Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: پیامبر اکرم (ص) در ۱۴۰۰ سال پیش اولین شخصی بود که به رعایت بهداشت در مقابله با بیماری‌های همه‌گیر توصیه کردند.

به گزارش خرداد از باشگاه خبرنگاران، دین اسلام تأکید زیادی بر بهداشت و طهارت فردی دارد.

 خانم رز، استاد دانشگاه لوتران کالیفرنیا معتقد است؛ آداب اسلامی در کنار استفاده از صابون یا ماده ضدعفونی کننده‌ها دست‌ها می‌تواند در بحران کرونا و رعایت بهداشت و ممانعت از ابتلای انسان به ویروس موثر باشد که تأیید دیگری بر اهمیت احکام بهداشتی اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود یک ماه پیش، روزنامه نیوزویک آمریکا در مقاله‌ای به توصیه‌های پیامبر اسلام (ص) در خصوص نظافت و نوع واکنش در قبال بیماری‌های واگیردار پرداخت، تعالیمی که به نوشته این روزنامه، این روز‌ها پزشکان به شدت به آن‌ها توصیه می‌کنند.

در این مقاله که به قلم کریچ کانسیدین نوشته شده، آمده است که شیوع کرونا در سراسر جهان باعث شده که دولت‌ها و رسانه‌ها برای ارائه توصیه‌های بهداشتی جهت مبارزه با این ویروس تلاش کنند و همچنین مراجعه به متخصصین امور بهداشتی و پزشکی به خصوص بیماری‎های واگیردار افزایش یافته است.

دکتر «آنتونی فوسی» متخصص پیشگیری و دکتر «سانجای جوبتا» خبرنگار پزشکی به این روزنامه گفت: لزوم نظارت و رعایت قرنطینه از مهم‌ترین تدابیر برای جلوگیری از بیماری‌های واگیردار است.

نویسنده مقاله در پاسخ به این سوال که چه کسی برای اولین بار به رعایت بهداشت و لزوم رعایت قرنطینه برای جلوگیری از شیوع بیماری واگیردار توصیه کرد، نوشته است: پیامبر اسلام (ص) در ۱۴۰۰ سال پیش اولین شخصی بود که به رعایت بهداشت در مقابله با بیماری‌های همه‌گیر توصیه کردند.

پیامبر در مقابله با بیماری‌های همه‌گیر چه کردند؟

او در ادامه این مقاله افزود: علی رغم اینکه حضرت محمد (ص) به هیچ وجه کارشناس بیماری‌های مرگبار نبود، اما یک توصیه خوب برای جلوگیری و مبارزه با شیوع بیماری واگیر دار همچون کرونا دارد.

طبق این مقاله، پیامبر اسلام (ص) توصیه کرده است که مبتلایان به بیماری از افرادی که سالم هستند جداسازی شوند و به انسان‌ها توصیه کرده است که به صورت روزانه نظافت خود را رعایت کنند.

نویسنده در ادامه احادیثی از پیامبر اسلام را در این خصوص در مقاله خود ذکر کرد.

تأکید پیامبر اکرم (ص) به جداسازی افراد مبتلا از افراد سالم

او نوشت: به گفته پیامبر اسلام هنگامی که شنیدید در سرزمینی طاعون آمده وارد آن‌جا نشوید؛ اما اگر در مکانی که شما هستید طاعون آمد از آن خارج نشوید؛ همچنین به جداسازی مبتلایان به بیماری‌های عفونی از دیگر افراد سالم تأکید کرده است.

توصیه اسلام به استفاده از دارو در درمان بیماری همه‌گیر

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: پیامبر اسلام در ایجاد توازن میان ایمان و عقل حکیمانه رفتار می‌کرد در حالیکه در خلال هفته‌های گذشته برخی گفتند که صرف دعا کردن می‌تواند ما را از ویروس کرونا حفظ کند و نیازی به رعایت قواعد قرنطینه نیست.

این نویسنده آمریکایی در پایان نوشت که علی رغم اینکه پیامبر اسلام (ص) می‌گوید: دین یک قانون اساسی جامع برای زندگی بشر است، اما از پیروانش می‌خواهد تا اقدامات پیشگیرانه را برای تضمین امنیت و سلامت و رفاه خود را در پیش گیرند.

برچسب ها: پیامبر ، کرونا ، توصیه های بهداشتی

منبع: خرداد

کلیدواژه: پیامبر کرونا توصیه های بهداشتی رعایت بهداشت پیامبر اسلام همه گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

 روزنامه آمریکایی پولیتیکو به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سفری برنامه ریزی شده هفته آینده ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به گزارش مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مشاور ترامپ: فشار تجاری بر چین ادامه می یابد تاکید آمریکا و چین بر همکاری درباره کره‌شمالی

دیگر خبرها

  • واکنش یک فعال سیاسی به تغییر نام «گشت ارشاد»
  • محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟
  • زندگی فاطمه بنت اسد می‌تواند برای همه الگو باشد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • روایتی از دشمنی محمدبن عبدالوهاب با پیامبر(ص) / چرا بن‌باز بزرگترین مفتی سلفی‌ها، هیچگاه به مدینه نرفت؟