Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- وزیر کشور گفت: بدون هیچگونه اختلاف، نتیجه انتخابات اعلام شد و صحت نتایج تمام حوزه‌های انتخابیه در این دوره از انتخابات تأیید شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، امروز (سه شنبه) در جلسه ویدئو کنفرانس استانداران در بحث انتخابات با تشکر از زحمات همه دست اندرکاران در انتخابات اظهار داشت: موضوع انتخابات از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است و در واقع از دستاوردهای بلند انقلاب اسلامی انتخابات است و در انتخابات سرنوشت مردم به دست خودشان تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هر چه مشارکت بالا باشد، می‌تواند در مقبولیت و مشروعیت تأثیر بگذارد.

وزیر عنوان کرد: در این دوره از انتخابات اعم از بررسی صلاحیت‌ها و اجرای انتخابات به گونه‌ای بود که کمترین شکایت را داشتیم و آن درصد خیلی کم از (شکایات و اعتراضات) نیز در بررسی منجر به نتیجه خاصی نشد و ما تقریباً بدون هیچ گونه اختلافی نتیجه را اعلام کردیم و در نتیجه نهایی شورای نگهبان نیز تمام حوزه‌ها تأیید شد.

رحمانی فضلی افزود: اکنون انتخابات تمام شده است و منتظر هستیم مجلس یازدهم به زودی تشکیل شود.

وی تصریح کرد: ما انتخابات الکترونیکی را تقریباً در این دوره در تمام ۲۱ فرآیند به غیر از شمارش آرا به کار گرفتیم و فقط در بحث شمارش آرا نتوانستیم با شورای نگهبان به هماهنگی برسیم و امیدواریم برای انتخابات پیش رو که میاندوره‌ای مجلس و ریاست جمهوری خواهد بود، بتوانیم این مرحله را نیز با شورای نگهبان نهایی کنیم.

وزیر کشور در پایان گفت: در این خصوص آزمایش‌هایی را انجام دادیم که موفق بود و دستگاه‌های احراز هویت که موفق عمل کرد و امسال حتی یک گونه رأی تکراری نیز نداشتیم.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست پیرامون تبیین شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» گفت: فرهنگ، یک امر ضروری است. پیشرفت در جامعه دینی هم با قرائت دینی و اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) اساسا بدون بستر فرهنگ امکان ایجاد ندارد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقتصاد پیرامون تبیین شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این نشست اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و فرارسیدن ولادت امام حسن مجتبی (ع) و آغاز سال نو شمسی و بهار طبیعت که جشن و سرور دوچندانی را نصیب مردم عزیز کشورمان کرده است، ابراز امیدواری کرد که همه مردم ایران از این مواهب و برکات و خیرات بهره‌مند باشند.

وی با اشاره به شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» اظهار کرد: این نامگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب پیشینه‌ای دارد و مبتنی بر نظریه‌ای است. ما در جمهوری اسلامی رهبر حکیم و فرزانه‌ای را در راس نظام اسلامی داریم که با اشراف کامل و آسیب شناسی دقیق سالیان سال است که روی حل عقب ماندگی‌ها و مشکلات اقتصادی تمرکز کرده‌اند. شعار سال یکی از راهبردهای اساسی کشور در سال پیش‌رو است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شاید برخی معتقد باشند که شعار سال یک شعار اقتصادی است و بایستی همه تمهیدات از حوزه اقتصاد برای تحققش فراهم شود، تصریح کرد: این یک اشتباه راهبردی در فهم نوع اندیشه سیاسی و دینی با پشتوانه نظام اسلامی است.

اسماعیلی تصریح کرد: رهبر عزیز انقلاب در مورد فرهنگ این تعبیر را دارند: «فرهنگ مثل هواست.» با این نگاه، فرهنگ دیگر یک امر ثانوی نیست. فرهنگ، یک امر ضروری است. در ایران اسلامی با اندیشه دینی تا حوزه فرهنگ ارتقا لازم را پیدا نکند امکان پیشرفت وجود ندارد. پیشرفت در جامعه دینی با قرائت دینی و اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) اساسا بدون بستر فرهنگ امکان ایجاد ندارد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور سال‌های زیادی است وجود دارد این است که به یکپارچگی توجه نشده است. ما با مشکل تفکرات وارداتی روبرو بودیم که سنخ همنشینی را درک نمی‌کردند و جدا می‌کردند. مثلا مسئول مهمی در کشور داشتیم که می‌گفت حوزه فرهنگ به دولت ربطی ندارد، دست، ولی فقیه است. این اشتباهی راهبردی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ یک امر مقدم و پیشینی است که سایه دارد و زیر سایه فرهنگ توحیدی است، اضافه کرد: برای مثال در بخش مسکن، پیوست فرهنگی، اجتماعی و نگاه متعالی رعایت نشده و باعث شده به اختناق و جدایی در خانواده‌ها منجر شود. رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که همه کارهای اقتصادی پیوست فرهنگی می‌خواهد.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز بهترین فرصت برای جامعه ایرانی اسلامی است که در مسیر حرکت ۴۵ ساله خود در این نقطه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب یک شخصیت فاخر فرهنگی است. رئیس دولت آیت‌الله رئیسی یک شخصیت فرهنگی، فاخر و اندیشمند و وابسته به یک مکتب فکری است که در این جایگاه قرار گرفته است. گاهی این گرد و خاک و هجمه‌های رسانه‌ای نمی‌گذارد تفکر دینی، توحیدی مبتنی بر حل مسائل کشور دیده شود. اکنون یک نگاه عمل‌گرانه برای حل مردم کشور قرار دارد.

وی ابراز کرد: در دولت مردمی تلاش‌مان این است که بتوانیم این توازن را ایجاد کنیم و به باور برسیم اگر قرار است شعار سال «جهش تولید و مشارکت مردم» در کشور اتفاق بیفتد بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی و حل مساله الگوی مردم از طریق فرهنگی، بدون بازگشت آموزه‌های اصیل دینی در حوزه اقتصاد اسلامی که منبعث از نگاه توحیدی است امکان رشد وجود ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در عمل لازم است به این مساله توجه کنیم که حوزه فرهنگ در دولت و در نظام حکمرانی کشور به عنوان یک مساله اصلی و پیشینی و با اولویت به عنوان یک چتر بر سر همه فعالیت‌ها دیده شود تا امکان رشد و تعالی کشور فراهم شود.

اسماعیلی تاکید کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مقوله فرهنگ صرفا به عنوان حوزه انتزاعی و نمادین نگاه نمی‌کنیم، بلکه فرهنگ به حوزه انضمامی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: تقویت اقتصاد فرهنگ یکی از پنج سرفصل اصلی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. حتما باید حوزه فرهنگ را از این نگاه کلان که بعضی وقت‌ها دست نیافتنی نشان داده می‌شود خارج کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: ما امروز از فرهنگ و هنر غنی ایرانی می‌توانیم ارتباطات وسیع فرهنگی ایجاد کنیم. دین اسلام در بسیاری از کشورهای شرق آسیا توسط تجار و بازرگانان ایرانی ایجاد شده است. برخلاف حوزه غرب که با جنگ و درگیری بوده در حوزه شرق کاملا نرم جلو رفتیم. امروز جمهوری اسامی مشروعیت بالایی در حوزه فرهنگی خود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در 8 حوزه انتخابیه، تمام الکترونیک برگزار خواهد شد
  • خبرهای وزیر کشور درباره افزایش جرایم رانندگی، انتخابات الکترونیک و ...
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • دور دوم انتخابات در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی