Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:46:53 GMT

اعزام ناوشکن ژاپنی به سوی خاورمیانه با وجود شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۲۰۳۳

اعزام ناوشکن ژاپنی به سوی خاورمیانه با وجود شیوع کرونا

یک ناوشکن نیروی دفاع شخصی دریایی ژاپن برای گشت‌زنی مقابله با دزدی دریایی در خاورمیانه و سواحل آفریقا پایگاه یوکوسوکا، واقع در استان کاناگاوا را ترک گفته است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز ژاپن، ناوشکن اونامی با ۲۰۰ سرنشین در حالی به سمت خاورمیانه و آفریقا حرکت کرده است که نگرانی‌هایی درباره شیوع بیشتر کروناویروس و گسترش آن در جهان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناوشکن احتمالا درصورت شیوع ویروس در میان خدمه ماموریتش را ترک می‌کند.

فرماندهی یگان دریایی نیروی دفاعی ژاپن گفت: بسیار مهم است که مراقبت‌ها و احتیاط‌های لازم برای جلوگیری از عفونت و تحقق وظایف در نظر گرفته شود.

این ناوشکن در خلیج عدن بین سومالی و یمن عملیاتی می‌شود و برای شش ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. مقام‌های دولت ژاپن اعلام کرده‌اند، در این ناوشکن ۴۰۰۰ ماسک وجود دارد و در صورت لزوم ماسک‌های بیشتر ارائه می‌شود. گسترش و شیوع ویروس کرونا احتمالا در سومالی و سایر کشورها باعث بدتر شدن فقر و احتمالا افزایش فعالیت‌های دزدی دریایی می‌شود.

تارو کونو، وزیر دفاع ژاپن در یک نشست خبری گفت، وزارت دفاع در حال بررسی سناریوهای متفاوت برای رسیدگی به این مساله است که در صورت بروز عفونت و شیوع ویروس در بین خدمه و سربازان، ناوهای فعال در منطقه چطور عمل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در جهان ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریادار ایرانی: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز در مراسم روز ارتش اظهارکرد: ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام ماموریت هستند و هم اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد و ادامه این ماموریت تا دریای سرخ هم خواهد بود.

وی افزود: ما کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم و آماده‌ایم تا از کشتی‌های کشور‌های دیگر نیز حفاظت کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: مدتهاست که  موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است. امروز با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان در کنار هم یک حرف می‌زنند و آن حرف، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.  

امیر ایرانی تأکید کرد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه قدرت واقعی با قدرت پوشالی در صحنه چگونه عمل می‌کند.

وی همچنین گفت: ان‌شاءالله دولت‌های منطقه خواست مردم خود را انجام دهند و این دولت‌ها بیدار می‌شوند و متوجه می‌شوند که ملت‌های خود چه می‌خواهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان بازگشت حسن یزدانی به اردوی تیم ملی مشخص شد
  • چرا روسای جمهور آمریکا به جنگ علاقه دارند؟ / گذشته و حال مافیای موتورسوار ژاپن / آزمایش زندان استنفورد / چرا بیت المقدس اهمیت دارد؟
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • درخشش فوق العاده شهاب زاهدی در تیم ژاپنی کار دستش داد
  • دریادار ایرانی: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی
  • امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ به اسرائیل صرفاً عملیاتی حداقلی بود
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک