Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@06:17:22 GMT

مه پاش ها چه تاثیری در کاهش مصرف آب دارند؟

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۲۰۵۹

مه پاش ها چه تاثیری در کاهش مصرف آب دارند؟

امروزه راه های بسیاری برای کاهش مصرف آب وجود دارد که علاوه بر کاهش مصرف آب می توان از آب بیشترین استفاده ممکن را نمود. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ بازار نظرات - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ امروزه راه های بسیاری برای کاهش مصرف آب وجود دارد که علاوه بر کاهش مصرف آب می توان از آب بیشترین استفاده ممکن را نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ابزارهایی که می توان با استفاده از آن در مصرف آب صرفه جویی نمود مه پاش است که در دو نوع خانگی و صنعتی وجود دارد. این محصول دارای کاربردهای فراوانی بوده که علاوه بر خنک کردن محیط می تواند سبب ایجاد محیطی دلنشین و جذاب شود.

مه پاش ها یکی از ابزارآلاتی هستند که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب می توان از آن برای خنک کردن محیط با کمترین میزان مصرف آب، از آن استفاده نمود. یکی از موارد مهم در انتخاب این نوع محصول، محل و اندازه و نوع محیط مورد نظر است که باید به درستی بررسی شود و برای این کار می توان از افرادی که دارای تجربه کافی در این مورد هستند استفاده نمود.

انواع مه پاش

با توجه به نوع کارایی دارای انواع مختلفی می باشند که عبارتند از:

مدل خانگی

این نوع محصول با فشار آب شیرهای معمولی کار می کنند و دارای 8 عدد نازل می باشند. نکته قابل توجه در این نوع مه پاش این است که هرچه فشار شیر آب قوی تر باشد ذرات آب پراکنده شده زیرتر هستند.

مدل حرفه ای

محصول مورد نظر دارای فشار 10 بار می باشد و دارای 15 نازل و یک پمپ کوچک است. این نوع مه پاش ها نه همانند مه پاش خانگی عملکرد ضعیفی دارد و نه مانند مه پاش های صنعتی دارای فشار زیاد است.

مدل صنعتی

این نوع از ابزارهای صنعتی برای گلخانه های بزرگ، مرغداری ها و فضای سبز در متراژ زیاد استفاده می شود و شامل تابلو برق، پایه فیتینگی، پمپ 50 تا 100 بار، نازل مه پاش، شلنگ پلی آمید و... می باشد.

کارایی مه پاش

از این محصول در محل های گوناگونی استفاده می گردد که شامل موارد زیر می باشد:

گلخانه های بزرگ

به دلیل اهمیت تنظیم رطوبت و دما استفاده از مه پاش برای افزایش کارایی و برداشت محصول بیشتر به خصوص در مناطق گرمسیری بسیار حائز اهمیت است.

مرغداری ها

دام و طیور در هنگام پرورش باید دارای دما و رطوبت خاصی باشند از این رو دائما باید محیط اطراف این حیوانات مورد بررسی قرار گیرد به خصوص در فصل تابستان که گرم تر بوده و به دلیل وجود جمعیت بالای طیور باید دما کمتر شود استفاده از این محصول بسیار موثر و مفید است.

سالن های پرورش قارچ

قارچ ها هنگام رشد به رطوبت بالایی نیاز دارند از این رو می توان با استفاده از محصول مناسب شرایط مناسبی برای پرورش قارچ را به وجود آورد.

مه پاش صنعتی

از این ابزار صنعتی برای کاهش دما و همچنین ایجاد رطوبت در فضاهای بزرگی که خنک کردن آنها دشوار است استفاده می شود البته باید توجه داشت که برخی صنایع بهمه پاش صنعتیبسیار وابسته بوده و بدون استفاده از آن متحمل ضرر بسیاری می گردند. بنابراین انتخاب یک ابزار صنعتی مناسب و کارآمد که سبب رفع نیازهای محیط مورد نظر شود بسیار لازم و ضروری است.

مه پاش صنعتی

 

انواع مختلف مه پاش های صنعتی

مه پاش صنعتی بر حسب نوع کارایی دارای انواع مختلفی است که عبارتند از:

پاششی

این نوع ابزار دارای قدرت پاششی بسیار فوق العاده ای بوده به طوری که می توانند تا 6 متر پاشش داشته باشند و قطرات آب را به ریزترین حالت ممکن تبدیل کنند علاوه بر این می توان برای ضدعفونی کردن محیط نیز استفاده نمود به طوری که به جای آب از ماده ی ضدعفونی کنند در پمپ قرار می دهند.

