Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@13:50:36 GMT

همدان و اصلاح تصویر گردشگری در پساکرونا

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۳۴۷۸

همدان و اصلاح تصویر گردشگری در پساکرونا

همدان برای اصلاح تصویر گردشگری در پساکرونا در تلاش است که در همین راستا برنامه تبلیغات برای جذب گردشگر را در دست بررسی دارد ضمن اینکه «چهارهفته فرهنگی ایران» در آلمان، ترکیه، جمهوری آذربایجان و هندوستان بعد از پایان کرونا برگزار می‌شود که در این زمینه همدان برنامه‌های خود را به وزارتخانه ارائه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فارس همدان، کرونا نفس صنعت گردشگری در جهان را گرفته و میلیاردها دلار زیان و ضرر به هلدینگ جهانی در حوزه گردشگری زده است ایران و شهرهای توریستی و گردشگرپذیر آن مثل همدان نیز از این پیامد نامطلوب در امان نماند. این ویروس هولناک درهای تاسیسات گردشگری؛ هتل‌ها و موزه‌ها را به روی گردشگران بست و برای نخستین بار نوروز را در سکوت و سفر به رکود دعوت کرد؛ همدان که پس از رویدادهای جهانی می‌رفت تا در عرصه گردشگری نفسی تازه کند از همه بیشتر با چالش‌های ناامیدی رودررو شد.

معاون گردشگری همدان عنوان کرد: به محض اینکه وزارت بهداشت پایان کرونا را اعلام کند ۱۲ تور آشناسازی خبرنگاران، عکاس ها، مستندسازان و اینفلوئنسرها برگزار می‌شود.

علی خاکسار با بیان این مطلب گفت: این افراد از ۱۲ کشور هدف گردشگری برای تبلیغ به ایران می‌آیند و همدان نیز در این زمینه در حال تدوین برنامه‌های مرتبط است.

وی برگزاری ۱۲ نشست «بی تو بی» بین آژانس‌های ایرانی و ۱۲ کشور هدف را از دیگر برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی عنوان کرد و افزود: این اتفاق به منظور باز پس گرفتن بازار گردشگری ایران در پساکرونا رقم می‌خورد که قطع یقین همدان در این زمینه نقش به سزایی دارد.

معاون گردشگری همدان گفت: «چهارهفته فرهنگی ایران» هم در کشورهای آلمان، ترکیه، جمهوری آذربایجان و هندوستان بعد از پایان کرونا برگزار می‌شود که در این زمینه همدان برنامه‌های خود را به وزارتخانه ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هندوستان، عراق، کره، ژاپن و برخی کشورهای اروپایی از جمله کشورهای هدف گردشگری استان همدان از سوی وزارتخانه گردشگری مشخص شده‌اند تاکید کرد: فعلا سوال این است که با تبلیغات منفی به واسطه کرونا چطور در دوران پساکرونا باز هم همدان را به عنوان مقصد گردشگری در بازارهای داخلی و خارجی تبلیغ کرده و اعتماد گردشگران را جذب کنیم؟

خاکسار درباره چالش تأثیر منفی انتشار اخبار ناگوار کرونایی روی صنعت گردشگری گفت: در ماه‌های اخیر که ویروس کرونا وارد ایران شده و اخبار بسیاری تصویر گردشگری را مخدوش کرد تا حدودی فعالان گردشگری غافل از این شدند که  چند ماه دیگر کرونا از بین می‌رود و همدان دوباره می‌خواهد در بازارهای ملی و بین‌المللی حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما باید به این موضوع فکر کنیم بعد از کرونا چطور می‌خواهیم گردشگر جذب کنیم؟ گفت: از امروز انتظار می‌رود که تصویر گردشگری با تبلیغات منطقی بتواند همدان را به جایگاه پس از رویدادهای همدان ۲۰۱۸ بازگرداند.

معاون گردشگری همدان گفت: باید رعایت اصول و استانداردهای بهداشت، امنیت و هتل و… برند مقصد را در ذهن گردشگر شکل ‌دهیم، در این زمینه لازم است متولیان گردشگری مدتی را با مطالعه در فضای تبلیغات گردشگری ورود کنند.

وی ادامه داد: کشورهای دیگر اگرچه با کرونا درگیر هستند اما روی این موضوع تاکید و تبلیغ می‌کنند که در حال ضدعفونی کردن مراکز هستند و یا چه آموزش‌هایی را می‌دهند و یا اینکه هواپیماها چطور ضدعفونی می‌شوند؟

خاکسار گفت: آنها حتی اگر کاری را انجام هم ندهند به خوبی می‌توانند آن را به دنیا مخابره کنند تا تصویر آن مقصد از ذهن گردشگران بعد از کرونا مخدوش نشود چون برای آنها حفظ برند مهم است.

وی با بیان اینکه ما  نیز باید حالا برای برگرداندن تصویر درست از همدان در فضای گردشگری منطبق بر اصول بهداشتی برنامه‌ریزی کنیم تصریح کرد: اگر فعالان گردشگری همدان از همین حالا به انتشار عکس‌ها و معرفی همدان  واقعی و قدرت ایران در مبارزه با کرونا نپردازند، سال‌ها باید وقت و هزینه بگذاریم تا این تصویر را از ذهن گردشگران پاک کنیم و بعد برای جذب آنها اقدام شود.

طبق پیش‌بینی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل (UNWTO) محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا که برای سفرها در نظر گرفته شده، موجب شده در همه کشورها میزان سفرهای بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با آمار سال گذشته نزول شدید داشته باشد که گفته می‌شود با زیان ۲۹۰ تا ۴۴۰ میلیارد دلاری برای این صنعت همراه خواهد بود، خسارتی که همدان نیز با آن درگیر شده است آن هم بعد از تبلیغات گسترده به منظور معرفی ظرفیت‌هایش و توفیقاتی که نصیبش شده بود.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری همدان معاون گردشگری همدان پساکرونا صنعت گردشگری تصویر گردشگری گردشگری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند