Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی البرز گفت: دانشجویان جهادی استان در آماده سازی و توزیع ۱۰۰۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی در مناطق کم برخوردار استان مشارکت کردند.

بهنام نظری، مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، از اجرای طرح کمک مومنانه با هدف مقابله با کرونا و کمک به خانواده‌های آسیب دیده خبر داد و گفت: دانشجویان و جهادگران البرز در تهیه و آماده سازی حدود ۱۰۰۰ بسته مواد غذایی مشارکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نظری بیان کرد: این بسته‌ها شامل گوشت، برنج، مرغ، انواع حبوبات، چای، ماکارونی، رب، روغن، خرما، تن ماهی، مواد شوینده، محلول ضدعفونی کننده دست و ماسک صورت می‌شود.

مسئول عملیات جهادی بسیج دانشجویی البرز افزود: هفت گروه جهادی از دانشجویان که شامل ۱۰۰ دانشجوی جهادگر می‌شود، در این عملیات همراه ما بودند.

وی با بیان اینکه یگان ویژه ناجا استان البرز برای این اقدام جهادی همراهی خوبی با ما داشتند، افزود: این بسته‌های غذایی و بهداشتی در مناطق حاشیه‌ای شهر‌های حصارک، کمال شهر، مشگین دشت، نظرآباد و فردیس توزیع شده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی البرز اردوی جهادی مواسات و همدلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی سگ‌های بلاصاحب البرز بدون هماهنگی همه شهرستان‌ها نتیجه‌بخش نیست

حمزه صالحی  با اشاره به اینکه در حال حاضر دو پناهگاه نگهداری از سگ‌های بلاصاحب در کرج فعال است، گفت: یکی از این مراکز در حلقه دره و دیگری در باغستان است که هر کدام ظرفیت نگهداری از ۵۰۰ قلاده سگ را دارند.

مسئول محیط شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ادامه داد: در هر یک از این مرکز یک دامپزشک، یک تکنسین و چهار پرسنل برای حفظ و نگهداری فضای پناهگاه و غذارسانی به سگ‌ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به نحوه غذارسانی به سگ‌های این مراکز گفت: روزانه ۵۰۰ کیلوگرم غذا در هر یک از این پناهگاه‌ها توزیع می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: طبق دستورالعمل وزارت کشور ما وظیفه داریم سگ‌های بلاصاحب را از مناطق مختلف کرج جمع آوری و به این مراکز انتقال دهیم و بعد از عقیم سازی مجددا در محل قبل خود رها کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ساکنین برخی مناطق از تعداد بالای سگ‌های بلاصاحب در محل خود گلایه دارند و شکایت‌ها در این خصوص زیاد است، گاه مجبور می‌شویم سگ‌هایی که از یک محل یا محدوده جمع آوری کرده‌ایم را در مناطق دیگر رهاسازی کنیم.

صالحی افزود: سگ‌هایی که جمع آوری می‌شوند در مرحله اول به پناهگاه انتقال داده شده و بعد از معاینه به بخش قرنطینه منتقل می‌شوند تا از لحاظ سلامت مورد بررسی قرار بگیرند.

وی گفت: اگر سگ‌ها مشکلی نداشته باشند عقیم سازی و برای ۲۰ روز به فضای فنس دار پناهگاه انتقال داده می‌شوند و پس از گذراندن این مدت، مجددا به محلی که جمع آوری شده بوند بازگردانده می‌شوند.

مسئول محیط شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: البته برخی سگ‌ها که ممکن است بیماری غیرقابل درمانی داشته باشند و سایر سگ‌ها را نیز درگیر کنند و در چنین شرایطی به تشخیص دامپزشک یوتانایز می‌شوند.

وی گفت: البته با توجه به حساسیت‌های حامیان حیوانات و مسائل انسانی، آمار یوتانایزهایی که در سال انجام می‌شود بسیار پایین است.

صالحی با اشاره به تعداد سگ‌هایی که ماهانه عقیم سازی می‌شوند، تصریح کرد: طبق قرارداد، باید ۲۰۰ سگ بلاصاحب در هر ماه عقیم سازی شود ولی با توجه به اهمیت کنترل جمعیت این حیوانات در فضای شهری این آمار بیشتر است و در برخی ماه‌ها به ۴۰۰ قلاده هم می‌رسد.

وی افزود: برنامه عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب در برنامه‌ای میان مدت اثر بخش است و به کاهش جمعیت آنها در کرج منجر می‌شود به همین دلیل شهروندان باید صبور باشند و نباید انتظار داشته باشند، با اولین تماس تلفنی دیگر خبری از سگ‌های بلاصاحب در محله‌ای که زندگی می‌کنند، نباشد.

صالحی تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین شکایات شهروندان در خصوص تجمع سگ‌های بلاصاحب مربوط به منطقه ۳ است و دلیل اصلی آن همجواری این منطقه با چهارباغ است.

این مسئول تصریح کرد: در تلاشیم طرح جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در کل استان توسط یک پیمانکار و به صورت یکپارچه انجام شود چون تا زمانی که شهرستان‌های استان در این خصوص با هم هماهنگ نباشند، ساماندهی به درستی نتیجه نمی‌دهد.

وی گفت: سگ‌ها در حال تردد هستند و اگر برنامه عقیم سازی در شهرستانی به خوبی اجرایی نشود، وضعیت کرج هم تغییر محسوسی نخواهد کرد و هدفگذاری برای کاهش جمعیت سگ‌های بلاصاحب آن طور که باید و شاید محقق نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزندشيرخوار
  • ساماندهی سگ‌های بلاصاحب البرز بدون هماهنگی همه شهرستان‌ها نتیجه‌بخش نیست
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • دلایل عدم‌ تجاری‌سازی کیت‌های‌ برپایه DNA بررسی شد
  • دلایل عدم‌تجاری‌سازی کیت‌های‌تشخیص‌دهنده برپایه DNA مطرح شد
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟
  • پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد