Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@20:18:00 GMT

درخواست جمعی از کارگران و بازنشستگان از وزیر نفت

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۰۹۳۱

خرداد: جمعی از کارگران و بازنشستگان کشور در نامه‌ای به وزیر نفت در خصوص تاسیس مجدد واحدهای پتروشیمی در پالایشگاه‌های واگذار شده، از وی طلب استمداد کردند.

به گزارش خرداد، متن کامل نامه به این شرح است:

جناب اقای مهندس زنگنه 

وزیر محترم نفت

لطفا جنابعالی به داد سرمایه‌های پنجاه میلیون نفر کارگران تامین اجتماعی و بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری برسید :

در سال 82 کارخانه‌های قیر سازی پالایشگاه‌های کشور را به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی واگذار کردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این واگذاری قرار بود سهامداران جدید وظیفه تولید قیر را در این پالایشگاه‌ها انجام دهند. اما با گذشت زمان متاسفانه با تخلفات صورت گرفته در بعضی از  پالایشگاه‌ها حق و حقوق پنجاه میلیون نفر از انسان‌های طبقه آسیب پذیر جامعه زیر پا گذاشته شد.

دو تا اتفاق غیر قانونی افتاد که اساس واگذاری را زیر سوال برد:

1- از سال‌های 91 در پالایشگاه شیراز و تبریز مجددا تاسیسات قیرسازی ایجاد و خودشان دوباره قیرساز شدند. اگر واحدهای قیر سازی این پالایشگاه‌ها واگذار شده است چرا اجازه داده شده این پالایشگاه‌ها مجددا تولید قیر انجام دهند و واحدهای قیر سازی واگذار شده را به نابودی بکشند .

2- امتیاز تولید قیر از خط لوله توسط وزارت صمت و در تمام پالایشگاه‌ها به تعدادی از متقاضیان داده شد. این اتفاق روح واگذاری را کاملا از بین برده و منافع اقتصادی سهامداران آسیب پذیر را از بین برده است.

جناب آقای وزیر :

این سهام واگذار شده حق الناس بوده و آسیب‌پذیر ترین قشر جامعه مالک این کارخانه‌ها هستند لطفاجنابعالی که انسانی مردمی و متخصص و کاملا در جریان این واگذاری‌ها هستید اجازه ندهید حق، پایمال شود . جامعه کارگری و بازنشستگان کشوری منتظر ابلاغ دستور حضرتعالی جهت حل این مشکلات هستند.

برچسب ها: زنگنه ، کارگران ، بازنشستگان

منبع: خرداد

کلیدواژه: زنگنه کارگران بازنشستگان پالایشگاه ها واگذار شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در شرایطی که هنوز وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی مشخص نیست، یک مقام مسئول در کانون عالی بازنشستگان از مذاکرات این کانون با مسئولان تأمین اجتماعی درخصوص ضرورت افزایش منطقی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران خبر داده است.نصرالله دریابیگی در این باره می‌گوید: در جلساتی که با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و معاونین داشته‌ایم سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش کانون عالی بازنشستگان طرح کرده‌ایم؛ اول این که افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تورم ۴۳. ۶ درصدی موجود را پوشش دهد دوم آن که دراجرای ماده ۴۱ قانون کار۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ نمایند و افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

بیشتر بخوانید: جزییات جدید میزان حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ + جدول

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به این موضوع که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کارعنوان کرده و می‌گوید: ماده ۴۱ قانون کارجمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.نصرالله دریابیگی گفت: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون نفربازنشسته تأمین اجتماعی وخانواده‌های آنان افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشرشریف ونجیب است و اگرهیأت مدیره تأمین اجتماعی؛ هیأت امناء ومدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصمیم دیگری درخصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان بگیرند؛ بازنشستگان را درشرایط بسیار وخیمی قرار خواهند داد.

این مقام مسئول در کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با تبیین نقش وجایگاه بازنشستگان امروز دراعتلای صنعت کشور طی سال‌های گذشته گفت: آنانی که درطول ۴۵ سال گذشته برای پیروزی انقلاب وسربلندی کشورمان در۸ سال دفاع مقدس وسال‌های حساس سازندگی از جان ومال خود گذشتند امروز شایسته نیست که شاهد بی‌تفاوتی برخی مسئولان ومدیران باشند و با مشکلات معیشتی دست وپنجه نرم کنند.دریابیگی با اشاره به این که ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی دریافتی ماهانه‌اشان کمتراز۱۰ میلیون تومان است؛ گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و این درحالی است که اختلاف فاحشی با پرداختی سایربازنشستگان دارند.وی با تأکید براین مطلب که ذخایر صندوق تأمین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگرزحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در برابر صاحبان صندوق تأمین اجتماعی یعنی کارگران وبازنشستگان مسئول هستند و نباید بابت تعهدات مالی خویش دربرابرکارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند و به انحاء مختلف ازانجام رسالت خویش طفره بروند.

وی بار دیگر افزایش منطقی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق تورم اعلامی مراجع مسئول را خواستارشد وگفت: مفهوم عدالت اجتماعی تقسیم عادلانه ثروت درجامعه است وازمسئولان تامین اجتماعی توقع داریم دراین شرایط سخت همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.پیشتر، چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ و پرداخت معوقه فروردین نیز در خرداد انجام می‌شود.میرهاشم موسوی افزود: حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان مطابق روال هر ماه از ۲۰ فروردین آغاز شده و پیش‌بینی این است که با برنامه‌ریزی انجام شده، افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ اعمال شود همچنین تلاش می‌کنیم معوقه فروردین را نیز در خرداد به حساب بازنشستگان واریز کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228418 برچسب‌ها بازنشستگان

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