و نداشتن سند مالکیت ملک از جمله شرایط اعطای تسهیلات است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: پارسال ۴ هزار و ۵۳۰ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • سقز نیازمند افزایش سهمیه مسکن محرومان است
  • گناباد رتبه نخست در جذب تسهیلات مسکن روستایی را کسب کرد
  • افزایش تسهیلات مسکن روستایی به۳۵۰ میلیون تومان
  • کاهش صف تسهیلات نوسازی مسکن