پودری

همانگونه که از اسم این نوع محصول پیداست، ذرات آب را تا 30 میکرون ریز کرده که سبب می شود در مدت زمان بسیار کوتاهی محیط های گرم به سرعت خنک شوند و نکته قابل توجه این است که این نوع محصول هیچگونه خیسی از خود به جای نمی گذارند به همین دلیل بسیار مورد استقبال کارخانه ها و مراکز بزرگی که نیاز به مه پاش دارند، قرار گرفته است.

علاوه بر این که سبب رفع نیازهایی در حوزه ی صنعت می شود مانند: جلوگیری از یخ زدگی و سرما، پخش کود مایع در زمین های کشاورزی و باغات و... می توان از آن برای رفع بوی بد در سالن های صنعتی، کاهش دما، از بین بردن گرد و غبار استفاده نمود که سبب تمیزی محیط اطراف کارکنان و ایجاد حس نشاط می گردد.

مه پاش خانگی

امروزه از این ابزار برای کاهش دما بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند که انواع آنها بر حسب نوع تامین آب مورد نیازشان و برند سازنده، تقسیم بندی می گردند.

مه پاش خانگی

مه پاش های خانگی همانگونه که از اسمشان پیداست برای فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند به طوری که می توان آنها را به راحتی و با شیر آب شهری آنها را استفاده نمود ولی اگر دارای فضای بزرگی هستید که میخواهید از این محصول استفاده کنید می توان از پمپ های قوی تر برای پاشش و همچنین ابزاری برای ریز کردن آب استفاده نمود.

هر محصولی دارای مزایا و معایبی است که این محصول نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. از مزایای این مه پاش می توان به مطلوب کردن و خنک کردن هوای اطراف، از بین بردن ذرات معلق و گرد و غبار در هوا، ایجاد یک منظره ی جذاب برای ثبت، ایجاد حس تازگی و تمیزی و... اشاره نمود.

از معایب این محصول نیز می توان به مقاوم نبودن برخی مه پاش ها در برابر فشارهای آب، هزینه بر بودن نصب و راه اندازی، برق کشی و لوله کشی آب، حساسیت برخی افراد اشاره نمود

اما باید توجه داشت که مزایای استفاده از این محصول به قدری زیاد و غیر قابل چشم پوشی است که می توان از معایب آن چشم پوشی نمود و با خیالی راحت اقدام به خرید نمود ولی برای داشتن بهترین و کارآمدترین خرید می توان قبل از انتخاب محصول از مشاوران با تجربه اطلاعات کافی کسب نمود. شرکت بازرگانی آب نیرو یکی از اولین و معروف ترین ها برای تهیه سیستم های مه پاش می باشد.

موارد مصرف مه پاش های خانگی

همانطور که گفته شد از این محصول برای محیط های کوچک استفاده می شود که شامل:

گلخانه های کوچکروف گاردن ها، باغ ویلاها و حیاطفضاهای تخصصی و آزمایشگاهیکافی شاپ ها و رستوران ها

هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید که بهتر است از مه پاش نازلی به دلیل داشتن مخزن و پر شدن آن هنگام استفاده و عمر بالا از این نوع محصولات، استفاده نمایید و مه پاش های پکیج خانگی نیز از طول عمر پایینی برخوردار بوده و در صورت کاهش فشار آب در طول تابستان دارای عملکرد نامطلوبی هستند.

این مطلب صرفا تبلیغاتی است و محتوای آن مورد تایید خبرگزاری تسنیم نیست

انتهای پیام/

 

R30411/P/S1407/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نوع محصول استفاده نمود کاهش مصرف آب مه پاش برای کاهش خنک کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی

حجت الله شهبازی افزود: باتوجه به پیش بینی هواشناسی استان در کاهش محسوس دما بروز پدیده کاهش دمای سطح خاک طی ۲ روز آینده تا نزدیک به صفر درجه اتفاق خواهد افتاد، وقوع خسارت سرمازدگی در محصولات باغی به ویژه باغات انگور دور از انتظار نیست و باید تمهیدات لازم از سوی باغداران اندیشیده شود.

وی افزود: می‌توان از عملیات غرقابی در باغات استفاده کرد و از خاک ورزی مانند شخم و دیسک نیز باید خودداری شود.

مدیر باغباینی جهاد کشاوری استان همدان تاکید کرد: برای کاهش اثرات سرمازدگی می‌توان از پوشش دادن خاک مانند پلاستیک‌های پوششی سیاهرنگ و همچنین از بخاری‌های باغی استفاده کرد.

وی بر ایجاد دود با استفاده از باقیمانده‌های گیاهی مانند کاه و کلش تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت