Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-03-28@21:27:25 GMT

اعلام شرایط استخدام دولتی در سال 99

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۳۲۱۰

خرداد: استخدام‌های دولتی طی سال‌های اخیر همواره به دلایل مختلف از جمله بار مالی و همچنین توجه به کوچک‌سازی دولت و ممانعت از گسترش آن مورد توجه بوده است؛ به طوری که نسبت به گذشته محدود شده و تنها تحت ضوابط تعیین شده در قانون و با انجام آزمون‌های استخدامی انجام می‌شود.

به گزارش خرداد از  ایسنا، طبق آنچه که در قانون بودجه امسال تعیین و اخیرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، به کارگیری نیروی انسانی به هر شکل و عنوان در مشاغل و فعالیت دستگاه‌های اجرایی از محل هرگونه اعتباری صرفا با مجوز سازمان اداری و استخدامی و با اخذ تاییدیه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر پیش‌بینی بار مالی در قانون انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رعایت قوانین و مقررات مربوط به استخدام از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری مورد توجه بوده و استخدام‌ها منوط به حرکت در چارچوب این ضوابط است. همچنین در مورد به کارگیری افراد جدید به صورت حق التدریس و با عناوین مشابه به هر شکل توسط وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استان‌های آن ممنون اعلام شده است.

اما از سال‌های گذشته با توجه به اختلاف‌نظر‌هایی که در رابطه با استخدام‌های دولتی و یا تبدیل وضعیت کارکنان از دولت دهم وجود داشت، هرگونه اقدامی مشروط شد؛ به گونه‌ای که در آن زمان براساس ماده (۵۱) قانون برنامه پنجم توسعه هرگونه استخدام رسمی و پیمانی در دستگاه‌های اجرایی را ممنوع بود، اما در تبصره‌ای تاکید شده بود که در بودجه‌های سنواتی امکان استخدام با شرط رعایت بند (ب) ماده (۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری قابل انجام بود.

این در حالی است که بنا بر بند (ب) ماده ۲۴ قانون مدیریت کشوری اگر دستگاه مشغول به کار حاکمیتی است، با خروج دو درصد نیرو‌ها دریک سال نیروی جدید را جذب کند، از سوی دیگر در مشاغل غیر حاکمیتی نیز به ازای خروج سه نفر نیرو دستگاه می‌تواند یک نیروی جدید استخدام کند. بر این اساس مبنای بکارگیری نیروی جدید در دستگاه اجرایی همین قانون قرار گرفت.

آنطور که انصاری-رئیس سازمان اداری و استخدامی- اعلام کرده است با توجه به نیاز اعلامی دستگاه‌های اجرایی برای نیروی انسانی پیش بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدام شوند.

برچسب ها: استخدام ، دولت ، شرایط استخدام

منبع: خرداد

کلیدواژه: استخدام دولت شرایط استخدام دستگاه های اجرایی نیروی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد

سخنگوی دولت از ۲ مصوبه در جلسه امروز هیات وزیران خبر داد و گفت: افزایش رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی امروز _چهارشنبه هشتیم فروردین_ در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار کرد: امروز دومین جلسه دولت در سال ۱۴۰۳ تشکیل شد و اعضای دولت گزارش‌هایی از موضوعات جاری مانند اقدامات ستاد سفر، فعالیت‌های جامعه پزشکی، خدمات رسانی به سیل زدگان در استان‌های سیل زده و نمایشگاه قرآن ارائه کردند.

وی افزود: رئیس‌جمهور وزارتخانه‌های تولیدی مانند نفت، نیرو، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت را موظف کرد تا برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند که با همکاری دبیرخانه ستاد شعار سال انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه، امروز ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید که به صورت فوق العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه اجرای قانون بودجه از فروردین است، یادآور شد: سرعت پیشنهاد آئین نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال جاری از سوی دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه بسیار بالا بود.

وی اضافه کرد: مصوبه دیگر نشست امروز دولت، بررسی و تصویب پیشنهاد نیروی انتظامی در خصوص افزایش جرایم رانندگی بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه در ایام سفرهای نوروزی قرار داریم، در راستای حفظ و صیانت از جان مسافران، رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم افزایش یافت و به تصویب هیأت دولت رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 739647

دیگر خبرها

  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • گوگل، متا و اپل زیر تیغ جریمه در اروپا
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد سال 1403 تصویب شد
  • بهادری جهرمی: افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • اجرایی شدن قانون سمع شکایات در افغانستان
  • جزییات ساعت کار ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۳
  • ضرورت تحول در رویکرد مدیران دولتی
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است
  • آیا در قانون اساسی پیروان ادیان شناخته نشده، حق تحصیل و استخدام ندارند؟/ آیا گزینش در قانون اساسی وجود دارد؟