Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@15:20:26 GMT

تاکید بر تعمیق روابط ایران و آفریقای جنوبی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۳۴۱۰

روسای جمهور ایران و آفریقای جنوبی در گفت و گوی تلفنی ضمن تاکید بر توسعه و تعمیق روابط تجاری و اقتصادی دو کشور، انتقال تجربیات و اطلاعات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و همکاری‌های بهداشتی و علمی را در این زمینه ضروری خواندند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  آقای روحانی در این گفت و گوی تلفنی گفت: در شرایطی که همه گیری کرونا را در جهان شاهد هستیم و نگاه‌ها باید به سمت روابط با کشور‌ها تغییر کند، آمریکا تحریم‌های غیر قانونی علیه ملت ایران را تشدید کرده و علاوه بر زیر پا گذاشتن مقررات بین المللی، مقررات بهداشت جهانی را هم نقض و حتی از مبادله کالا در زمینه بهداشتی و درمانی به ایران نیز جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به عضویت آفریقای جنوبی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت، تاکید کرد: انتظار داریم که در سازمان ملل و مجامع بین المللی با یکجانبه گرایی آمریکا و تحریم‌های غیر قانونی این کشور علیه ایران بیش از پیش مخالفت کنید. "سیریل رامافوسا" هم تاکید کرد: اکنون زمان مناسبی نیست که با اعمال تحریم‌ها و افزایش فشار برای ملت‌ها مشکل ایجاد کنیم بلکه باید با یکدیگر علیه دشمن مشترک (ویروس کرونا) اقدام کنیم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: روابط ایران آفریقای جنوبی روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد

به  گزارش قدس آنلاین، آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

براساس گزارش المیادین، آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تحقیقات فوری و فراگیری را درخصوص گورهای جمعی کشف شده در نوار غزه آغاز کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، پس از کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان‌های ناصر و الشفاء پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم اشغالگر حالتی از رعب و وحشت به وجود آمده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، شواهد و ادله مربوط به عملیات کشتارجمعی اشغالگران علیه غیرنظامیان به جنایت جنگی و نسل‌کشی اشاره دارد.

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که طبق آمار فلسطین و سازمان ملل متحد، حدود ۱۱۲ هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند و نیز قحطی و ویرانی عظیم بر جای گذاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • پیام رئیس جمهور خطاب به مردم پاکستان به زبان اردو
  • ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • در دیدار رئیسی با رئیس‌جمهور پاکستان چه گذشت؟
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند